تاریخ خبر: کد خبر: 2337

بخشنامه کردن شادی آفرینی در صدا و سیما کافی نیست

بخشنامه کردن شادی آفرینی در صدا و سیما کافی نیست

به گزارش قاصدنیوز، قاسم رفیعا ،طنز پرداز و مسئول دفتر شعر وطنز حوزه ی هنری خراسان رضوی در گفت و گو با صبح توس گفت: اخیرا صدا و سیما برای رواج شادی آفرینی بخشنامه ای صادر کرده اما با بخشنامه کار درست نمی شود. وضعیت معیشت مردم و دیدن صحنه های دلخراش  از طریق رسانه ها و بضاعت ناکافی و تمام شدنی مجریان و دست اندر کاران برنامه سازی ،عوامل موثر در عدم ایجاد نشاط و جذب بیننده شبکه ها هستند.

 

وی گفت: من معتقدم،وقتی تراژدی به اوج می رسد طنز شروع می شود؛ زندگی مردم را می توان از دریچه طنز نگاه کرد،حقوقت را که می گیری و قرار است با آن یک ماه زندگی کنی، خریدن ماشین های  بی کیفیت ایران خودرو با قیمت های فوق تصور توسط مردم ی که از گرانی می نالند و…. همه اش طنز است.

 

رفیعا که سال هاست ماهنامه “چشمه عسل” طرقبه را چاپ می کند با تاکید بر اینکه خندان مردم از گریاندن آنها به مراتب دشوار تر است افزود: این مسئله برای ما دلایل ساختاری دارد و ما برای زانوی غم بغل کردن و گریستن بهانه ها ی متعددی می تراشیم در حالی که می توان حتی به خشک ترین مقوله ها و چیزهایی که حتی در نگاه اول و دوم هم به نظر طنز نمی رسد از منظر مطایبه نگاه کرد.

 

این شاعر طنز پرداز با اشاره به سفر معنوی خود به خانه خدا گفت : من در سفری که توفیق داشتم و به زیارت خانه خدا مشرف شدم ، سفرنامه خودم را با نام “قاسم در میقات”نوشته ام و در ماه مبارک رمضان در برنامه “خدا با من است” از صدا و سیما پخش شد با همین منظر طنز نوشته ام.

 

قاسم رفیعا که با خواندن شعر ماندگار  “بچه محله امام رضا ( ع ) ” در حضور مقام معظم رهبری وجه طنز پردازانه خود را پر رنگ تر نشان داد گفت: این مسئله که ما جزء غمگین ترین کشورها باشیم جای تامل دارد و سالهاست که برنامه ریزان فرهنگی و هنری و آموزشی روی این مسئله تمرکز کرده اند که چرا باید مردم ایران جزو  غمگین ترین مردم باشند؛ این در حالی است که ما به نسبت خیلی از جاها امنیت بالاتر و بهتر و نیز رفاه نسبی مناسبتری برخورداریم که باید با نگاه کارشناسانه به دنبال حل این مسئله باشیم.

 

قاسم رفیعا در پایان و در پاسخ به سوال نحوه همکاری اش با صدا و سیمای استان خراسان رضوی به خبرنگار ما گفت: شبکه خراسان نمی خواهد هزینه کند و هنوز برای آنها این دیدگاه شکل نگرفته که هر کاری الزامات مربوط به خودش را نیز دارد. به همین منظور هفته ای یک بار با من از صدا و سیما تماس می گیرند و تا حرف قرار داد می شود می روند و باز همان روال خودشان را ادامه می دهند ، در حالیکه ما چهره های شاخصی در عرصه ی تئاتر و شعر و طنز داریم که اگر در صحنه رسانه خراسان حضور یابند صدا و سیما متحول می شود.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون