تاریخ خبر: کد خبر: 1070

پيش بيني 5 ميليارد تومان در اولين گام تاسيس شبکه ملي زيارت

پنج ميليارد تومان براي اولين مرحله راه اندازي شبکه ملي زيارت پيش بيني شده است و 3 دستگاه استانداري، آستان قدس و شهرداري مشهد براي پرداخت اين مبلغ متعهد شده اند.

پيش بيني 5 ميليارد تومان در اولين گام تاسيس شبکه ملي زيارت

به گزارش قاصدنیوز به نقل از خراسان، محمد آصفي يزدي، عضو شوراي شهر مشهد و از طراحان اوليه شبکه ملي زيارت ديروز در گفت و گو با خراسان با بيان اين مطلب گفت: در جلسه اي که قبل از ماه رمضان برگزار شد مقرر شد آستان قدس و شهرداري هر کدام دو ميليارد تومان و استانداري يک ميليارد تومان به عنوان قسط اول براي راه اندازي شبکه ملي زيارت پرداخت کنند.

 

وي افزود: قسط دوم نيز همين مقدار است و بايد اين دستگاه ها قسط دوم را پرداخت کنند، در نهايت صدا و سيما نيز براي حمايت مالي بيشتر از راه اندازي شبکه ملي زيارت اقدام خواهد کرد.

 

آصفي با بيان اين که ظاهرا هنوز اين مبلغ به صدا و سيما پرداخت نشده است، اظهار اميدواري کرد با همکاري رسانه ها اين شبکه زودتر راه اندازي شود.

 

وي در پاسخ به سوالي درباره توليد محتواي شبکه ملي زيارت در استان خراسان رضوي گفت: اين شبکه ملي و مستقل اداره خواهد شد و مثل هر شبکه مستقل ديگر محتواي مورد نياز خود را مجزا از شبکه استاني توليد خواهد کرد البته شايد در ابتدا از سوي شبکه استاني حمايت برنامه اي بشود.

 

وي با بيان اين که امکانات نرم افزاري و سخت افزاري اين شبکه در مشهد نصب خواهد شد، افزود: کميته ويژه اي در صدا و سيما مشخص شده که مقدمات راه اندازي اين شبکه را از لحاظ نرم افزاري و سخت افزاري، برنامه ريزي و طراحي کند و جلسات مشترکي نيز بين شهرداري مشهد، استانداري خراسان رضوي و آستان قدس رضوي انجام شده است.

 

آصفي اين را هم اضافه کرد : برخي از هنرمندان علاقه مندند تا به عنوان خادمان افتخاري رسانه اي امام رضا در شبکه ملي زيارت خدمت کنند.

 

وي درباره ضرورت راه اندازي اين شبکه براي زائران داخلي و خارجي تصريح کرد: مشهد به عنوان پايتخت معنوي ايران و کلانشهر مذهبي جهان که سالانه 25 ميليون زائر داخلي و 2 ميليون زائر خارجي دارد بايد از طريق شبکه اي ماهواره اي زائر را از مبداء مديريت کند و مباحث معرفتي و اطلاعات رفاهي را در اختيار زائر قرار دهد.

 

راه اندازي شبکه ملي زيارت يکي از مصوبات آخرين جلسه کارگروه ملي زيارت بود که در دولت احمدي نژاد به تصويب رسيد.

 

اسفندماه سال 91 بود که مدير کل صدا و سيماي خراسان رضوي در گفت و گو با خراسان اعلام کرده بود که در صورت تامين اعتبار 10 ميليارد تومان از سوي دستگاه هاي مرتبط راه اندازي شبکه ملي زيارت در سال 92 کليد مي خورد.

 

اين تامين اعتبار در سال 92 صورت نگرفت و در نتيجه اين مصوبه همچنان بر روي کاغذ ماند تا اين که در قبل از ماه مبارک رمضان جلسه اي براي تفاهم 3 دستگاه استانداري ، آستان قدس و شهرداري برگزار و مقرر شد اولين قسط 5 ميليارد ريالي توسط اين دستگاه ها به صدا و سيما پرداخت شود.

 

فقط 10 ميليارد تومان اعتبار

رئيس صدا و سيماي خراسان رضوي هم روز گذشته در ديدار با نمايندگان مردم مشهد در مجلس شوراي اسلامي که در سالن جلسات صدا و سيماي استان برگزار شد، از صدور مجوز براي راه اندازي شبکه ملي زيارت خبر داد و گفت: در صورتي که 10 ميليارد تومان اعتبار از سوي استان تامين شود تاسيس اين شبکه به مرکزيت مشهد مقدس آغاز مي شود .

 

حجت الاسلام والمسلمين نهاوندي با اشاره به اينکه شبکه خراسان رضوي 65 درصد مخاطب دارد افزود : 21 هزار ساعت برنامه در اين مرکز سال گذشته توليد و پخش شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمين پژمان فر هم در اين جلسه با حمايت از راه اندازي شبکه ملي زيارت گفت : نشر معارف اسلامي عمده ترين هدف از تاسيس اين شبکه ملي است و تا راه اندازي آن، فضاي معنوي در توليدات شبکه استاني خراسان رضوي بايد بيشتر باشد .

 

کريمي ديگر نماينده مردم مشهد و کلات هم در اين جلسه اولويت کاري صدا و سيماي خراسان رضوي را پيگيري مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامي به ويژه در حوزه فرهنگ اقتصاد مقاومتي و بيان توانمندي هاي استان اعلام کرد.

 

دکتر قاضي زاده نيز در اين جلسه گفت: استان خراسان رضوي ظرفيت هاي متعدد فرهنگي و هنري دارد و براي شبکه ملي و بين المللي زيارت کيفيت برنامه سازي ها بايد بين المللي باشد .

 

حجت الاسلام و المسلمين بحريني نيز گفت: با تبيين بي نظير بودن راه اندازي شبکه ملي زيارت مسئولان و حتي نمايندگان مجلس همه براي راه اندازي اين شبکه معنوي تلاش مي کنند و آنچه که اين شبکه را برجسته خواهد کرد محتواي توليدات آن است .

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون