تاریخ خبر: کد خبر: 1559

سردار سلامی:

انقلاب اسلامی، انقلاب اندیشه ها بود/ انقلاب در اندیشه ها و باورها، توانست یک ملت را بر سرنوشت خود مسلط کند

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت:انقلاب اسلامی ایران جدای از مرزهای جغرافیایی، انقلاب اندیشه ها بود و تغییر در باورها توانست یک جامعه را به پویایی برساند و بر سرنوشت خود مسلط کند.

انقلاب اسلامی، انقلاب اندیشه ها بود/ انقلاب در اندیشه ها و باورها، توانست یک ملت را بر سرنوشت خود مسلط کند

به گزارش قاصدنیوز، سردار حسین سلامی صبح امروز در مراسم اختتامیه پانزدهمین اجلاس بسیج اساتید در تالار صدا و سیمای مشهد مقدس با بیان اینکه انقلاب اسلامی، انقلاب اندیشه ها بود اظهار داشت: سازندگان ساختمان اصلی انقلاب اسلامی، اساتید بسیجی هستند.

 

وی با اشاره به تحول عظیم انقلاب اسلامی در منطقه و جهان آن را هنر امام عنوان کرد و افزود: انقلاب اسلامی ایران جدای از مرزهای جغرافیایی و ساختار جمعیت، تحولی عظیم در بطن جامعه بود.

 

سردار سلامی با بیان اینکه جهان بینی، باورها و الگوهای فکری انقلاب بود که توانست از جامعه‌ای مرده و فراموش شده در حاشیه تاریخ و وابسته به قدرت‌های مسلط، فاقد اراده سیاسی، جامعه‌ای پویا ایجاد کند، انقلاب اسلامی را یک کشور مستقل و فاقد ژئوپلتیک وابسته بین‌الملل خواند .

 

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: هر جامعه‌ای و هر انسانی براساس مبانی و اندیشه‌های خود حرکت می‌کند؛ در واقع هر جامعه‌ای براساس شاکله ذهنی و ساختاری خود در مسیر توسعه حرکت می‌کند.

 

وی تاکید کرد: برای اینکه جامعه بتواند بهتر عمل کند، باید ساحت ذهنی عمیق و دقیق‌تری داشته باشد.

 

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران بیان داشت : همین  ساحت ذهنی عمیق و تفکر بسیجی بود که توانست اراده ای قوی برای ایستادگی و دفاع در مصافی نابرابر را در طول هشت سال جنگ تحمیلی برای ما رقم بزند و مارا به پیروزی برساند .

 

سردار سلامی افزود:با استعانت از آیات الهی و اقتدا به ائمه معصومین (ع) توانستیم به این باور برسیم که خود باید بر سرنوشت خود حاکم باشیم و با اعتماد به نفس به کشوری مستقل در منطقه تبدیل شدیم استقلالی که هیچ کشوری در منطقه آن را ندارد .

 

وی خاطرنشان کرد : اندیشه های انقلابی و باورهای بسیجی ابر قدرتها را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشت چنانچه امروز نیز شاهدیم حزب الله لبنان با پیروی از همین اندیشه ها به یک پیروزی استثنایی برسد.

 

سردار سلامی عنوان کرد : پیروزی انقلاب اسلامی عرصه های سیاسی جهان را تغییر داد وتلاش غرب را برای القای به رسمیت شناختن صهیونیست ها در منطقه بی نتیجه گذاشت .

 

وی تاکید کرد: پیروی از الگوی فکری انقلاب اسلامی بود که پیروزی رادر جنگهای ۳۳ روزه و ۲۲ روزه و ۸ روزه رقم زد و این قدرت نمایی ایمان و اعتقاد و اندیشه الهی است. همین انقلاب، امروز ابر قدرت هارا در منطقه مستاصل کرده و غرب و رژیم نامشروع صهیونیستی را که حتی  هویت جغرافیایی ندارد در منطقه ناکام  و ناتوان گذاشته و مانع پیشروی و یکه تازی آن در منطقه شده است.

 

وی افزود: انقلاب اسلامی فراتر از مرزهاست و اندیشه ها و باورهای آن الگویی برای منطقه است.

 

جانشین فرمانده سپاه اظهار کرد : دموکراسی  و منطق غربی حمایت از تروریستهایی چون داعش و صهیونیست هاست  اما  امروز منطق غرب در برابر منطق انقلاب اسلامی محکوم به شکست است  و  قطعا تلاشهای آمریکا در ایجاد تنش در منطقه  و تسلط بر آن با خلق گروهک های تروریستی و حمایت از صهیونیست به نتیجه ای نخواهد رسید.

 

سردار سلامی تصریح کرد :  آمریکا در ورطه سقوط ارزش‌های اخلاقی با گسترش بیش از حد در ابعاد نظامی و همچنین ناتوانی در تامین منابع داخلی مسیری رو به انحطاط را طی می کند و همین مسیر رو به انحطاط  است که باعث فروپاشی این قدرت خواهد شد.

 

وی اضافه کرد : ما امروز با وجود تحریمها مسیر پیشرفت و توسعه را همچنان طی کرده و در برابر قدرتهای دنیا ایستادگی می کنیم .

 

منبع: صبح توس

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون