تاریخ خبر: کد خبر: 8816

گزارش «قاصدنیوز» از یک حربه انتخاباتی از مد رفته

ناطق‌نوری: سال 76 گفتند روش من مثل طالبان است و قرار است در پیاده‌روها دیوار بکشم!

در سال ۷۶ برخی گفتند این دنبال روش طالبان است و اگر بیاید پیاده‌رو‌ها را دیوار می‌کشد، در دانشگاه‌ها تفکیک جنسیتی به وجود خواهد آورد و از این قماش حرف‌ها!

ناطق‌نوری: سال 76 گفتند روش من مثل طالبان است و قرار است در پیاده‌روها دیوار بکشم!

به گزارش «قاصدنیوز»، ده روز به دوازدهین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی است  فضا روز به روز انتخاباتی‌تر می‌شود. این روزها حسن روحانی رئیس جمهور مستقر که تا امروز چیزی برای عرضه نداشته و آرای او - آنطور که نظرسنجی‌های معتبر می‌گویند- در حال کاهش است، سفرهای استانی‌اش را پرتعدادتر از گذشته انجام می‌دهد. سفرهایی که سخنرانی روحانی در آنها خالی از حاشیه‌ و التهاب نیست.

 

روحانی دیروز در جمع مردم همدان گفت: اگر شما جوانان در خانه بنشینید، بدانید که در پیاده روهای ما هم دیوار خواهد کشید. شما آنها را نمی شناسید، من آنها را می شناسم. آنها روزی در جلسه ای تصمیم گرفتند که در تهران و در پیاده رو دیوار بکشند. آنها می خواستند پیاده رو زنانه و مردانه ایجاد کنند، همانطور که در محل کارشان بخشنامه تفکیک جنسیتی را ایجاد کردند. 

 

این اظهارات بلافاصله با واکنش جدی مردم همراه شد. مردم با دست گرفتن هشتگ #من_اینها_را_میشناسم در فضای مجازی به صورت طنز و جدی به این اظهارات روحانی پاسخ دادند.

 

این اظهارات از سوی نخبگان و مسئولین کشور نیز بی پاسخ نماند. سعید جلیلی نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی در مشهد با اشاره به این اظهارات روحانی، گفت: امروز می‌گویند مشکل کشور ما این است که عده‌ای می‌خواهد در خیابان دیوار بکشند! بگویید عرضه نداریم کشور را اداره کنیم، بگویید نمی توانیم در 4 سال آینده کاری ارائه کنیم، بگویید کارنامه برای ارائه نداریم و مجبوریم این مسائل موهوم را مطرح کنیم.

 

جدای از اینها، مرور تاریخ سیاسی همین 20 سال اخیر نشان می‌دهد این حربه‌های تبلیغاتی بارها و بارها توسط افراد مختلف علیه رقبا استفاده شده است.

 

موضوع دیوارکشیدن بین پیاده‌روها بر می‌گردد به سال 76. جایی که رقابت بین خاتمی و ناطق نوری است. ناطق نوری در گفتگویی درباره این موضوع می‌گوید: 

"من معترضین را که غالبا هم از بچه‌های نهادهای انقلاب بودند را دستگیر می‌کردم و اجازه نمی‌دادم به نام مبارزه با بد حجابی، حقوق مردم و امنیت جامعه مخدوش شود. بعد شما ببینید علیه یک چنین فردی با این نوع اندیشه و سوابق، چنان جو مسموم و جنگ روانی درست کردند که در سال ۷۶ برخی گفتند این دنبال روش طالبان است و اگر بیاید پیاده‌رو‌ها را دیوار می‌کشد، در دانشگاه‌ها تفکیک جنسیتی به وجود خواهد آورد و از این قماش حرف‌ها! خب این نوع رفتار‌ها محصول‌‌ همان بی‌اخلاقی و بی‌ضابطه‌گی در رقابت بود و متاسفانه نتیجه آن را هم دیدیم که چه شد." (متن کامل این گفتگو را اینجا بخوانید)

 

این موضوع در سال 84 توسط رقبا علیه احمدی‌نژاد و قالیباف نیز مطرح شده بود. 

 

همچنین بعد از اظهارات روحانی کلیپی از جلسه رهبر انقلاب با مسئولان نظام در دوران اصلاحات منتشر  شد که رهبر انقلاب در آنجا از تغییر رفتار 180 درجه‌ای برخی مسئولان دولت اصلاحات ابراز تعجب می‌کنند.

ایشان در آن جلسه می‌فرمایند:

در دولت شما کسانی هستند که سال 63 خواستند بین دختر و پسر دیوار بکشند بنده نگذاشتم، چطور 180 درجه مواضع شان عوض می‌شود؟! 

 

بخش‌هایی از فیلم آن جلسه را در ادامه ببینید:

 

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون