تاریخ خبر: کد خبر: 1275

خراسان‌رضوی؛ دومین استان پر‌نزاع کشور

خراسان‌رضوی؛ دومین استان پر‌نزاع کشور

روزانه به‌طور میانگین هزارو٦٨٠پرونده نزاع و درگیری به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود؛ این در‌حالی است که بررسی آمارها نشان می‌دهد هم‌زمان‌با گرم شدن هوا تعداد مراجعان نزاع به پزشکی قانونی نیز افزایش می‌یابد.

به گزارش مهر، طی دوماه نخست امسال ١٠٤‌هزارو٢٠٠‌پرونده مربوط‌به صدمات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی ارجاع شده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

 

براساس این آمار از کل مراجعان نزاع ٧٢هزارو٥١٥ نفر مرد و ٣١هزارو٦٨٥ نفر زن بودند. در این مدت استان‌های‌تهران، خراسان‌رضوی و اصفهان بیشترین مراجعه کننده نزاع را داشته‌اند. این آمار درحالی اعلام شده که اغلب قربانیان نزاع به پزشکی‌قانونی مراجعه نمی‌کنند.

 

دکترمحمدحسین میرجلیلی، رئیس مرکز پزشکی قانونی شرق تهران دراین‌رابطه گفت: افزایش احساس امنیت در جامعه و رعایت حقوق یکدیگر می‌تواند باعث کاهش نزاع و درگیری در جامعه شود.

 

وی ادامه داد: عذرخواهی و کوتاه‌آمدن در روابط ما کمتر دیده می‌شود. اگر هرکدام از افراد بتوانند در عذرخواهی پیش‌قدم شوند، آتش شعله‌ورشده طرف مقابل را می‌توانند خاموش کنند. بسیاری از دعواها به این دلیل است که یک‌نفر حقوق دیگری را زیر پا می‌گذارد و طرف مقابل در مقام اعتراض بر‌می‌آید.

 

منبع: روزنامه شهرآرا، یک شنبه 19 مرداد 1393

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون