تاریخ خبر: کد خبر: 1225

مدیرعامل سازمان پارک‌ها شهرداری مشهد:

بزرگترین پارک ویژه بانوان شرق کشور در مشهد احداث می‌شود

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد از بهره‌برداری از 6 بوستان و احداث بزرگترین پارک ویژه بانوان در شرق کشور خبر داد

بزرگترین پارک ویژه بانوان شرق کشور در مشهد احداث می‌شود

به گزارش قاصدنیوز به نقل از صبح توس، احمدرضا سلامی در جمع خبرنگاران احداث بوستان بانوان را گامی در جهت توسعه دانست و اظهار کرد: یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی، ایجاد زمینه رفاه مردم جامعه است و اگر بتوانیم گامی برای رفاه بانوان برداریم، خواهیم توانست هرچه بیشتر به توسعه‌ مدنظر نزدیک شویم.

 

وی افزود: زن رکن جامعه و خانواده است که اگر زمینه نشاط زن که رکن اصلی و اساسی خانواده است فراهم شود، این نشاط و سرزندگی در همه خانواده جریان می‌یابد.

 

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد تصریح کرد: وجود نشاط در خانواده سبب می‌شود که آن خانواده فکر، برنامه‌ریزی و عمل بهتری در جامعه داشته باشد.

 

سلامی اضافه کرد: توجه به ورزش صبحگاهی، تشویق بانوان به انجام ورزش‌های کم‌هزینه، شناساندن ورزش به عنوان نیاز اساسی در زندگی بانوان سبب شد که احداث مکان‌هایی جهت فعالیت‌های ورزشی بانوان در سطح بوستان‌ها در دستور کار قرار گیرد.

 

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد گفت: فضاهای موجود در شهر‌ها برای ورزش بانوان و راحتی، آسایش و ایمنی آنان مناسب نیست به همین دلیل در قالب برنامه‌ریزی مدون از سوی حوزه معاونت خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد و با مساعدت شورای محترم اسلامی شهر از شهریور ماه سال ۸۸ عملیات احداث محل‌های اختصاصی برای ورزش بانوان در بوستان‌های بالای ۵ هکتار اجرایی شده است تا بانوان بتوانند در محیط اختصاصی و در آسودگی خاطر به تمرینات ورزشی بپردازند.

 

سلامی به بوستان‌های مناسب‌سازی شده برای بانوان اشاره کرد و گفت: علاوه بر بوستان ۱۲ هکتاری حجاب و محدوده ۱٫۴ هکتاری اختصاصی بانوان بوستان ملت، ایجاد فضای اختصاصی بانوان در بوستان‌های ارم، پردیس قائم، بهشت و رجا نیز با تخصیص اعتبارات لازم پیگیری شده که در حال حاضر قابل بهره‌برداری برای بانوان مشهدی است.

 

وی فضاهای ایجاد شده مخصوص بانوان در بوستان ارم را با بالغ بر ۱۵ هزار مترمربع و قسمت ویژه بانوان بوستان بهشت با مساحت بالغ بر ۱۲ هزار مترمربع اعلام کرد و افزود: بوستان ریحانه توسط شهرداری منطقه ۷ در حد فاصل میدان غدیر و میدان پرواز که یکی از بزرگترین بوستان‌های ویژه بانوان در شرق کشور با ۲۰ هکتار وسعت بوده که با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال در دست احداث است.

 

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد با بیان اینکه این بوستان فقط مختص بانوان است، یادآور شد: پیست دوچرخه، پیاده‌روی و کلبه‌های فرهنگی از جمله امکانات در نظر گرفته شده برای این پارک است.

 

سلامی به ویژگی‌های این بوستان‌های اختصاصی اشاره کرد و افزود: آبنماهای محیطی، مسیر دوچرخه‌سواری، آمفی‌تئا‌تر روباز، فضای بازی کودکان، اتاق رختکن، آلاچیق، وسایل بدنسازی، میز شطرنج و… همچنین در فضاهای اختصاصی بانوان ایجاد شده است.

 

وی اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های بوستان بانوان، وجود گیت‌های ورودی مطمئن و محصور بودن اطراف آن است به گونه‌ای که هیچ دیدی از بیرون به داخل وجود ندارد.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون