تاریخ خبر: کد خبر: 8587

«قاصدنیوز» گزارش می‌دهد

بالاگرفتن دعوای جریان اعتدال و اصلاحات در استان با چاشنی سهم خواهی/ رئیس کمیته ائتلاف اصلاح طلبان: اقدامات عوامل دولتی باعث شد در انتخابات مجلس شکست بخوریم

آقای روحانی بیش از ۵۰۰هزار رای در خراسان کسب کرده بودند ولی مجموع اقدامات دولت باعث شد که لیست اصلاح طلبان و اعتدال گرایان در سال ۹۴ میانگین ۲۵۰ هزار رای کسب کند.

بالاگرفتن دعوای جریان  اعتدال و اصلاحات در استان با چاشنی سهم خواهی/ رئیس کمیته ائتلاف اصلاح طلبان: اقدامات عوامل دولتی باعث شد در انتخابات مجلس شکست بخوریم

به گزارش «قاصدنیوز»، با نزدیک شدن موعد انتخابات، صف‌کشی‌ها در جناح‌های فعال سیاسی در حال نمایان شدن است. در شهر مشهد نیز جناح‌های مختلف به خصوص آنهایی که تا به حال ظهور و بروز معناداری در صحنه سیاسی شهر نداشته‌‌اند در حال آماده‌کردن خود برای حضور پررنگ در انتخابات هستند. حال صف آرایی این گروه‌ها می‌تواند برای کسب کرسی‌های شورای شهر باشد و یا تبلیغ و حمایت برای نامزد مطبوع خود در انتخابات ریاست جمهوری برای بهره گرفتن از حمایت‌های آن دولت در آینده.

 

ائتلاف اصلاحات و اعتدال در مشهد که در انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی از جانب وحدت اصول‌گرایان شکست سختی خورد، گویی دیگر از حالت ائتلاف درآمده و طرفین در مصاحبه‌های رسانه‌ای حسابی از خجالت هم در می‌آیند. دلیل آن هم به نظر می‌رسد سهم خواهی از دولت اعتدال باشد. دولتی که اصلاح‌طلب‌ها آن را «رحم اجاره‌ای» می‌دانند، یک بار دیگر قرار است در معرض رای مردم قرار بگیرد و اصلاح‌طلب‌ها -به قول خودشان- دیگر قرار نیست به روحانی چک سفید امضا بدهند.

 

اصلاح‌طلبان خراسان رضوی نیز که از برخورد دولت و عواملش با آنها در این شهر رضایت ندارند، قطعا نمی‌خواهند این روال، چهار سال دیگر ادامه داشته باشد.

 

 دولت در خراسان رضوی بسیار ضعیف عمل کرده است 

در جدیدترین اظهارنظر رسانه‌ای، مجتبی سادات محمدی رئیس کمیته انتخابات ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان خراسان رضوی گفته است: مردم با رای به دکتر روحانی احساس کردند مرحله جدیدی در تاریخ کشور شروع شده و روابط خارجی و داخلی رو به بهبود است با این وجود دولت در استان خراسان رضوی بسیار ضعیف عمل کرده و پاسخگویی و جبران لازم را نسبت به خراسانی ها نداشته است.

 

وی همچنین گفته است: در حالیکه دوکاندیدای مشهدی در انتخابات ریاست جمهوری حضور داشتند، آقای روحانی از آنها سبقت گرفتند و حتی میانگین رای خراسان رضوی از میانگین کشوری آقای روحانی بالاتر بود اما در انتصاب ها اعم از استاندار و فرمانداران دولت ضعیف عمل کرد. حتی تغییراتی که انجام شد بیشتر جابجایی بود و شاهد تغییراتی جدی و موثر نبودیم.

 

سادات محمدی تصریح کرده است: هم اکنون مراکز دولتی برای رفع مشکل پدیده و میزان اقدام کرده اند که می توانست این کارها زودتر توسط دولت انجام شود.

 

وی یادآور شده است: آقای روحانی بیش از ۵۰۰هزار رای در خراسان کسب کرده بودند ولی مجموع اقدامات دولت باعث شد که لیست اصلاح طلبان و اعتدال گرایان در سال ۹۴ میانگین ۲۵۰ هزار رای کسب کند.

 

یکی از چالش‌های اصلاح‌طلبان، جریان اعتدال است

چندی پیش نیز مهدی کاملان فعال سیاسی اصلاح‌طلب و دبیر انجمن اسلامی مهندسان استان نیز در گفتگویی با اشاره به این که متاسفانه ما در درون اصلاح‌طلبان با چالش‌هایی مواجه هستیم که قبلا نیز با آن مواجه بودیم، گفته بود: یکی از این چالش‌ها جریان موسوم به اعتدال است که در واقع حدود دو تشکل هستند و می‌خواهند یک جریان فکری راه بیندازند. این مسئله مهم باعث شده اصلاح طلبان با حداقل امکاناتی که در اختیار دارند درون خودشان به چالش کشیده شوند اما  سایر احزاب و گروه‌ها  از تشکل‌های صنفی تا احزابی که بزرگ‌ترند توانسته‌اند با هم کنار بیایند.

 

وی با تحقیر جریان اعتدال و اینکه آنها نقش اندکی در رای‌آوری اصلاح‌طلبان داشته‌اند، تاکید کرده بود: فقط جبهه‌ای به نام اصلاحات و جبهه‌ای به نام اعتدال داریم، اعتدال برای خود نماد و شکلی دارد و تبلیغاتی خواهد داشت، حال بستگی به مردم دارد که چقدر به آن جریان فکری بها دهند، اما این مسئله تاثیری اندک در آرای ما خواهد داشت، ولی ما درصدد هستیم این جریان را در تهران از مرکزیت حل و فصل کنیم تا خود را از اصلاح طلبان جدا نکند.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون