تاریخ خبر: کد خبر: 2114

3میلیون نفر در کشور مبتلا به مواد مخدر هستند

مدیر پیشگیری ومبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان خراسان رضوی گفت: یکی از عوامل خطرساز در بیماری‌ها مواد مخدر است که متاسفانه سه میلیون نفر در کشور مبتلا به آن هستند.

3میلیون نفر در کشور مبتلا به مواد مخدر هستند

به گزارش قاصدنیوز، محمدجعفر صادقی، مدیر پیشگیری ومبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان خراسان رضوی امروز در نشست خبری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جمع خبرنگاران با اشاره به روز جهانی قلب و عروق در جهان گفت: امسال در کشور به مناسبت  روز جهانی قلب و عروق شعار "دوستار سلامت قلب و عروق" را نامگذاری کرده‌ایم.

 

وی با تاکید بر اینکه عوامل مختلفی باعث بروز بیماری‌های قلب و عروق در انسان می‌شود، افزود: از مهمترین این عوامل استفاده از غذاهای فست فوتی به جای غذاهای سنتی و ایرانی است به خصوص در بین قشر جوان کشور که باید آسیب شناسی شود.

 

مدیر پیشگیری ومبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان خراسان رضوی یکی دیگر از عوامل که باعث بروز یبماری‌های قلب وعروقی در انسان می‌شود را تماشای تلویزیون واستفاده بیش از حد از اینترنت دانست وگفت: مستندات علمی نشان داده است کسانی که در روز  بیش از سه ساعت تلویزیون تماشا می‌کنند، این افراد مستعد برای مبتلا به بیماری قلبی وعروقی هستند.

 

صادقی با بیان اینکه برای پیشگری از بیماری‌های قلب و عروقی باید شرایط زندگی، محیط کار و اجتماع خود را تغییر دهیم، تصریح کرد: ما باید در زندگی خودمان قوانینی ایجاد کنیم که استفاده از تلویزیون، اینترنت و استفاده از غذاهای فست و فوتی را کاهش دهیم.

 

وی با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم دانش و آگاهی مردم جامعه را در بحث خود مراقبتی افزایش دهیم، بیان داشت: اگر در بحث خود مراقبتی دانش و آگاهی مردم افزایش یابد، 40 درصد از مراجعات مردم به پزشک کم می‌شود.

 

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان خراسان رضوی با اشاره به میزان مرگ و میر در سطح کشور گفت: میزان مرگ و میر در اثر بیماری‌ها در سطح کشور 380 هزار نفر است که 92 هزار نفر در اثر سکته قلبی، 43 هزار نفر به خاطره سکته مغزی و 30 هزار نفر در اثر ابتلا به بیماری سرطان جان خود را از دست می‌دهند.

 

صادقی با بیان اینکه سرطان چهارمین عامل مرگ و میر در افراد است، بیان داشت: متاسفانه بیماری سرطان در حال پیش روی است و باید برای جلوگیری از این معضل به صورت جدی همه جامعه را آموزش داد.

 

وی با تاکید بر اینکه اگر نکات بهداشتی مانند تغذیه مناسب، فعالیت بدنی و کاهش دخانیات را رعایت کنیم، 80 درصد از مرگ‌ومیرها کاهش پیدا می‌کند، گفت: در کشور ما فعالیت فیزیکی در حدود 36 درصد و مصرف میوه‌جات 91 درصد است که ای این درصد باید افزایش پیدا کند.

 

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان خراسان رضوی 10 عامل خطرساز در بروز بیماری قلبی را فشار خون، چاقی، کم تحرکی و دخانیات دانست و گفت: یکی از عوامل خطرساز در بیماری‌ها مواد مخدر است که  سه میلیون نفر در کشور مبتلا به  آن هستند.

 

منبع:خبرگزاری دانشجو

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون