تاریخ خبر: کد خبر: 1647

در برابر موشک های فرهنگی دشمن خاموش ننشینید

ستاد حوزه علمیه با اشاره به اثرات مخرب ناتوی فرهنگی دشمن، گفت: مردمی که برای اعتراض در برابر موشک های نظامی دشمن به خیابان می آیند نباید در برابر موشک های فرهنگی خاموش بنشینند.

در برابر موشک های فرهنگی دشمن خاموش ننشینید

به گزارش قاصدنیوز، حجت الاسلام سید حسین حسینی قمی، استاد حوزه علمیه، شب گذشته در ویژه برنامه های دهه کرامت حرم مطهر رضوی با اشاره به حلول ماه پر برکت ذیقعده گفت: ما معمولا بسیار دنبال این هستیم که «چه کنیم تا خدای متعال ما ببخشد؟»؛ یکی از راه های آن خواندن نماز یکشنبه های این ماه است زیرا خدا به کسی که این نماز بخواند می فرماید: «عملت را از نو شروع کن» واین یعنی خدا از تو گذشت و گناهانت را بخشید.

 

وی تصریح کرد: حاجیان در عمره، با تحمل سختی ها و مشقت ها بخشیده می شوند، در حالی که ما می توانیم با خواندن نماز یکشنبه های ذیقعده، به راحتی امکان ببخشش از سوی خداوند را برای خود فراهم کنیم.

 

ناامیدی؛ از گناهان کبیره

حجت الاسلام حسینی قمی با اشاره به این که نبی مکرم اسلام(ص) یکی از سوغاتی های شب معراج را نماز یکشنبه های ماه ذیقعده عنوان کرده است، افزود: رسول خدا(ص) کیفیّت نماز را این گونه بیان فرموده اند که، در روز یکشنبه غسل کند و وضو بگیرد و چهار رکعت نماز بخواند (هر دو رکعت به یک سلام) در هر رکعت، سوره «حمد» یک مرتبه، سوره «قل هو الله» سه مرتبه و سوره هاى «فلق» و «ناس» را یک مرتبه بخواند; و بعد از نماز هفتاد مرتبه استغفار کند، سپس بگوید: «لا حَوْلَ وَلا قُوَّةَ اِلاَّ بِاللهِ الْعَلىِّ الْعَظیمِ» آنگاه بگوید: «یا عَزیزُ یا غَفّارُ، اِغْفِرْ لى ذُ نُوبى، وَ ذُنُوبَ جَمیـعِ الْمُؤْمِنینَ وَالْمُؤْمِناتِ، فَاِنَّهُ لا یَغْفِرُ الذُّنُوبَ اِلاَّ اَنْتَ».

 

این کارشناس دینی خاطر نشان کرد: اولین گناه کبیره، ناامید شدن از خدا است و این که بگوییم خدا دیگر ما را  نمی بخشد و دومین گناه کبیره این است که خود را به طور قطعی بهشتی بدانیم.

ضرورت مغتنم شمردن فرصت های زیارت

وی خطاب به زائران حرم رضوی درباره مغتنم شمردن فرصت های زیارت، یادآور شد: یکی از توفیقات زیارت امام رضا(ع) این است که زائران از توفیقاتی که در شهر خود نصیبشان نمی شود، مانند خواندن شب و سایر نماز های مستحبی در حرم بهره مند شوند البته برای خواندن نماز شب باید از اعمال در روز مراقبت کنیم زیرا  حتی یک دروغ توفیق نماز شب را از ما می گیرد.

 

حجت الاسلام حسینی قمی در ادامه سخنان خود با بیان این که زیارت امام رضا(ع) تنها دست کشیدن به ضریح نیست، اضافه کرد: پس از زیارت می توان در گوشه ای از حرم مطهر رضوی بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران نشست، زیارت جامعه کبیره که از یادگاران امام هادی(ع) است را خواند یا قرآن تلاوت و به امام رضا(ع) هدیه کرد.

زیارت حقیقی، تحول آفرین است

وی با بیان این که بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) جزئی از بهشت است، ابراز کرد: بنابراین زائران پس از زیارت باید در فضای خانه و زندگی خود تحول ایجاد کنند، تحولی که از اقیانوس این بارگاه ملکوتی سرچشمه می گیرد.

 

این کارشناس دینی ادامه داد: اگر فضای خانه ها طوری نیست که امام رضا(ع) از آن راضی باشند، نیازمند اصلاح است؛ منظور شبیخون و ناتوی فرهنگی است که رهبر انقلاب هشدار داده بودند، اما ما زیاد به آن توجه نکردیم.

در برابر موشک های فرهنگی دشمن خاموش نمانید

حجت الاسلام حسینی قمی اظهار کرد: مردم در برابر موشک های صهونیستی تظاهرات کردند و برای اعتراض در برابر موشک های نظامی به خیابان آمدند اما جای تعجب دارد که چگونه موشک های فرهنگی را در خانه خود نصب می کنند.

 

وی با اشاره به این که تربیت به مرور زمان و با گذشت سالیان در فرزندان شکل می گیرد، به والدین تأکید کرد: با قرار دادن ماهواره در منازل، زمینه های گناه را برای دختران و پسران معصوم خود فراهم نکنید.

 

این کارشناس دینی خاطرنشان کرد: برنامه هایی که از سوی دشمن با هزینه سنگین در جهت تغییر افکار و تمایلات فرزندان تهیه می شود تربیت اسلامی آنان را منحرف می کند.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون