تاریخ خبر: کد خبر: 8814

جلیلی در اجتماع بزرگ «یاران خراسانی»:

می‌گویند عده‌ای می‌خواهد در خیابان دیوار بکشند، بگویید عرضه نداریم کشور را اداره کنیم/ باور داریم حجت‌الاسلام رئیسی چرخ پیشرفت کشور را در ریل صحیح قرار می‌دهد

باور داریم این تفکر انقلابی است که می‌تواند چرخ کشور را در 4 سال آینده هم در ریل صحیح قرار دهد، به آن شتاب دهد و موفقیت‌های بزرگی که شایسته انقلاب اسلامی است برای کشور ما رقم بزند.

می‌گویند عده‌ای می‌خواهد در خیابان دیوار بکشند، بگویید عرضه نداریم کشور را اداره کنیم/ باور داریم حجت‌الاسلام رئیسی چرخ پیشرفت کشور را در ریل صحیح قرار می‌دهد

به گزارش «قاصدنیوز»، سعید جلیلی دیشب در اجتماع عظیم «یاران خراسانی»، حامیان حجت‌الاسلام رئیسی در خیمه الحسین مشهد، سخنانی ایراد کرد که اهم آن در ادامه می‌آید:

 

*فصل انتخابات امروز مهم است چون صحنه رویارویی دو اسلام است، اسلام ناب و اسلام آمریکایی؛ باید توجه داشته باشیم امام برای اسلام آمریکایی چه شاخصه‌هایی برمی‌شمرد و چه کسانی به آن شاخصه‌ها افتخار می‌کنند، اگر آن روز امام گفت مراقب باشید کسانی نخواهند به اسم سازش با جهان خواران منافع ملت را به یغما ببرند، امروز برخی این را به عنوان برنامه خود قرار می‌دهند.

 

*با توجه به بیانات رهبری، دو مبنای اساسی وجود دارد، یک نگاه، نگاه بر مبنای ایده‌های اسلامی است و نگاه دیگر معتقد است دنیا نظمی دارد و باید بر آن مبنا حرکت کنیم و در سال 92 نیز افرادی گفتند اگر مشکلاتی در کشور است و مسائلی وجود دارد راهش این است که برویم با عده‌ای از قدرت‌های بزرگ گفت وگو کنیم، نتیجه آن باعث می‌شود که چرخ کشور بچرخد؛ هم آقای روحانی و هم آقای ولایتی این را با صراحت بیان کردند.

 

*ببینید امروز چه کسانی فریاد می زنند که چرا «مرگ بر اسرائیل» می‌گویید، ببینید چه کسانی فریاد می‌زنند که کارهای شما فقط برای ما هزینه داشته است؛ شما در کنار شور انقلابی به آن معرفت، شعور و دانسته‌های انقلاب احاطه داشته باشید تا بتوانید بگویید این شور از کجا است و مبتنی بر چه نگاهی است.

 

*گفتند کاری می کنیم هم چرخ سانتریفیوژ بچرخد و هم اقتصاد مردم، چرخ سانتریفیوژ چه شد؟ دانش هسته‌ای ما چه شرایطی دارد؟ باافتخار در 15 سال تلاش دانشمندان هسته‌ای بتن ریختند و برای آن شادی کردند، 10 هزار کیلو مواد هسته‌ای که طی 10 سال با زحمت به دست آمده بود را به خارج فرستادند، 19 هزار سانتریفیوژ را جمع کردند و به 5 هزار بسنده کردند، در ازای آن چه به دست آمد؟ خود آنان بیان می‌کنند که امروز آمریکا نه به روح برجام و نه به متن برجام متعهد است!

 

*می‌گویند اگر ما آن کار (امضای برجام) را نمی‌کردیم، امروز باید 200 هزار بشکه نفت می‌فروختیم؛ طبق آمار دیوان محاسبات کشور، در مرداد 92 که شما کار را تحویل گرفتید، ایران یک‌میلیون و 250 هزار بشکه نفت می فروخت، کجا 200 هزار بشکه بود؟ امروز می‌گویید 2.5 میلیون بشکه، خیلی خوب، پولش چه می‌شود؟ پولش بلوکه می‌شود در بانک های خارجی و در ازای آن کالای وارداتی وارد می‌کنند و نتیجه این می‌شود که تولید داخلی آسیب می‌بیند؛ چه طور افتخار می‌کنید 2.5 میلیون بشکه نفت می‌فروشید، پولش را هم برنمی‌گردانید؟

 

چند ده سال باید به شما فرصت دهند تا چرخ اقتصاد کشور را راه بیندازید؟

*نفت مزیت نسبی ماست و باید از آن استفاده کنیم، می‌گویند باید بتوانیم برای آن جذب سرمایه‌گذاری کنیم، خودتان در محضر مقام معظم رهبری اعلام کردید باید 50 هزار میلیارد دلار سرمایه‌گذاری جذب کنیم تا بتوانیم شغل ایجاد کنید، سال گذشته چقدر توانستید سرمایه جذب کنید؟ بیش از یک میلیارد دلار بود؟ با این شکل چند ده سال باید به شما فرصت دهند تا بتوانید چرخ اقتصاد کشور را راه بیندازید؟

 

*در سرمایه پایین‌دستی پتروشیمی، 16 میلیون تن ظرفیت تولید کارخانه‌های موجود ماست که با هر یک‌میلیون تن آن می‌تواند 200 هزار شغل ایجاد شود، امروز 2.2 میلیون تن تولید می‌کنند، سال 92 که شما دولت را تحویل گرفتید 3.2 میلیون تن تولید می‌شده، نه تنها نتوانستید از ظرفیت استفاده کنید بلکه یک‌میلیون تن هم از تولید کم کردید!

 

 ما می‌گوییم ملت می‌تواند اما این دولت نمی‌تواند

*در مسکن، هم مصالح، هم مهندسی و هم نیروی انسانی آن داخلی است، نیازی به برجام ندارد، دولت قبل آمد و طرح مسکن مهر انجام داد، 1.5 میلیون واحد تحویل داد، یک‌میلیون واحد با 70 درصد پیشرفت مانده بود، شما چرا انجام ندادید؟ اگر ایراد داشت ایرادات آن را برطرف می‌کردید، نمی‌تواند موضوعی که کشور به آن نیاز دارد را رها کنید.

 

*سالی 850 هزار ازدواج داریم، همین میزان‌ هم در بافت های فرسوده نیاز به بازسازی دارد، چه کسی می‌خواهد این را انجام دهد؟ با هر واحد مسکونی صد متری که ساخته می‌شود، یک شغل مستقیم و یک شغل غیر مستقیم ایجاد می‌شود، اگر این کار را انجام می‌دادید، به راحتی سالی یک‌میلیون شغل ایجاد می‌شد.

 

انتخابات محل چالش عقلانی است نه عملیات روانی

*انتخابات محل چالش عقلانی است نه عملیات روانی، باید محل محاسبه و اقناع باشد نه اغوا، آقایان توضیح دهند در این عرصه‌ها چه کردند، چه‌کاری دنبال کردند؛ همه ظرفیت‌ها متوقف‌شده که بعد از روزی، کدخدا خوشش بیاید و به دنبال آن شاید کسانی بیایند و سرمایه‌گذاری کنند، این که از فروردین گذشته رهبری فریاد می زنند دو نگاه در اداره کشور وجود دارد، یک نگاه به بیرون و یکی تکیه‌بر توانمندی‌های داخل، ببینید کدام دولت می‌تواند در 4 سال آینده چرخ پیشرفت کشور را به حرکت درآورد.

 

*می‌گویند امروز مردم ما آرامش می‌خواهند، همه این را می‌گویند، آرامش بسیار مهم است اما آرامش با تهدید موهوم به هم نمی‌خورد، زمانی گفتند ما می‌گوییم این کار بشود تا چرخ اقتصاد بچرخد، حالا می‌گویند خوشحال باشید که چرخ تانک ها به طرف شما نمی‌چرخد، بدانید چرخ هیچ تانکی جرأت ندارد به سمت ایران بچرخد.

 

*ملت ما در دفاع مقدس از خود مقاومتی نشان داد که امروز دشمن جرأت نمی‌کند به مرزهای ما نزدیک شود، تهدید امروز چرخ‌های تانک نیست، این تهدیدی موهوم است، تهدید امروز این است که ماشین‌های بتن‌ریزی به دست شما روشن شود و در صنعت و اقتصاد کشور بتن ریخته شود.

 

*آرامش ملت را بیکاری تهدید می‌کند، باید توجه کرد که مسائل بی‌پایه جای مسائل اصلی را نگیرد، امروز می‌گویند مشکل کشور ما این است که عده‌ای می‌خواهد در خیابان دیوار بکشند! بگویید عرضه نداریم کشور را اداره کنیم، بگویید نمی توانیم در 4 سال آینده کاری ارائه کنیم، بگویید کارنامه برای ارائه نداریم و مجبوریم این مسائل موهوم را مطرح کنیم.

 

*ملت فریاد می زند امروز بیکاری مشکل من است، مسائل اقتصادی مشکل من است، نخبگان فریاد می زنند همه شرایط برای پیشرفت و آینده پر امید مهیا است، چرا استفاده نمی‌کنید؟ آن وقت شما می‌گویید در فلان جا دیوار می‌خواهند بکشند؟ این مایه شرمساری نیست؟ کارنامه چهارساله شما این است؟

 

*اگر امروز می‌گوییم در میان نامزدهای موجود، اصلح برادر عزیزمان حجت‌الاسلام رئیسی است، چون باور داریم تنها تفکر انقلابی همان‌گونه که امنیت برای کشور آورد، سعادت و پیشرفت می‌آورد؛ این فریاد را برای مردم بیان کنید، باید توضیح دهید جریان انقلابی تنها شعار نمی‌دهد، جریان انقلابی برنامه‌های اساسی برای پیشرفت کشور دارد، می‌گوید کشوری که این همه نعمت‌های بزرگ دارد، می‌تواند قدرت بزرگ باشد نه تنها جوان ما نباید بیکار باشد بلکه هم جوان ما می‌تواند کارآفرین باشد.

 

*کشور در کشاورزی فرصت‌های بزرگی دارد؛ تنها در خوزستان 550 هزار هکتار زمین کشاورزی مستعد وجود دارد، همه عناصر لازم برای کشاورزی وجود دارد که تنها با یک خوزستان می‌شود غذای منطقه را تأمین کنیم؛ رهبری فرمودند و اجازه دادند 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای استفاده حداکثری از این ظرفیت برداشت کنند، بیایید گزارش دهید چقدر توانسته‌اید از این امکان استفاده کنید؟

 

*تمام دغدغه جوان ما را در فضای مجازی قرار می‌دهند، می‌گویند یک عده می‌خواهند شما را از فضای مجازی محروم کنند؛ شما که اینقدر طرفدار فضای مجازی هستید، چرا از آن استفاده نمی‌کنید؟ پاکستان سالی 8 میلیارد دلار و هندوستان 80 میلیارد دلار از این فضا درآمد داشتند، شما چه میزان درآمد داشتید؟

 

«انقلاب هراسی» می‌کنند تا انقلاب را در فکرها از بین ببرند

*در منطقه ایران هراسی راه انداختند اما در داخل چه؟ می‌خواهند دنیا را از اسلام بترسانند چون می دانند مردم به اسلام اقبال خواهند داشت، در منطقه ایران هراسی راه انداختند چون می دانند امروز ایران نمونه است، امنیت آن مثال‌زدنی است و مردم‌سالاری آن الگو می‌شود، در داخل هم انقلاب و انقلابی هراسی راه انداختند.

 

*روح‌های استعماری در داخل را ببینید که مردم را از تفکر انقلابی می‌ترسانند که اگر ما نباشیم، جنگ می‌شود، سایه جنگ را مگر همین ملت و تفکر انقلابی کنار نزد؟ می‌گویند اگر ما نباشیم روابط ما با دنیا به هم خواهد خورد، شما در این چهار سال رابطه با دنیا چطور توانستید منافع کشور و حقوق ما را تأمین کنید؟ توانسته‌اید چه استفاده‌ای از روابط خارجی خود به نفع مردم بکنید؟ بتن ریختن در صنعت کشور که هنر نیست.

 

*در کدام دوره بدخواهان و دشمنان ما جسارت پیدا می‌کنند؟ 400 عزیز ما را به شهادت می‌رساند، شما نمی‌توانید جنازه آنان را تحویل بگیرید، این روابط خارجی است؟ اگر می‌خواهید کشور در مسیر پیشرفت قرار بگیرد، کدام روابط خارجی می‌تواند به سود کشور باشد؟

 

با درس گرفتن از 4 سال گذشته انتخاب کنید نه ترس موهوم

*انتخاب خود را با نگاه به چهار سال آینده انجام دهید، مردم باید با تجربه و درس از 4 سال گذشته انتخاب کنند اما برخی می‌خواهند به‌جای بهره‌گیری از درس از 4 سال گذشته باشد، انتخابی از روی ترس موهوم انجام شود.

 

*سال 91 کل هزینه‌های دولت 89 هزار میلیارد تومان بود، سال 95 هزینه‌های دولت 220 هزار میلیارد تومان شده، این صرف چه شد؟ خود آقایان می‌گویند از این مبلغ 10 درصد صرف هزینه‌های عمرانی شده، بقیه صرف هزینه‌های دولت شده، به مردم گزارش دهید که این پول چه شد؟ کجا رفت؟ چهار سال دیگر با این وضعیت کشور می‌خواهد پیش برود؟

 

*در کل دولت‌های گذشته تا مرداد 95، نقدینگی کشور 460 هزار میلیارد تومان بوده است، امروز بیش از 1200 هزار میلیارد تومان است، در حدود 4 سال اخیر بیش از 700 هزار میلیارد تومان افزایش نقدینگی بوده، می‌گویند رکود هم وجود دارد، این مدیریت در 4 سال آینده چه گلی به سر مردم خواهد زد؟

 

باور داریم حجت‌الاسلام رئیسی چرخ پیشرفت کشور را در ریل صحیح قرار می‌دهد

*اگر امروز برای حجت‌الاسلام رئیسی جمع شده‌ایم و معتقدیم کاندیدای اصلح است، نه بر مبنای منافع شخصی و حزبی است بلکه بر اساس یک نگاه و دلسوزی برای پیشرفت کشور و به حرکت درآمدن چرخ اقتصاد کشور است؛ باور داریم این تفکر انقلابی است که می‌تواند چرخ کشور را در 4 سال آینده هم در ریل صحیح قرار دهد، به آن شتاب دهد و موفقیت‌های بزرگی که شایسته انقلاب اسلامی است برای کشور ما رقم بزند.

 

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون