تاریخ خبر: کد خبر: 2306

با حضور جودوکار محجبه و مادر شهید خلیلی در مشهد:

بزرگترین مجتمع فرهنگی، فروشگاهی حجاب کشور آغاز به کار کرد

این مجموعه در ساختمانی چهارطبقه دارای بخش های مختلف از جمله بخش ویژه چادر، ویژه کودکان و نوجوانان و همچنین قسمت های نمایشگاهی و فرهنگی است که فضایی مناسب را برای عموم شهروندان جهت خرید و استفاده از فضای فرهنگی این مجموعه پدید آورده است.

بزرگترین مجتمع فرهنگی، فروشگاهی حجاب کشور آغاز به کار کرد

به گزارش قاصدنیوز، آیین افتتاحیه مجتمع فرهنگی-فروشگاهی خانه حجاب صدف همزمان با عید سعید غدیر خم با حضور خانواده شهید علی خلیلی و سمیه حیدری، اولین بانوی ورزشکار ایرانی که در مسابقات قهرمانی آسیا با چادر روی سکو رفت، در مشهدمقدس افتتاح شد.

 

در ابتدای این مراسم، حسین کمیلی مدیرفرهنگی مجموعه خانه حجاب صدف با اشاره به اینکه جامعه دینی ما در بازتولید فرآیندهای عینی و روزمره زندگی دچار تأخیر زمانی است، افزود: امروزه افراد جامعه مصداق هایی از پوشش را انتخاب می کنند که تبلیغ شده توسط فرهنگ دیگری است که در زندگی روزمره ما جاری شده است، چراکه این فرهنگ برای نیازهای عینی ما پاسخ دارد.

 

افتتاح مجتمع فرهنگی فروشگاهی خانه حجاب صدف - 1

کمیلی با اشاره به اینکه مردم گاهی در یافتن مصداق ها دچار اشتباه می شوند و همین اشتباه در یافتن مصداق، مسئله امروز جامعه است گفت: بدپوششی در جامعه لزوما به معنای بی حیایی در جامعه نیست. همه افراد همانطور که به صورت فطری حیا و عفاف را دوست دارند، زیبایی را هم دوست دارند. گاهی دوگانگی بین این دو امر و سنگینی کفه زیبایی باعث بروز اشتباه در تعیین مصداق گردیده و باعث رواج برخی پوشش ها در جامعه شده است.

 

وی افزود: در مقوله سبک زندگی که پوشش نیز زیرمجموعه این مقوله محسوب می شود، نیازمند انجام کارهای عینی و واقعی هستیم و کارهای شعاری پاسخگو نیست. ما در نهایت باید به جوانان جامعه پوششی را عرضه کنیم که مناسب و مورد پسند آنها باشد و همین طور بتوانند آن را تهیه کنند. خانه حجاب صدف، پاسخی عینی به مسئله ای عینی در جامعه است. 

 

مدیرفرهنگی مجموعه خانه حجاب صدف در ادامه با اشاره به اینکه این مجموعه کار خودش را از 10 سال پیش با یک کارگاه کوچک خانگی شروع کرده است و مجموعه ای مردم نهاد و مستقل است، اظهار کرد: سعی ما در این سال ها بر این بوده تا همانگونه که شعار می دهیم چادر حجاب برتر است، تولید و عرضه متناسب با این شعار را نیز داشته باشیم. اگر توزیع و عرضه حجاب برتر مناسب و برتر نباشد این نوع پوشش در مقام عینیت به پوشش برتر تبدیل نخواهد شد و شاید عموم مردم آن را به عنوان پوشش قابل افتخار انتخاب نکنند.

 

کمیلی در پایان با بیان اینکه کیفیت گرایی مبنای مجموعه خانه حجاب است، افزود: خانه حجاب به دلیل داشتن نگاه واقعی به جامعه، تنوع و تکثر سلیقه های جامعه را به رسمیت شناخته است، بنابراین در مجموعه حداکثر تنوع پوشش های مختلف را در چارچوبی مجاز شاهد هستیم.

 

در ادامه این برنامه که به تقدیر از چند فعال حجاب اختصاص داشت پس از پخش کلیپی درباره سمیه حیدری قهرمان بین المللی جودو وی در سخنانی ضمن اشاره به سختی هایی که بخاطر حجاب کشیده گفت: کره ای ها می خواستند مانع حضور با چادر من بر سکو بشوند ولی من اصرار کردم و مجبور شدند بپذیرند.

 

وی افزود: من با حضرت زهرا س و حضرت زینب س عهد بسته بودم که اگر بتوانم روی سکو بروم حتما با حجاب برتر حاضر شوم و به این عهد خودم وفا کردم.

 

وی در ادامه ضمن اشاره به فشارهایی که بعد از انجام این اقدام علیه او صورت گرفت گفت: وقتی برگشتم خیلی ناراحت بودم ولی با پدرم که صحبت کردم و ایشان گفت تو بخاطر حضرت زهرا س این کار را کرده ای و باید به این اقدام افتخار کنی آرام شدم.

 

افتتاح مجتمع فرهنگی فروشگاهی خانه حجاب صدف - 3

او ضمن اشاره به کم توجهی دیگران به این اقدام به تقدیر مقام معظم رهبری از خود اشاره کرد و گفت: از دفتر رهبری با من تماس گرفتند و ما به آرزوی مان که دیدار با ایشان بود رسیدیم و من سجده شکر بجای آوردم.

 

وی در پایان ضمن تشکر از دعوت وی به این مراسم خواستار تقویت این نوع اقدامات جوان پسند در زمینه حجاب و عفاف شد.

 

در ادامه این مراسم معنوی کلیپی از طلبه شهید علی خلیلی پخش گردید که به ماوقع جراحت وی اختصاص داشت. سپس خانم مشتاق فر مادر این شهید در سخنانی ضمن اشاره به روحیات فرزند خویش گفت: شاید برای مادرها باور این مساله سخت باشد ولی من 21 سال با علی بودم و حتی یک بار عصبانیت یا تندی از او ندیدم. او حتی یک بار هم به سوی من برنگشت و حرفی نزد.

افتتاح مجتمع فرهنگی فروشگاهی خانه حجاب صدف - 4

وی ضمن اشاره به اینکه علی در کارهایش اخلاص داشت افزود: شاید همین اخلاص باعث شد که چه در دوران جانبازی و چه در دوران پس از شهادت او خیلی ها متاثر بشوند و من با دختران دانشجویی مواجه شده ام که می گویند ما پس از این حادثه حجاب مان را به طور کامل رعایت می کنیم.

 

وی در پایان ضمن تشکر از دست اندرکاران این اقدام خطاب به مسوولین گفت: باید از این اقدامات فرهنگی خودجوش و جذاب در زمینه حجاب حمایت شود.

 

در پایان این مراسم علاوه بر دو مهمان مذکور از سرکار خانم عفت ایزدی فر، معلم بازنشسته و موسس خانه حجاب صدف در سال 1383 نیز تقدیر به عمل آمد و سپس مجتمع با حضور مهمانان و جمعی از علاقه مندان افتتاح و کار خود را به طور رسمی آغاز کرد.

 

مجتمع فرهنگی-فروشگاهی خانه حجاب صدف در ساختمانی چهارطبقه دارای بخش های مختلف از جمله بخش ویژه چادر، ویژه کودکان و نوجوانان و همچنین قسمت های نمایشگاهی و فرهنگی است که فضایی مناسب را برای عموم شهروندان جهت خرید و استفاده از فضای فرهنگی این مجموعه پدید آورده است. این مجتمع واقع در نبش آبکوه 15 می باشد.

 

افتتاح مجتمع فرهنگی فروشگاهی خانه حجاب صدف - 10

افتتاح مجتمع فرهنگی فروشگاهی خانه حجاب صدف - 9

افتتاح مجتمع فرهنگی فروشگاهی خانه حجاب صدف - 2

افتتاح مجتمع فرهنگی فروشگاهی خانه حجاب صدف - 11

افتتاح مجتمع فرهنگی فروشگاهی خانه حجاب صدف - 8

افتتاح مجتمع فرهنگی فروشگاهی خانه حجاب صدف - 7

افتتاح مجتمع فرهنگی فروشگاهی خانه حجاب صدف - 6

افتتاح مجتمع فرهنگی فروشگاهی خانه حجاب صدف - 5

 

مرکز حجاب خانه صدف

کلمات کلیدی

  • ali 2 1

    ان شاء الله خدا به کارتون ومالتون وعمرتون خیروبرکت بده

  • ail 1 0

    با سلام ادرس این فروشگاه را بفرمائد کجاست؟ و خواهش می کنم در مورد این فروشگاه بیشتر اطلاع رسانی شود. من الله التوفیق
    ------------
    پاسخ:
    در آخرین پاراگراف خبر آدرس درج شده بود
    این مجتمع واقع در نبش آبکوه 15 می باشد.

  • فاطمه طلوع 1 0

    عالی است خسته نباشید خدا همراهتون باشه انشاا

  • بی بی حمیده لطفی 2 0

    سلام . قلبا سرکار خانم کمیلی را تحسین می کنم که برای پایبند کردن نسل جوان به حجاب تلاش نموده و موفق شدند محصولات متنوع و مورد پسند نسل جوان را تولید و عرضه نمایند

  • فاطمه 0 0

    تهران هم شعبه دارین؟

  • نفیسه 1 1

    با سلام و خسته نباشید خدمت تمامی همکاران خانه حجاب امیدوارم روز به روز کارتون پر رونق تر بشه. ببخشید من خیلی دوست دارم یه کاره خوب پیدا کنم اونم چه بهتر از خانه حجاب میخوام بدونم چه جوری میتونم یا اصلا میتونم اونجا کار کنم؟؟ ممنون میشم جواب بدید.

  • امین وقاری 1 0

    خدا باعث و بانی مجموعه رو حفظ کنه

  • الهام جمشیدی 0 0

    سلام خسته نباشیدچه کارفرهنگی خوبی وای که چقدمنم دوست دارم چنین کاری انجاگ بدم میشه منوراهنمایی کنیدیااینکه امکانش هست بخوام نمایندگی بگیرم

ارسال نظر

تریبون