تاریخ خبر: کد خبر: 1369

مدیر مسئول موسسه فرهنگی موج های بی قرار:

جمع آوری اطلاعات 700 شهید غواص خراسانی

اطلاعات 700 شهید غواص و اطلاعات و عملیات یگان های خراسان در دفاع مقدس در موسسه فرهنگی موج های بی قرار جمع آوری شده است.

جمع آوری اطلاعات 700 شهید غواص خراسانی

به  گزارش قاصدنیوز به نقل از پرستوها،  سید تقی شکری اظهار داشت: در این موسسه تا کنون حدود ۵۰ هزار دقیقه مصاحبه پژوهشی با موضوع شهدای غواص و اطلاعات و عملیات ضبط و مکتوب شده و ۲۴ هزار قطعه عکس نیز اسکن شده است.

 

سید تقی شکری افزود: هم چنین تا کنون ۱۵ عنوان کتاب در مجموعه ما آماده چاپ شده که از این تعداد ۷ مورد به چاپ رسیده است.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون در مرحله فیش نویسی این اطلاعات جمع آوری شده هستیم، افزود: تاکنون ۵ هزار فیش از این اطلاعات تهیه شده تا کار برای پژوهشگران با سهولت بیشتری انجام شود.

 

وی با اشاره به تاسیس این موسسه در سال ۱۳۸۶، گفت: محور کار موسسه ما رزمندگان و ۷۰۰ شهید غواص یگان های سپاه خراسان، شامل لشکر ۵ نصر، تیپ ۲۱ امام رضا(ع) و تیپ ویژه شهدا هستند.

 

شکری با تبیین نقش ویژه رزمندگان اطلاعات و عملیات در دفاع مقدس، تصریح کرد: رزمندگان این عرصه ایثارگری های بسیار چشم گیری را در سال های دفاع مقدس به منصه ظهور رساندند و با تلاش بسیار حماسه های بزرگی را خلق کردند، اما متاسفانه اطلاعات لازم درباره خدمات آن ها وجود ندارد و تلاش ما بر این است که یاد و خاطره شهدا و رزمندگان این عرصه را زنده نگهداریم.

 

این بازنشسته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، افزود: ما محور فعالیت موسسه را بر ۴ پایه استوار کردیم که اولین آن ها جمع آوری خاطرات شهدای اطلاعات و عملیات بود، چراکه بخشی از ناب ترین و جذاب ترین خاطرات دفاع مقدس مربوط به شهدا و رزمنگان این عرصه است.

 

وی روایتگری تلاش های رزمندگان اطلاعات و عملیات را دومین محور فعالیت موسسه موج های بی قرار عنوان و تصریح کرد: قطعا رزمندگان حاضر در گردان های اطلاعات و عملیات در سال های دفاع مقدس بهترین افراد برای روایت آن سلحشوری ها هستند و بر همین اساس ما مبنای کارمان را بر بهره گیری از این رزمندگان قرار دادیم.

 

شکری انجام فعالیت های پژوهشی را دیگر محور کاری موسسه موج های بی قرار خواند و گفت: هدف ما این است که مجموعه به عنوان یک مرکز پژوهشی بتواند مواد اولیه پژوهشی مورد نیاز را در اختیار پژوهشگران قرار دهد و پژوهش هایی نیز در راستای تبیین اقدامات گسترده و ارزنده رزمندگان اطلاعات و عملیات انجام دهد.

 

وی افزود: در همین راستا ۱۶۲ کلید واژه تغریف کرده و بررسی آن ها در میان خاطرات و دیگر اطلاعات موجود درباره شهدای اطلاعات و عملیات را در دستور کار قرار داده ایم. هم چنین کارهای پژوهشی گوناگونی انجام شده که از مهم ترین آن ها می توان به مجموعه ای درباره ارتش عراق اشاره کرد.

 

به گفته شکری در این مجموعه اطلاعات گوناگون درباره یگان های ارتش عراق اعم از نیروی انسانی، تجهیزات و حتی خلق و خوی فرماندهان ارائه شده است.

 

او هم چنین مصاحبه با خانواده شهدا را به عنوان چهارمین محور کاری موسسه موج های بی قرار مورد اشاره قرار داد.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون