تاریخ خبر: کد خبر: 1801

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری: نبود اراده جدی و همگانی مانع اجرایی شدن قانون عفاف و حجاب است

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: دلیل اجرایی نشدن قانون عفاف و حجاب نبودن یک اراده جدی و همگانی است.

به گزارش قاصدنیوز، حجت الاسلام سیدرضا اکرمی چهارشنبه شب در سلسله جلسات بزم اندیشه و در محل موسسه جوانان آستان قدس رضوی، گفت: ما باید خواندن قرآن و تامل در آن را در برنامه روزانه خود قرار بدهیم تا بتوانیم در موقعیت های متفاوت راه حل های مناسب و کاربردی را اتخاذ کنیم.

 

وی گفت: خداوند قرآن را برای عبرت جوامع اسلامی و انسانی نازل کرده است تا افراد با خواندن و تامل در آن بتوانند از سرنوشت گذشتگان عبرت گرفته و راه پیشرفت و تعالی را طی نمایند.

 

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در ارتباط با مصاحبت امام خمینی(ره) با قرآن و نقش کلیدی مفاهیم این کتاب ارزشمند در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امام خمینی با استناد به آیات قرآن سه نکته و هدف را در انقلاب دنبال می کردند، ابتدا از بین بردن استعمار خارجی و استبداد داخلی در کشور، دوم نجات منطقه و سوم زمینه سازی ظهور امام زمان(عج) که تمام این ها را از مصاحبت و درک آیات و مفاهیم قرآنی بدست آورده بودند.

 

وی افزود: با گذشت 36 سال از پیروزی انقلاب می توانیم ثمربخشی اهداف امام را در کشور و منطقه ببینیم، ما در حال حاضر نه استبداد داخلی داریم نه تحت استعمار کشور بیگانه ایم و در نهایت شاهد صادر شدن انقلاب ایران به سایر کشورهای منطقه هستیم، امروزه دیگر آمریکا ابر قدرت نیست و دولت های متکی به آن در حال جدایی گزینی و فاصله گرفتن از آن هستند.

 

حجت الاسلام اکرمی در ارتباط با موقعیت سنجی و تصمیم گیری صحیح در امور سیاسی و مدیریتی با کمک قرآن گفت: من معتقدم امروز قرآن تابلوی گویایی است که با ما حرف می زند، ما با توجه به آیات آن می توانیم جایگاه خود را در جهان و کشور تشخیص دهیم، تا از آن طریق بدانیم چه زمانی باید نرمش قهرمانه نشان دهیم و قطعنامه 508 را بپذیریم و چه زمانی باید محکم و قاطع در امور بین المللی ظاهر شویم.

 

وی افزود: با توجه به آیات 36 و 37 سوره انفال ما از طریق تامل و فهم مفاهیمی که درباره سرگذشت ملت ها در طول تاریخ آمده است و نیز توکل به خداوند می توانیم بر دشمنانمان پیروز شویم، چرا که خداوند وعده داده است اگر شما به من توکل داشته باشید راه پیروزی تان را از جایی که انتظار ندارید برایتان روشن و به ذهن تان الهام می کنم.

 

اکرمی در پاسخ به مسئله عفاف و حجاب در جامعه گفت: من در دوره گذشته که در مجلس بودم، شورای فرهنگی قانونی تحت عنوان عفاف و حجاب را تصویب کرد و در سال 84 این قانون به وزارت فرهنگ و ارشاد ابلاغ شد و در سال 85 از  وزارت فرهنگ و ارشاد به وزارت کشور برای اجرایی شدن ابلاغ گردید که متاسفانه هنوز نتوانستیم به خوبی آن را به اجرا درآوریم و شاهد نتایج آن باشیم.

 

وی در ادامه تصریح کرد: در این قانون که 24 دستگاه مسئول اند، بعد از گذشت 8 سال هنوز هیچ اقدامی جدی ای صورت نگرفته است، دلیل این امر هم نبودن یک اراده جدی و همگانی است، یکی از راه هایی که رهبر معظم انقلاب می فرمایند فعالیت جدی ستاد امر به معروف و نهی از منکر است.

 

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در ادامه تصریح کرد: ما در کشور 800 تریبون نماز جمعه داریم، 50 هزار مسجد داریم و همچنین با توجه به اینکه کلمه "ذکر" و "یادآوری" در قرآن بیش از 278 بار ذکر شده است باید به سمت امر به معروف و نهی از منکر بیشتر در سطح جامعه حرکت کنیم و این امر را باید با احترام و ادب کامل انجام دهیم بدور از هر گونه توهین به افراد جامعه.

 

حجت الاسلام اکرمی در پاسخ به میزان ثمربخش بودن فعالیت های فرهنگی در دولت فعلی ابراز کرد: فرهنگ دارای 300 تعریف متفاوت است که این خود نشان گستردگی این حوزه می باشد. به نظر من مهمترین نهادی که در گام اول می تواند در زمینه فرهنگ موثر باشد خانواده است و در ادامه آن نهاد های آموزشی و رسانه ای هستند.

 

منبع: مهر

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون