تاریخ خبر: کد خبر: 1470

سردار نقدی:

نقش حوزه های علمیه در نظام تربیتی کشور باید پر رنگ تر شود

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با انتقاد از نظام آموزشی حاکم بر مدارس خواستار پر رنگ تر شدن نقش حوزه های علمیه در نظام تربیتی کشور شد.

نقش حوزه های علمیه در نظام تربیتی کشور باید پر رنگ تر شود

به گزارش قاصدنیوز به نقل از صبح توس، سردار محمدرضا نقدی در اولین هم‌اندیشی نقش حوزه‌های علمیه و بسیج در مدیریت جهادی و عرصه فرهنگ که در هتل خاتم مشهد برگزار شد، اظهار کرد: بنا بر آنچه که ولی امر مسلمین جهان در چشم‌انداز آینده کشور مشخص کرده، نظام جمهوری اسلامی ایران باید به سوی تمدن اسلامی و حاکمیت اسلام بر جهان حرکت کند.

 

وی با بیا این که در مسیر رسیدن به تمدن اسلامی و حاکمیت اسلام بر جهان چند مرحله وجود دارد، ادامه داد: نخستین آن تحقق انقلاب و دومین مرحله استقرار نظام اسلامی است که به لطف خداوند گام های محکمی برداشته شده است.

 

نقدی تصریح کرد: تقویت نظام اسلامی و گسترش حاکمیت اسلام مراحل سوم و چهارم رسیدن به تمدن اسلامی هستند که البته به دلیل برخی بی توجهی ها تحقق این مراحل با کندی مواجه است.

 

وی با اشاره به این که ما در دو موضع اقتصاد و فرهنگ ضعیف عمل کرده‌ایم که سبب اختلال در رسیدن به آرمان نهایی شده است، ابراز داشت: بعد از آنکه آمریکایی‌ها در عملیات نظامی مرغوب شدند بر روی تهاجم فرهنگی تمرکز کرده‌اند و اکنون شاهد هستیم که در این راستا کانال‌های ماهوراه‌ای از ۷ کانال به ۱۶۲ کانال افزایش داشته است.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص این که که آیا تنها واقعیت‌های تهاجم بیرونی می‌تواند موجب اختلال در حرکت نظام به سوی تمدن اسلامی شود، می‌فرمایند که کم‌کاری‌های برخی از مسئولین نیز در ایجاد اختلال برای رسیدن به تمدن اسلامی مؤثر بوده است، پس لذا قطعاً تا جایی که بستر مناسب وجود نداشته باشد دشمن نمی‌تواند به اهداف خود برسد.

 

وی ادامه داد: اکنون بسیاری کار‌شناس جامعه‌شناسی، علوم سیاسی و روان‌شناسی بیکار در جامعه وجود دارد که کاری از دست آن‌ها برنمی آید و کاش به جای پول صرف تربیت آن‌ها کردن روحانی پرورش می‌دادیم تا نیازهای جامعه برطرف شود و ما این همه با کمبود روحانی در جامعه مواجه نبودیم.

 

سردار نقدی ابراز داشت: نقش حوزه‌های علمیه در نظام تربیتی کشور باید پررنگ‌تر شود و امروز ۳۰ هزار مسجد بدون امام جماعت هستند که می‌شود با صرف بخشی از اعتباراتی که امروز برای آموزش دادن علوم انسانی به جوانان می‌شود در تربیت روحانی، بدون شک هم خلأ امام جماعت مساجد کشور برطرف شود و هم بخش عمده‌ای از مشکلات امروز کشور حل شود.

 

وی ادامه داد: اینکه نمی‌توان به خوبی به سوی تحقق تمدن اسلامی حرکت کرد به دو دلیل هجمه‌های دشمن و همچنین بسترهایی است که ما خودمان برای دشمنان فراهم کرده‌ایم.

 

سردار نقدی با انتقاد از نظام آموزشی حاکم بر مدارس ابراز کرد: نظام آموزشی ما تاکنون بر مبنای توحید شکل نگرفته است و حتی اساتید فراوانی هستند که در کلاس‌های درس خود حکم قرآنی قصاص را نفی می‌کنند و اینگونه حقوقدان‌هایی تربیت می‌شوند که قصاص را یک حکم غیرانسانی می‌دانند.

 

وی در ادامه با اشاره به این که بسیج در عرصه امر به معروف و نهی از منکر ورود پیدا کرده است، اظهار کرد: پیش‌بینی شده است تا در مساجد کشور شوراهای امر به معروف و نهی از منکر با حضور هیأت امنای مساجد و همچنین معتمدین محلات تشکیل شده و پس از بررسی وضعیت محله‌ نسبت به اصلاح منکرات و امر به معروف اقدام کنند.

 

وی افزود: در محافل صالحین نسبت به روش‌های امر به معروف و نهی از منکر آموزش‌های لازم به بسیجیان داده شده است تا بدین وسیله امر به معروف و نهی از منکر به وسیله بسیجیان احیا شود.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که سبک حاکمیت اقتدار در امر به معروف و نهی از منکر از جامعه حذف و به جای آن سبک نرم در جامعه رایج شود بدون شک مردم به سادگی آن را می‌پذیرند و در جهت گسترش امر به معروف و نهی از منکر گام برخواهند داشت.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون