تاریخ خبر: کد خبر: 1521

دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی افتتاح شد

دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی، یکم شهریور در سالن همایش بوستان گفت‌وگو افتتاح شد.

دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی افتتاح شد

به گزارش قاصدنیوز، دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی، یکم شهریور در سالن همایش بوستان گفت‌وگو با حضور چهره‌های شاخص فرهنگی در دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف کشور و عرضه‌کنندگان و تولیدکنندگان رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی افتتاح شد.

 

از جمله سخنرانان این مراسم، حمیدرضا مقدم‌فر، حسین صفار هرندی و حسین یکتا بودند.

 

این نمایشگاه از یکم تا هفتم شهریورماه از ساعت 10 تا 21 در سالن نمایشگاهی بوستان گفت‌وگو به مدت یک هفته برپا است.در این نمایشگاه بخش‌های مختلف از جمله غرفه‌های بین‌الملل و استانی فعال است. در این نمایشگاه کشورهایی از جمله افغانستان، فلسطین و عراق و همچنین فعالان بین‌المللی داخل کشور در عرصه فضای مجازی فعالیت دارند.

 

محمد خراسانی‌زاده، سخنگوی دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی با اشاره به این مطلب که بیش از 470 شرکت برای حضور در نمایشگاه ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: 300 شرکت نرم‌افزاری برای حضور در این دوره از نمایشگاه انتخاب کرده‌ایم و همه تلاش‌مان را کرده‌ایم تا همه بخش‌های نمایشگاه در داخل سالن‌ها قرار گیرند.

 

خراسانی زاده اظهار داشت: در حاشیه نمایشگاه، 6 کارگاه با محوریت مهارت‌افزایی و تخصص‌افزایی در حوزه کاربردی رسانه‌های دیجیتال برگزار می‌شود.

 

سخنگوی دومین نمایشگاه رسانه‌‌های دیجیتال انقلاب اسلامی گفت: در مراسم افتتاحیه میزبان جمعی از خانواده‌های معظم شهدا نیز هستیم.

 

300 غرفه آماده میزبانی از مخاطبان نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب است

 

در ادامه این مراسم، محمد خراسانی‌زاده با بیان اینکه ماجرای غربت بچه‌های بسیجی مربوط به چندسال گذشته نمی‌شود، اظهار داشت: دوم اردیبهشت سال گذشته شاهد حضور 80 بسیجی در محضر مقام معظم رهبری بودیم که رهبر انقلاب فرمودند من سالهاست منتظر حضور شما هستم.

 

سخنگوی دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی با تاکید بر ضرورت شناسائی مجموعه‌های خودجوش مردمی در حوزه‌های فرهنگ و انقلاب اسلامی گفت: مقام معظم رهبری در اول اردیبهشت ماه سال 93 در حرم امام رضا (ع) بر توسعه فعالیت بسیجی‌ها تاکید کردند چرا که فعالیت این قشر برای توسعه و پیشرفت کشور لازم و ضروری است.

 

وی ادامه داد: عرصه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی باید مردمی شود البته خوشبختانه در این باره پرچمی بلند شده است.

 

سخنگوی دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی در ادامه با اعلام اینکه هم‌اکنون حدود 300 غرفه از فعالان اسلامی در این دوره از نمایشگاه وجود دارد، ادامه داد: امروز از اینکه شاهد همکاری گسترده سازمانها و نهادهای مختلف بوده‌ایم شگفت‌زده شده‌ایم.

 

سخنگوی دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی با بیان اینکه این نمایشگاه در 5 بخش اصلی برگزار می‌شود، گفت: رسانه‌های برخط، نشر دیجیتال، بین‌الملل، پویانمایی و فن‌آوری اطلاعات از جمله این بخش‌ها هستند.

 

وی تأکید کرد: هنرهای دیجیتال در لابلای اتفاقات فنی و تخصصی رسانه‌های دیجیتال فضای متفاوتی را برای بازدیدکنندگان ایجاد کرده است.

 

نمایشگاه دیجیتال انقلاب 93

 

«آرم» ما نباید از «آرمان»‌مان مهم‌تر باشد/ لشکر عظیم مخلصان بسیجی رهبری به خط شده‌اند

 

در ادامه این مراسم، حسین یکتا رئیس قرارگاه خاتم‌‌الاوصیاء (ص) اظهار داشت: به سهم خود به کسانی که در جبهه فرهنگی انقلاب تلاش می‌کنند و امروز یکی از عرصه‌ها و سنگرهای آن را می‌بینیم خسته‌‌نباشید گفته و آرزوی موفقیت دارم.

 

رئیس قرارگاه خاتم‌الاوصیاء (ص) با بیان اینکه در سه سال گذشته و بعد از قضیه فتنه جمعی به این فکر بودند که اگر رفقای جبهه فرهنگی دور یکدیگر باشند چقدر خوب خواهد بود،‌افزود:‌در واقع مقام معظم رهبری هم سخن از جنگ نرم داشتند و دشمن روبه‌روی ما نیز آرایش جبهه‌ای به خود گرفته که کار جبهه کار سختی است.

 

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: جمعی از کسانی که در بحث‌های علوم انسانی فعالیت داشته و برخی نیز در رسانه‌های دیداری و شنیداری و جبهه‌های مختلف در استان‌ها با فضاهای بومی مختلف امروز یک جبهه را تشکیل داده که در این نمایشگاه می‌بینیم.

 

یکتا با تأکید بر اخلاص موجود در این جبهه فرهنگی تصریح کرد: برخی از این جوانان ما را به یاد حسن باقری‌ها می‌اندازند که او برای کار خبرنگاری رفت اما بزرگترین نیروی راهبردی در جنگ قبل از شهادت شد.

 

رئیس قرارگاه خاتم‌الاوصیاء (ص) با تأکید بر اینکه این جبهه همراه با جبهه‌های دیگر و دستگاه‌های دیگر نظام در کار فرهنگی است، اظهار داشت:‌در آینده نزدیک یک لشکر عظیم شکل گرفته و پیروزی‌های بزرگ در راه است.

 

وی با تأکید بر اینکه پیروزی قطعی است به شرط اینکه آرم‌ما از آرمان‌مان مهم‌تر نباشد،‌گفت: امروز این جبهه فرهنگی مردمی،‌حرفه‌ای و تخصصی که دوستان عاشق انقلاب از آن حمایت کرده و عدم پشتیبانی از آن را در دست گرفته‌اند،‌انشاءالله تحویل صاحب عصر (عج) خواهیم داد.

 

یکتا همچنین خاطرنشان کرد: به کسانیکه بخواهند ضربه‌ای وارد کنند می‌گویم کور خوانده‌اند چرا که لشکر عظیم مخلصان بسیجی مقام معظم رهبری به خط شده‌اند و هنوز پا بر زمین دوخته‌‌اند و حرکت نکرده‌اند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: این نمایشگاه پا بر زمین کوبیدن است و هنوز حرکت را شروع نکرده‌ایم.

 

نیروهای فعال ارزش‌گرا در عرصه رسانه‌های دیجیتال توانمند هستند/میان هنرمندان تبعیض قائل نشوید

 

محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در افتتاحیه دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی که عصر امروز (شنبه) اول شهریورماه 93 در بوستان گفت‌وگو برگزار شد با اشاره به توانمندی فعالین این حوزه در عرصه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی گفت:‌ برای بنده مشاهده این حضور علامت بسیار خوبی است چرا که این امر گواه یک اتفاق بزرگ در محیط رسانه‌ای است که پیش از این در آن غربت احساس می‌شد.

 

وی با اشاره به توانمندی نیروهای انقلابی در این عرصه تصریح کرد: امروز شرایط رسانه‌های دیجیتال در مقایسه با رسانه‌های دیگر که با نوعی عقب‌ماندگی و فاصله همراه بود از شرایط بهتری برخوردار است که این امر کاملا محسوس است.

 

وی با بیان اینکه رسانه‌های دیجیتال در مقایسه با رسانه‌های مکتوب پیشرفت بسیار خوبی داشته‌اند، تصریح کرد: دلیل عقب‌ماندگی رسانه‌‌های مکتوب از رسانه‌های دیجیتال امری مشهود است چرا که زمان شکل‌گیری رسانه‌های مکتوب به صد سال قبل از پیروزی انقلاب می‌رسد اما در زمینه رسانه‌های دیجیتال با مانع تاریخی و عقب‌ماندگی روبرو نیستیم چرا که رسانه‌های دیجیتال چندین سال پس از انقلاب اسلامی ظهور و بروز پیدا کرد و ما فاصله‌ای از این امر نداریم.

 

صفار هرندی - نمایشگاه دیجیتال انقلاب 93

 

صفارهرندی با بیان اینکه خاستگاه تکنولوژی منطقه‌ای است، تصریح کرد: در بدو امر نگرانی‌هایی وجود داشت اما خیلی زود نیروهای انقلابی و ارزشی توانستند رسانه‌های دیجیتال را در خدمت خود استخدام کنند و در این عرصه توانمند شوند و باید بگوییم که در این عرصه دست‌بسته نیستیم.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نگرانی‌هایی که در این زمینه وجود داشت، خاطرنشان کرد: از همان ابتدا کسانی که چشم‌انداز روشنی برای ورود نیروهای فعال انقلابی به جبهه انقلاب در این عرصه داشتند معتقد بودند که نباید نگران باشیم چرا که این امر برطرف می شود و اکنون حاصل این امیدواری همین است که نیروهای ارزشی با زایش روبه‌رو هستند و مبانی که در گذشته وجود داشت اکنون وجود ندارد.

 

صفارهرندی با اشاره به قیودی که در چارچوب دموکراسی وجود دارد، خاطرنشان کرد: در همان ابتدا مطرح کردیم که نیازی نیست کسی مجوز بگیرد بلکه اگر هویت خود را اعلام کند کفایت می‌کند که این امر که برخی دستور دادند که هر کس می‌خواهند انتقاد کند شناسنامه خود را معرفی کند، درست است چرا که اگر کسی حرفی زد که گریبان عالم را گرفت متهم ساخت و حرف گرد و غیرقابل اثباتی را مطرح کرد بداند این امر از سوی چه کسی مطرح شده است.

 

وی ادامه داد:‌این امر بعدا موجب شد که آنان قواعد و چارچوب‌هایی را در این زمینه تعریف کنند و فعالین این حوزه آراسته‌تر در این حوزه عمل کنند اما واقعیت این است که این میدان از رنج‌ها و مشقت‌هایی که فعالین رسانه‌ای در فضای حقیقی دارند کمتر است چرا که در اینجا از خیل عظیم خبرنگاران خبری نیست و توانایی‌ها محدود به عرصه مجازی است.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: حرف ما این بود در برابر جریانی که به صورت مهاجم وارد می‌شود باید برخی نگرانی‌ها را داشته باشیم تا بتوانیم آنان را کنترل کنیم نه آنکه آنان را به دست قضا و قدر بسپاریم.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد:‌آنهای که ابراز کردند که ما فاصله‌ای میان هنرمند ارزشی و غیر ارزشی نمی‌شناسیم می‌خواهیم که این هنرمندان را نیز در سطح آن هنرمندان قرار دهند و در این امر  تبعیض قائل نشوند.

 

صفارهرندی با بیان اینکه در انتقال پیام و محتوا مشکلی نداریم، تصریح کرد: اکنون محدودیت‌ها برداشته شده است و در فاصله کمی رسانه‌های متکی در فضای مجازی به جبهه وفاداران انقلاب اسلامی می‌توانند حرکت کنند که باید قدر این واقعه را بدانیم و آن را به سایر بخش‌ها تعمیم دهیم و از تجربیات استفاده کنیم.

 

وی ادامه  داد: ‌اگر هیچ بهره‌ای جز اینکه بدانیم کم نیستیم خیلی هم زیادیم و دارایی‌های ما از شمارش خارج است،‌ داشته باشد امر بزرگی است چرا که مسیر را باید در آینده پیش بگیریم و باید به این امر توجه کنیم که این نمایشگاه تشریفاتی نیست و بر اساس عادت و روش‌های جاری به وجود نیامده است.

 

صفارهرندی نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی را به مثابه یک قرارگاه دانست و خاطرنشان کرد: ‌این قرارگاهی برای کارهای بزرگ است که دل‌های مشتاقان انقلاب اسلامی به دنبال آن هستند و عیبی ندارد که بغض و غضب کج‌اندیشان را برانگیزد شاید برخی اظهار ناراحتی کنند اما باید از این ظرفیت به درستی استفاده شود.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اجازه دهید در کشوری که آزادی، استقلال و سرافرازی به نام خدا به وجود آمده است کسانی به نام خدا سخن بگویند، تصریح کرد: آنانی که در تعارض جدی با اندیشه‌‌های انقلاب اسلامی قرار دارند باید بدانند که تفکر دروغین دموکراسی لیبرال با رسوایی‌های بسیاری روبرو شده است که مهد دموکراسی لیبرال به آمریکا و کشورهای شبیه او برمی‌گردد.

 

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها و کشورهایی که مانند او هستند در جنایاتی که به سبب سیاست‌های آنان رخ داده است دخیل هستند.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز امیدواری از اینکه این نمایشگاه در سال‌های آینده بارورتر خواهد شد، خاطرنشان کرد: این هنر نیست که از مکتبی که سال‌ها پیش در غرب مطرح شده است سخن بگوییم و باید به جای آن از مکتبی و گزاره‌هایی صحبت کنیم که متأثر از تفکرات امام خمینی (ره) و متأثر از اندیشه‌های انقلاب اسلامی است چرا که جهان منتظر شنیدن پیام‌های جدیدی است و امیدواریم شما قدر کارهای‌تان را بدانید.

 

صفارهرندی گفت: از مسئولین تقاضا داریم که از این قشر حمایت کنند چرا که پیش از این به آنان انگ ویژه‌خواری می‌زدند در حالی که به اندازه دیگران تحویل گرفته نمی‌شدند و باید بگوییم اینان کسانی هستند که با اعتقاد به خدا و با اعتقاد خود عمل می‌کنند.

 

نمایشگاه دیجیتال انقلاب 93

 

نمی‌توان بدون شناخت با دشمن جنگید/ می‌خواستند جلوی آگاهی افکار عمومی را در فلسطین بگیرند

 

حمیدرضا مقدم‌فر معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در افتتاحیه نمایشگاه‌های رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی که عصر امروز در بوستان گفت‌وگو برگزار شد، با بیان اینکه این نمایشگاه بهانه خوبی برای انسجام و توانمندسازی جبهه انقلاب اسلامی است، گفت: باید از این فرصت به خوبی استفاده شود.

 

وی در تشریح فضای سایبری و رسانه‌های دیجیتال تصریح کرد: این همه‌ی فضای رسانه‌ای نیست که با آن مواجه هستیم، اگر سیری در تحولات رسانه داشته باشیم می‌بینیم که مدیوم‌ها در این زمینه مطرح بودند اما اکنون اینترنت بعنوان یک مرجع، همه فضاها را از جمله رسانه‌های مکتوب، تصویری، شنیداری در خود جای داده است.

 

معاون فرهنگی سپاه با اشاره به ضرورت اهمیت درک این امر در جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: اکنون در یک جنگ تمام عیار قرار گرفته‌ایم و با فرصت‌های بیشماری در این زمینه مواجه هستیم و مهمترین عنصری که باید برای ورود به این عرصه در نظر بگیریم، درک این فضا است.

 

مقدم‌فر با بیان اینکه آگاهی از این فضا می‌تواند موجب پیروزی شوند، خاطرنشان کرد: این موضوعی است که باید به آن توجه کنیم چرا که بدون شناخت و آگاهی نمی‌توانیم با دشمن بجنگیم.

 

وی ادامه داد: تلاش دشمن بر این است که مخاطب مانند او بیاندیشد و تصویر ذهنی را که وی می‌خواهد در اذهان عمومی شکل بگیرد بنابراین دانستن این تکنیک از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که نباید تصویرهای ذهنی مطابق با اهداف آنان شکل بگیرد.

 

معاون فرهنگی سپاه انقلاب اسلامی با اشاره به انتشار کتابی با موضوع انسان خاطرنشان کرد: در این کتاب، شاکله انسان را به 5 عنصر تقسیم‌بندی کرده است. 1- پیش‌فرض‌های ذهنی 2- واقعیت‌های مصنوعی 3- خود واقعیت‌ها 4- هنجارها و 5- ارزش‌هاست، که در این کتاب نقطه حیاتی واقعیت‌های مصنوعی را مورد اهمیت قرار داده است.

 

مقدم‌فر با بیان اینکه عده‌ای امروز معتقدند انسان‌ها اساساً با واقعیت‌ها روبرو نمی‌شوند و رسانه‌ها هستند که واقعیت را می‌رسانند، خاطرنشان کرد: واقعیت‌ها باید ساخته شوند و در این میان با سیاه‌نمایی‌ها روبرو می‌شویم چرا که بسیاری از این سایت‌های خارجی تصمیم‌شان بر این است که تصویر سیاه و ناامید بسازند و مبارزه با این امر هدف اصلی جنگ است.

 

معاون فرهنگی سپاه انقلاب اسلامی با انتقاد از مطرح شدن برخی شنیده‌ها از مجوز گرفتن فیلمی با موضوعات آسیب‌های اجتماعی که به سیاه‌نمایی و عقده‌گشایی پرداخته است، خاطرنشان کرد: بسیاری از پول‌ها خرج می‌شود که به چنین آثاری مجوز داده شود در حالیکه ما باید عرصه رسانه را بشناسیم و آن را درک کنیم و بتوانیم از این امر استفاده کنیم.

 

معاون فرهنگی سپاه انقلاب اسلامی با اشاره به فتنه سایبری که بعد از فتنه 88 جمهوری اسلامی به دست دشمنان رقم خورد، تصریح کرد: اکنون شاهد تحولات بسیاری در منطقه هستیم که داعش با حمایت آمریکا و عربستان شکل می‌گیرد، در سوریه جنگ می‌شود و با فاصله اندکی که آنان نمی‌توانند در سوریه موفق به براندازی این نظام شوند متوجه می‌شوند که شکست داعش تنها به دست نظام سوریه ممکن می‌شود.

 

مقدم‌فر با اشاره به تحولات صورت گرفته در خاورمیانه تصریح کرد: در کشورهایی مانند افغانستان و عراق شاهد پدیده‌هایی مانند القاعده، طالبان، نیروهای صدام بودیم که امروز نیز داعش در منطقه شکل گرفته است که این امر بیانگر ضعف آمریکاست چرا که آنان تا دیروز به دنبال تشکیل خاورمیانه جدید برای تامین امنیت اسرائیل بودند اما امروز آمریکا می‌داند که بدون حضور ایران نمی‌تواند در خاورمیانه تصمیمی اتخاذ کند که خودشان نیز به آن معترف هستند.

 

معاون فرهنگی سپاه انقلاب اسلامی ادامه داد: آنان در فلسطین اولین کاری که انجام دادند آن بود که جلوی رسانه‌ها را گرفتند تا جلوی افکار عمومی را بگیرند و بسیاری از موضع‌گیری‌های آنها به این دلیل است.

 

مقدم‌فر با بیان اینکه اینترنت رسانه‌ای مرجع محسوب می‌شود و باید از آن استفاده کرد، خاطرنشان کرد:ایجاد نمایشگاه‌هایی مانند نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی موجب هم‌افزایی و انسجام نیروهای انقلابی است که مهترین پیام آن این است که باید رخدادها را بشناسیم، عمل به هنگام داشته باشیم و از آسیب‌هایی که در این امر وجود دارد خودداری کنیم تا بتوانیم به اهداف اصلی خود در این امر برسیم.

 

افتتاح رسمی نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب با برافراشتن پرچم اباعبدالله الحسین(ع)

 

دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی عصر امروز با برافراشتن پرچم اباعبدالله الحسین (ع) در غرفه سایت امام حسین (ع) به طور رسمی افتتاح شد. محمد خراسانی‌زاده سخنگوی نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی با اشاره به برافراشته شدن پرچم اباعبدالله الحسین برای افتتاح رسمی این نمایشگاه اظهار داشت:‌ بر خلاف سایر نمایشگاه‌ها که معمولا با قیچی کردن روبان به طور رسمی افتتاح می‌شود ما سنت‌شکنی کرده‌ایم و پرچم اباعبدالله الحسین (ع) را به نشانه افتتاح برافراشتیم. هم‌اکنون غرفه‌داران دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی با حضور برخی از مسئولان با طنین « یا حسین» و «جانم حسین» در حال برپایی افتتاحیه رسمی این دوره از نمایشگاه هستند.

 

نمایشگاه دیجیتال انقلاب 93

 

منبع: فارس

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون