تاریخ خبر: کد خبر: 1115

حجت الاسلام صدیقی: باید مامور خدا باشیم و برای امام زمان لشکر و پیرو تربیت کنیم

امام جمعه موقت تهران گفت: امروز در محاصره بی امان دشمن هستیم باید مامور خداوند باشیم و برای امام زمان لشکر و پیرو تربیت کنیم.

حجت الاسلام صدیقی: باید مامور خدا باشیم و برای امام زمان لشکر و پیرو تربیت کنیم

به گزارش قاصدنیوز به نقل از «خبرگزاری دانشجو» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین صدیقی عصر دیروز در نوزدهمین دوره طرح ولایت کشوری که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد با اشاره به این‌که سرمایه آدمی، عمر اوست بیان کرد: باطن آدمی این قابلیت را دارد که نقش عرش پیدا کند و خداوند در آن مستقر شود.

 

وی ادامه داد: با توجه به این‌که مرکز فرماندهی خداوند عرش است بنابراین خداوند هر فرمانی که به انسان صادر می‌کند از قلب اوست که صادر می‌شود به همین دلیل است که دل‌ها باید ظرف مشیت الهی باشد.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که امام زمان(عج) مجرای اراده خدا و ظرف مشیت الهی است تصریح کرد: مومن به دلیل ارادتی که به امام زمان(عج) دارد، ذوب شخصیت وجودی ایشان می‌شود بنابراین امام زمان جان است و ما مجری اوامر ایشان هستیم.

 

حجت الاسلام صدیقی در ادامه افزود: زیارت نامه‌های معصومین گنجینه‌های معارف دین هستند که بسیار اسرار آمیزند، کسانی که اهل دل باشند با خواندن این زیارتنامه‌ها به معراج راه می‌یابند.

 

وی با اشاره این‌که زیارتنامه‌ها مدارج معارج هستند یادآور شد: آیت الله بهجت فرمودند قبل ورود به حرم اذن دخول بخوانید چنانچه دلتان شکست و اشکتان جاری شد آن‌گاه اجازه دخول به شما داده شده؛ اما چنانچه اشکتان جاری نشد زائر واقعی نخواهید بود.

 

امام جمعه موقت تهران گفت: از شیخ بهایی پرسیدند شما امام زمان(عج) را در بیداری زیارت کردید یا در خواب؟ ایشان جواب دادند هم در بیداری و هم در خواب ایشان را دیده‌ام.

 

حجت الاسلام صدیقی در ادامه بیان داشت: چنانچه درصددیم در مسیر حق گام برداریم و چنانچه خواهان ضایع نشدن دل هستیم نباید غیر از خداوند کسی را درون آن جای دهیم.

 

وی ادامه داد: با توجه به این‌که عمل صالح را انسان با بدن انجام می‌دهد زمانی که از دنیا می‌رود حسرت حضور در میادین جهادی و حماسی را دارد؛ اگر آدمی بدن خود را متعلق به خدا بداند رشد خواهند یافت و عمر خود را بیهوده تلف نمی‌کنند.

 

امام جمعه موقت تهران در بخشی دیگر از سخنان خود تاکید کرد: امروز گرگ‌های بسیاری در کمین جوانان هستند. گرگ‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و غیره از این جمله‌اند که چنانچه جوان خود را ببازد، سرمایه خود را از دست خواهد داد.

 

حجت الاسلام صدیقی خاطرنشان کرد: انسان تا زمانی که جوان است خواهد توانست کار کند اما هنگامی که پیر شد هیچ کاری از دستش برنخواهد آمد. در روز قیامت مقطع جوانی پر رنگ خواهد شد و از بنده پرسیده می‌شود جوانی خود را در چه مسیری پیر کرده‌اید؟

 

وی با تاکید بر این‌که امروز قدرت طلبان چشم طمع به دانشگاه‌ها دارند تصریح کرد: باید دل‌ها را به امام رضا(ع) و امام زمان(عج) سپرد تا از این زیادی خواهی‌ها دور شویم.

 

نتیجه خدا فراموشی، خود فراموشی است

 

امام جمعه موقت تهران در ادامه بر خواندن هر شب سوره حشر تاکید و خاطرنشان کرد: قرآن به آدمی محک و شاخص می‌دهد تا انسان از تاریکی دور شود. نتیجه خدا فراموشی، خود فراموشی است. انسان بی صاحب، غارت شیطان خواهد شد.

 

حجت الاسلام صدیقی ضمن اشاره به این‌که فاسق را خداوند هدایت نمی‌کند گفت: سید بن طاووس خواندن سوره یوسف و نماز استغاثه را به عنوان دو کد جهت ارتباط با خداوند معرفی می‌کند.

 

وی با بیان این‌که بزرگان دین تاکید دارند که از حیوانیت بر حذر باشیم تصریح کرد: حفظ زبان و عدم ارتباط با اهل غفلت از جمله عواملی است که سبب دوری از سستی می‌شود.

 

امام جمعه موقت تهران در پایان گفت: امروز در محاصره بی امان دشمن هستیم باید مامور خداوند باشیم و برای امام زمان لشکر و پیرو تربیت کنیم.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون