تاریخ خبر: کد خبر: 8550

آیت الله علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد:

یک آقایی که عمله فتنه بوده، می‌آید می‌گوید «آشتی ملی»، مگر مردم با هم قهرند؟/ بروید برای قدرت‌یابی و فرصت‌طلبی خودتان فکر دیگری بکنید

بروید برای قدرت‌یابی و فرصت‌طلبی خودتان یک فکر دیگر بکنید و یک راه دیگر را پیش بگیرید حتی اگر با ماسک نفاق هم بیایید، با چهره منافقانه هم بیایید و اظهار ندامت از گذشته‌تان بکنید، این مردم منافق را خوب می‌شناسند.

یک آقایی که عمله فتنه بوده، می‌آید می‌گوید «آشتی ملی»، مگر مردم با هم قهرند؟/ بروید برای قدرت‌یابی و فرصت‌طلبی خودتان فکر دیگری بکنید

آیت‌الله علم‌الهدی ظهر دیروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته حرم امام رضا (علیه‌السلام)، سخنانی ایراد کردند که اهم مطالب آن در ادامه خواهد آمد:

 

*رهبر معظم انقلاب از مسؤولان خواستند گزارش اقدامات خود در مورد اقتصاد مقاومتی را ارائه کنند. دوباره تأکید کردند که مردم گله‌مندند، امسال سال اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی بوده، یک ماه تا پایان سال بیشتر نمانده، از اول سال هم اعلام شد «اقدام و عمل» نه طراحی اقتصادی مقاومتی، اقدام و عمل، این اقدام و عمل چه بود؟ بیایند گزارش بدهند و بگویند در اقتصاد مقاومتی ما چه کردیم؟ چه اندازه روابط اقتصادی و تجاری‌مان را از دنیا قطع کردیم و از درون به خودمان وابسته شدیم و چه مقدار توانستیم؟

 

 *مردمی که در معیشتشان در مضیقه‌اند، مردمی که در بحران‌های زندگی‌شان متأسفانه نگاه می‌کنند که مسؤولین توجه ندارند، مقصود تنها مسؤولین اجرایی نیست، حتی مسؤولین مجلس و دستگاه‌های دیگر، این‌ها بی‌توجه‌اند به مشکلات مردم، حتی مسؤولان بومی، مقام معظم رهبری به‌طورکلی فرمودند مسؤولین.

 

چرا مردم دست از انقلاب اسلامی برنمی‌دارند؟

 *مردم گله‌مندند، پیش دل هرکسی می‌نشینی گله می‌کند، هرکس می‌نشیند از معیشت گله دارد، از بیکاری گله‌دارند، از این‌که جوانانشان کار ندارند گله‌دارند، از این‌که روزبه‌روز اجناس دارد گران‌تر می‌شود گله‌دارند، از این‌که حتی بعضی خانواده‌ها به اولیات زندگی دسترسی ندارند، گله‌مندند اما درعین‌حال با همه گله‌مندی که سه بار مقام معظم رهبری فرمودند «مردم از مسؤولین گله‌مندند» اما درعین‌حال، مردم 70 درصد بیشتر از سال‌های گذشته در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کردند، چرا؟

 

*مردم در این انقلاب دنبال چه می‌گردند که بازهم گرایششان به این انقلاب بیشتر شده و 70 درصد بیشتر در 22 بهمن امسال در راهپیمایی شرکت کرده‌اند؟ چه می‌خواهند در این انقلاب و چه در این انقلاب می‌بینند که روزبه‌روز وابسته شده‌اند؟ مردمی که امروز 70 درصد بیشتر در راهپیمایی شرکت کرده‌اند، اکثر این‌ها کسانی بودند که نه پیروزی انقلاب را دیدند، نه امام را دیدند، نه هشت سال دفاع مقدس را دیدند، نه جنایات نابکارانه و مزدورانه نظام ستم‌شاهی را در دوران مزدوری بیگانه‌پرستی آمریکا و انگلیس دیدند، آن مفاسد را ندیدند.

 

 *جوانان چشم باز کردند، همین انقلاب را دیدند، در بستر همین نظام نیز با کمبودها و کاستی‌ها روبرو شدند، مردم از این انقلاب چه می‌خواهند که دست برنمی‌دارند و روزبه‌روز وابستگی و دلدادگی‌شان به این انقلاب شدیدتر می‌شود؟ این مردم دین می‌خواهند، دینشان را در این انقلاب دیدند، اسلام را در این انقلاب دیدند، این مردم به دینشان علاقه‌مندند، این مردم دلداده بچه‌های پیغمبر هستند.

 

* یک آقایی که عمله فتنه 88 بوده، می‌آید می‌گوید «آشتی ملی»، یعنی چه آشتی ملی؟ مگر ملت باهم قهرند؟ این راهپیمایی عظیم 22 بهمن را دیدید و می‌گویید آشتی ملی؟ مردم با کی قهرند؟ یک جریان سیاسی در سال 88 رأی مردم را قبول نکرد، برنده انتخابات را از صندوق‌های مالامال از رأی مردم نپذیرفت، گفت ما با صندوق‌ها و رأی مردم برنده نداریم، برنده ما با اردوکشی‌های خیابانی و آن‌هم با ساپورت ارتش رسانه غرب، خبرپراکنی جنگی بی‌بی‌سی، با سفارش اوباما و انگلیس، با این سفارش، با این خبررسانی‌ها و فعالیت‌های رسانه‌ای غرب، مردم را بیاوریم به خیابان، اردوکشی خیابانی که پشتش اوباما، انگلیس و غرب و اسرائیل‌اند، آنان بیایند تعیین برنده کنند، مردم با این‌ها قهر کردند.

 

*مردم با این‌ها قهر کردند، مردم از این‌ها متنفر شدند، مردم در نهم دی با حرکت‌های میلیونی در سراسر کشور، نفرت و انزجار خودشان را از این‌ها اعلام کردند؛ مقام معظم رهبری و مردم هشت ماه صبوری کردند، با هشت ماه صبوری دیدند این‌ها روزبه‌روز جنگشان با نظام و انقلاب و اسلام شدیدتر می‌شود و لذا مردم نفرتشان را از این‌ها نشان دادند، این‌ها عددی نیستند که مردم با این‌ها آشتی کنند، به گفته مقام معظم رهبری، این‌ها یک قطره در اقیانوس مردم هم نیستند، با چه کسی مردم بیایند آشتی کنند؟ آشتی ملی کجا؟

 

*ملت، مردم 22 بهمن هستند و این‌ها از مردم 22 بهمن جدا هستند، دلیل آن این است که آنان سال 88 راهپیمایی 22 بهمن را تحریم کردند و 25 بهمن اعلام راهپیمایی کردند، این‌ها مردم در راهپیمایی 22 بهمن را قبول ندارند، این‌ها جدا شده از مردم و بریده از مردم هستند، کجای این‌ها ملت است؟ مشکل ما این است که این جریان‌های سیاسی خیال می‌کنند اگر چهار کف و هورا زن داشتند دور و بر خودشان، این‌ها مردم‌اند و مردم با این‌ها هستند، مردم با دین هستند، مردم با انقلاب هستند و این انقلاب یک محور بیشتر ندارد و آن، دین و خداست. دین در این انقلاب و دین در این نظام یک مظهر بیشتر ندارد و مظهر آن، ولایت‌فقیه و مقام معظم رهبری است.

 

* نهم دی سال 88 نشان داد بخش عظیمی از آن 13 میلیونی که به بعضی سران فتنه قبل از فتنه رأی داده بودند، در نهم دی آمدند اظهار نفرت و برائت کردند، مردم دین‌دارند، مردم دین می‌خواهند، مردم بچه‌های پیغمبر را می‌خواهند، شماهایی که از این مسیر دور هستید، بروید برای قدرت‌یابی و فرصت‌طلبی خودتان یک فکر دیگر بکنید و یک راه دیگر را پیش بگیرید حتی اگر با ماسک نفاق هم بیایید، با چهره منافقانه هم بیایید و اظهار ندامت از گذشته‌تان بکنید، این مردم منافق را خوب می‌شناسند.

 

*این‌که چهارتا و نصفی آدم در جریان‌های سکولار لائیک بنشینند دور هم حلقه‌ها درست کنند که اگر این حلقه‌مان شکست خورد، حلقه دیگرمان بیاید، بعد بنشینند باهم سر چند اصل باهم بیعت کنند، رابطه با آمریکا درست شود، مسائل حلقه مقاومت شکست بخورد، مسائل تجهیزات نظامی و دفاعی ما رو به کاهش برود، بنشینند روی این اصول بیعت کنند، برویم این قدرت را به دست بگیریم، این فکرها را کردن، خیالات افسانه‌ای است، خیالات باطل است.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون