تاریخ خبر: کد خبر: 1081

جنگ نرم به معنای تصرف ذهن و قلب است

یک کارشناس امور رسانه گفت: چنانچه از طریق رسانه در صدد حفظ و جذب مخاطب هستید، علاوه بر سرگرمی باید به اصالت محتوا نیز توجه داشت.

جنگ نرم به معنای تصرف ذهن و قلب است

به گزارش قاصدنیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، کلیدری امروز در جمع دانشجویان شرکت کننده در ششمین دوره طرح ولایت استان خراسان رضوی که در مرکز تخصصی امام رضا (ع) مشهد برگزار شد، با اشاره به اینکه قدرت نرم به معنای کسب آنچه می خواهید از طریق جذب کردن بدون تهدید و پاداش است، گفت: قدرت نرم در مقابل قدرت سخت است امروز دشمنان از طریق جنگ نرم در صدد تأثیرگذاری بر ملت‌ها هستند.

 

وی با بیان اینکه شبکه های عصبی شبکه های مجازی، رسانه، هنر و رفتارشناسی از جمله حوزه های جنگ نرم هستند، افزود: هر چه ضریب القاء بیشتر باشد عمق نفوذ معنا در مخاطب کمتر خواهد بود. ابتدا باید در قلب مخاطب نفوذ و پس از آن ضریب القاء را افزایش داد.

 

این کارشناس امور رسانه با اشاره به اینکه هر چه با مسئله ای احساس سرگرمی بیشتری کنیم، بیشترین نفوذ را در مخاطب دارد، تصریح کرد: چنانچه درصدد حفظ و جذب مخاطب هستید علاوه بر سرگرمی باید به اصالت محتوا نیز توجه کنید.

 

کلیدری با تأکید بر اینکه جنگ نرم به معنای تصرف ذهن و قلب است، گفت: آمریکا عنوان می‌کند اینترنت حق نیست؛ بلکه امکانی است که ما به بقیه افراد می‌دهیم و هر زمان که بخواهیم می‌توانیم از آنان بگیریم و این نشان دهنده قدرت رسانه‌ای آنان است.

 

وی در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: گرانی زیر ساخت لازم برای استفاده از رسانه‌های مجازی آسیب پذیری آرشیو و بایگانی رسانه های اینترنتی نفوذ راحت عناصر نامطلوب به شبکه ارتباطی اینترنتی و عدم تأثیرگذاری بالا در مقایسه با رسانه‌های چهره به چهره از جمله آسیب‌های رسانه های جدید است.

 

این کارشناس امور رسانه در پایان در خصوص ظرفیت های رسانه های جدید نیز گفت: سهولت در تولید، ارزان تمام شدن تولید، سرعت بالای تولیدات، امکان استفاده از جاذبه های رنگین با کمترین هزینه، امکان مشارکت مخاطب، طبقه بندی مخاطبین و امکان شبکه سازی از جمله ظرفیت‌های رسانه های جدید است.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون