تاریخ خبر: کد خبر: 1112

مستند «غبار» با موضوع «فرقه گنابادیه» از شبکه ملی پخش می‌شود

مدیر اجرایی مؤسسه راهبردی حق‌پژوهی از آماده شدن هستند «غبار» با موضوع «فرقه گنابادیه» خبر داد و گفت: این مستند به زودی از شبکه ملی پخش می‌شود.

مستند «غبار» با موضوع «فرقه گنابادیه» از شبکه ملی پخش می‌شود

به گزارش قاصدنیوز حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی سالاری، مدیر اجرایی مؤسسه راهبردی حق پژوهی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، گفت: مؤسسه راهبردی حق پژوهش در راستای اهداف مؤسسه، مستندی با عنوان «غبار» را در رابطه با فرقه گنابادیه تولید کرده است که به زودی از شبکه ملی پخش خواهد شد.

 

وی عنوان کرد: فرقه گنابادیه جزو جریانات صفویه محسوب می‌شود که مهم‌ترین انحراف آن‌ها بدعت در دین است به طور مثال ما در اسلام خمس و زکات داریم اما آن‌ها یک پنجم مال خود را باید به خاقان‌ها با عنوان «عشریه» بدهند که این خود نوعی بدعت است.

 

مدیراجرایی مؤسسه حق پژوهی با بیان اینکه تولید این مستند یک ماه طول کشید، ادامه داد: این مستند به کارگردانی امیریوسف محبی در 30 دقیقه تولید شده است که از سوی شبکه‌های افق، مستند و معارف درخواست خریداری مستند برای پخش در این شبکه‌ها را داشته‌اند.

 

وی از تولید مستند دیگری با عنوان «حلقه وارونه» خبر داد و اظهار کرد: این مستند در رابطه با عرفان حلقه است که به زودی این مستند نیز آماده پخش خواهد شد.

 

سالاری با اشاره به تولید افزار«یک پر از مثلث»، افزود: این نرم افزار در رابطه با بهائیت تولید شده و شامل 100 مقاله متنی، فیلم و سخنرانی اساتید همچون حجج اسلام مرتضی امینی‌نیا و واسطی است.

 

وی بیان کرد: مؤسسه راه حق پژوهی در پنج محور جریان مسحیت بشیریه که یکی از فرقه‌های تندرو مسحیت است، جریان صفویه معروف به جریان گنابادیه، جریان بهائیت و عرفان‌های نوظهور مثل هندو و عرفان‌های آمریکایی و ... فعالیت می‌کند.

 

مدیراجرایی مؤسسه حق پژوهی با بیان اینکه واحد انتشارات مؤسسه راهبردی حق پژوهی در زمینه نقد فرق، ادیان و مذاهب به نشر و توزیع کتاب‌های تخصصی می‌پردازد، اظهار کرد: در بخش تولید مکتوب 9 کتاب شامل عرفان های نوظهور و جریان شناسی چاپ شده است.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون