تاریخ خبر: کد خبر: 1581

مسجد به عنوان مرکز اصلی اسلام، نقطه استراتژیک جنگ نرم است/ دوره آموزشی ویژه3هزار فعال مسجدی در مشهد

به گزار قاصدنیوز، محمدرضا جعفری ظهر امروز در نشست خبری «هفتمین دوره آموزش اندیشه‌های آسمانی» در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی هنری صاحب‌الزمان(عج) مشهد اظهار داشت: ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور رسالت فراوانی در حوزه عمران معنوی مساجد دارد، لذا بر اساس شناسایی مخاطبان هدف خود برنامه‌های متنوعی را در ایام خاص برگزار می‌کند.

 

وی با بیان اینکه این برنامه‌ها به صورت حضوری و غیرحضوری در تمام نقاط کشور اجرا می‌شود، تصریح کرد: فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سبب شده است همه مردم به‌ویژه فعالان مساجد و رسانه‌ها نسبت به تعهدات فرهنگی و دینی این اماکن مذهبی اهمیت بیشتری دهند و در ارتقای فرهنگ دینی اسلامی شهروندان تلاش کنند.

 

جعفری، جایگاه مسجد از ابتدای اسلام تاکنون را بسیار بالا دانست و افزود: پیامبر اکرم(ص) نیز اداره امور جامعه را از مسجد آغاز کردند ضمن اینکه مساجد در دوران انقلاب، دفاع مقدس و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، هنری و حتی نظامی فعالیت‌های چشمگیری را انجام دادند.

 

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: امام خمینی(ره) همواره مسجد را عاملی برای پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کردند و به تدوام فعالیت این مکان با ارزش مذهبی تاکید کردند.

 

دبیر هفتمین دوره آموزشی اندیشه‌های آسمانی با اشاره به اینکه به فرموده مقام معظم رهبری، "مساجد باید از طراز اسلامی برخوردار باشند" تاکید کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور می‌تواند طراز اسلامی این اماکن متبرکه را افزایش دهد زیرا دشمنان مساجد را به عنوان مرکز اصلی اسلام، نقطه استراتژیک جنگ نرم می‌دانند و برای متلاشی کردن آن برنامه‌ریزی می‌کنند.

 

وی اضافه کرد: استراتژی ثابت هفتمین دوره آموزشی اندیشه‌های آسمانی بر اساس آیات قرآنی است که از هفت شهریور آغاز و تا 29 این ماه ادامه دارد.

 

جعفری با بیان اینکه 3 هزار 700 نفر در این دوره آموزشی شرکت می‌کنند، افزود: حدود 2 هزار و 900 نفر از مدیران کانون‌های فرهنگی هنری تازه تاسیس مساجد هستند و 700 نفر نیز از فعالیت روستایی در کانون‌های مساجد حضور دارند.

 

معاون آموزشی و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به اینکه در این همایش‌ها افراد سرشناسی شرکت می‌کنند، اظهار داشت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ائمه جماعات همچون آیت‌الله خاتمی و آیت‌الله صدیقی، آیت‌الله پناهیان و ابوترابی، میرباقری، واصعی، خزعلی، راشد یزدی، صفایی بوشهری و ... برخی از مهمانان این همایش‌ها هستند و با توجه به برگزاری مراسم افتتاحیه در مشهد، مسئولان استانی خراسان رضوی و نیز حجت‌الاسلام قرائتی حضور پیدا می‌کنند.

 

جعفری، هدف برگزاری این دوره آموزشی را ارائه الگو و فرانمای فرد طراز در زمینه عقل معاش با سبک زندگی انقلاب دانست و گفت: جامعه مخاطبان این دوره آموزشی، فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هستند و قالب‌های اجرایی انتخاب شده برای انتقال مفاهیم مورد نظر به شکل کارگروه، همایش، فضاسازی و استفاده از زبان هنر و ... است.

 

مراسم افتتاحیه این دوره آموزشی هفتم شهریور ماه در مرکز تربیت معلم شهید بهشتی مشهد برگزار می‌شود.

 

منبع: فارس

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون