تاریخ خبر: کد خبر: 1277

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی خبر داد

برگزاری ۱۲۰۰ برنامه فرهنگی در دهه کرامت رضوی

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: سال گذشته در دهه کرامت ۱۲۰۰ برنامه مختلف فرهنگی از سوی آستان قدس رضوی برگزار شد که به شکرانه الهی امسال از این تعداد برنامه، از نظر ممی و کیفی ارتقاء یافته است.

برگزاری ۱۲۰۰ برنامه فرهنگی در دهه کرامت رضوی

به گزارش قاصدنیوز به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید جلال حسینی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شعار فعالیت‌های دهه کرامت آستان قدس رضوی «سبک زندگی اسلامی» است زیرا که این سبک تنها راه حل مشکل‌های جامعه امروز است و اهل بیت(ع) بهترین الگو برای این سبک به شمار می‌آیند.

 

وی گفت: برنامه زیر سایه خورشید یک فرصت طلایی است که به افراد و اجتماع داده شده و این حرکت عظیم فرهنگی در سطح جهان، توسط آستان قدس رضوی به برکت وجودی امام رضا(ع) در حال برگزاری است و خادمین، مسئولین و تشکل‌های مردمی بازیگران این برنامه هستند.

 

وی عنوان کرد: پرچمِ در دست خادم، پیام رأفت و مهربانی امام رضا(ع) را در این جهان تاریک و ظلمانی به جهانیان می‌رساند و چراغ هدایت بشریت می‌شود.

 

دهه کرامت زمینه‌ساز گفتمان سازی رضوی است

این مقام مسئول با اشاره به اینکه نقطه عطف جشن‌های در روزهای دهه کرامت ارائه رأفت الهی بر جهانیان است، تصریح کرد: ارتقاء سطح معرفتی، بینش و تفکر، تبیین صحیح الگوهای زندگی اصول محوری جشن‌ها میلاد امام رضا(ع) می‌باشد و این جشن‌ها زمینه گفتمان دینی با رویکرد رضوی را فراهم می‌سازد.

 

به گفته دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی «ارائه الگوی رفتاری امام رضا(ع) به ویژه برای نسل جوان»، «برگزاری جشن و ایجاد شور و شعف شایسته و شرعی»، «توجه به نوع‌آوری و پویایی»، «توجه به جوان معاصر و مؤلفه‌های نیاز جوان»، «نگاه ویژه به جهان اسلام و بهره‌گیری از نخبگان فرهنگی» و «استفاده حداکثری از رسانه ملی» اولویت‌های مهم برنامه‌های دهه کرامت است.

 

برگزاری 1200 برنامه فرهنگی در دهه کرامت رضوی

حسینی بیان کرد: سال گذشته در دهه کرامت 1200 برنامه مختلف فرهنگی از سوی آستان قدس رضوی برگزار شد که به شکرانه الهی امسال از این تعداد برنامه، از نظر ممی و کیفی ارتقاء یافته است.

 

وی افزود: برنامه‌های فرهنگی دهه کرامت از صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر رضوی شد و امروزه به برکت امام رضا(ع) در 31 استان و 10 کشور مختلف برگزار می‌شود و با عنایات حضرت رضا(ع) در آینده نزدیک شاهد برگزاری جشن‌های دهه کرامت رضوی در تمام اقصی نقاط دنیا خواهیم بود.

 

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی اذعان داشت: سه برنامه استراتژیک آستان قدس رضوی «برگزاری محافل قرآنی»، «مناجات خوانی» و «تبیین معارف دینی» است که این برنامه ها در تمام ایام سال در حال برگزاری است و به نوبه خود در جهان اسلام بی‌نظیر است.

 

نگاه ویژه به نیازهای جهان اسلام

وی از «نگاه ویژه به نیاز جهان اسلام» بعنوان اولویت مهم کار‌های فرهنگی آستان قدس رضوی در دهه کرامت یاد کرد و تصریح کرد: جشن‌ها طوری هدایت شده که نیاز جهان اسلام در آن تدبیر شده است، مکر و حیله دشمن که به دنبال تفرقه بین مسلمین است با برگزاری این جشن‌ها و برنامه‌‌های فرهنگی خنثی می‌گردد.

 

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی در پایان با اشاره به اینکه در ایام دهه کرامت، پرتال آستان قدس رضوی و سایر اماکن موقوفه و مربوطه آستان قدس رضوی برنامه‌های ویژه توأم با گسترش فرهنگی دارند، گفت: جشن‌های زیر سایه خورشید محوری‌ترین برنامه دهه کرامت است که هر سال پیشرفت چشمگیری را داشته است.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون