تاریخ خبر: کد خبر: 7060

در نشست «خطر تحریف اندیشه‌های امام» در دانشگاه فردوسی مشهد مطرح شد/

سخنان بی‌پرده سید حمید روحانی درباره هاشمی رفسنجانی

معتقدم هاشمی رفسنجانی از آغاز به امام اعتقاد نداشته و راه امام را درک نکرده و امروز نیز این‌گونه است و ولایت فقیه را قبول ندارد.

سخنان بی‌پرده سید حمید روحانی درباره هاشمی رفسنجانی

به گزارش «قاصدنیوز»، حجت الاسلام سید حمید روحانی رئیس بنیاد تاریخی پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی صبح امروز در نشست بررسی خطر تحریف اندیشه های امام(ره) که توسط بسیج دانشجویی در دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی برگزار شد، به ایراد سخن پرداخت. اهم مطالب طرح شده توسط وی بدین شرح است:

 

  • امروز متاسفانه همان شیوه فراماسون ها که 200سال پیش با تحقیر، تحریف و نفوذ آغاز شد دوباره تکرار می شود و با همان شگرد و شیوه میخواهند با انقلاب اسلامی ما مبارزه کنند.

 

 

  • برخی درصدد تحریف اندیشه امام برآمدند. گاهی دشمن با هفت وابسته برنامه‌های خود را دنبال می‌کند و امروز نیز کسانی با تحریف کردن سخنان ایشان به دنبال پیاده کردن منویات دشمن هستند.افرادی مانند هاشمی رفسنجانی از یک سو سخن از اندیشه امام و پیرو ایشان بودن می‌زنند و از طرف دیگر اقدام به تحریف اندیشه ایشان می‌کنند.

 

  • ریشه اندیشه هاشمی رفسنجانی در جریان حرکت ملی شدن صنعت نفت بسته شد و مشاهده می‌کنید که وی انسانی متولّن بوده و تا توانسته با جو حرکت کرده و تابع جو بوده است. هنگامی که جو می‌پسندد حرکت مسلحانه باشد از حرکت‌های مسلحانه که برخلاف رای و نظر ایشان بود حمایت می‌کرد و بودجه بیت المال را هزینه این امر می‌کرد و زمانی دیگر به گونه ای دیگر.

 

  • هاشمی رفسنجانی اصولا خط امام را نپذیرفت، کروبی نیز به همین مشکل دچار شد، در مصاحبه ای که در کتاب «هاشمی بدون روتوش» میخوانید از وی سئوال می‌شود آیا امام در سال ۴۱  قصد براندازی رژیم شاه را داشتند؟ که وی می‌گوید چنانچه شاه امام را می‌پذیرفت امام کوتاه می آمدند و این در حالی است که واقعیت امر خلاف این مسئله را نشان می‌دهد؛ بنابراین مشاهده می‌کنید هاشمی از یک سو اندیشه امام را درک نکرده و از سوی دیگر ولایت را قبول نداشته برای همین پیشنهاد حذف شعار مرگ بر آمریکا و برقراری جریان مذاکره را به امام داده است.

 

  • اندیشه سیاسی این فرد(هاشمی) به قدری پایین است که عنوان می‌کند مگر چین، روسیه و آمریکا چه تفاوتی با هم دارند که باید با چین و روسیه ارتباط داشته باشیم و با آمریکا خیر؟ معتقدم هاشمی رفسنجانی از آغاز به امام اعتقاد نداشته و راه امام را درک نکرده و امروز نیز این گونه است و ولایت فقیه را قبول ندارد.

 

  • وی در پاسخ به این پرسش که چرا باید گفت «مرگ بر آمریکا» بیان داشت: سخنان امام برگرفته از قرآن است، «مرگ بر آمریکا» نیز برگرفته از قرآن و ریشه در تفکر شیعه دارد. خداوند دوست ندارد کسی صدا به ناسزاگویی بلند کند مگر فردی که مورد ظلم قرار گرفته باشد. چرا در طول ۱۴۰۰ سالی که از اسلام می‌گذرد، لعن بر دشمنان اهل بیت(ع) تاکید شده است؟ زیرا قرآن می‌خواهد نفرت علیه دشمنان اهل بیت(ع) و انسانیت همچنان وجود داشته باشد و افراد خیانت کار و جنایت کار به فراموشی سپرده نشوند.

    بنابراین مسئله «مرگ بر آمریکا» از قرآن گرفته شده است و به همان ترتیب که در مکتب شیعه باید به دشمنان لعن بگوییم امام نیز تاکید داشته اند نه تنها به یزیدیان زمان امام حسین(ع) بلکه به یزیدیان زمانه نیز لعن بگویید.

 

  • روحانی در پاسخ به سوالی در خصوص این جمله امام مبنی بر این که هاشمی زنده است تا انقلاب زنده است، گفت: در آن زمان به ظاهر هاشمی گویا در مسیر حق حرکت می‌کرده اما انسانها متغیراند، طلحه و زبیر را هم پیامبر شمشیر اسلام توصیف کرده بودند. این مسئله به معنای این نیست که تا انتها نیز به همین منوال رفتار خواهد کرد خیر، انسان ها در طول زمان ممکن است تغییر کنند. هاشمی رفسنجانی در روزگاری که تابع جو انقلابی بود می‌گفت زنان بدحجاب را باید جمع و آنان را به جزیره ای منتقل کنیم و امروز نیز باز هم مطابق جو عنوان می‌کند زنان زیبا رو و خواننده را نباید از خیابان‌ها جمع کرد!

 

  • وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا رهبری هاشمی رفسنجانی را از ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام عزل نمی‌کنند، گفت: صحبت کردن با زبان لین جز دستورات انبیاء است و وظیفه علما این است که در جهت نجات افراد تلاش کنند، حذف کردن بقیه هنر نیست و رهبری  به امید نجات رفسنجانی دارند. 

 

  • چنانچه زندگی کسانی که با امام زاویه دارند را مطالعه کنیم مشاهده می‌کنیم که رئیس جمهور فعلی نیز همین گونه است. آیا رئیس جمهور در مبارزات انقلابی نقش داشته اند؟ او از دوران مبارزه در سال 41 در حوزه بود، آیا پایش به کلانتری رسید و سیلی برای انقلاب خورد؟ آیا وی می‌داند انقلاب را با (قاف) می نویسند یا با غین؟ تا آنجا که من بررسی کردم وی انقلاب را قبول ندارد به طور مثال در کتاب «ایران و جهانی شدن» نوشته سریع القلم با مقدمه حسن روحانی عنوان شده است که چنانچه می‌خواهیم با دنیا ارتباط داشته باشیم باید از استقلال‌مان چشم بپوشیم و همه این ها در حالی است که این سخنان مخالف اندیشه امام راحل است.

 

  • تا قبل از جریانات مذاکره بسیاری براین باور بودند که چنانچه با آمریکا مذاکره کنیم مشکلات کشور حل خواهد شد در حالی که پس از شروع مذاکره و از زمانی که سیاست خارجی ما رویکرد کرنش سازی و لبخند را دنبال کرد نماینده آمریکا در مذاکرات گفت ما می‌دانیم که فریب کاری جزئی از DNA ایرانیان است و حتی سه روز بعد از مذاکره تلفنی گفت حمله نظامی به ایران ممکن است. آمریکا چه تفاوتی با گذشته کرده است؟ هر چه دیپلماسی لبخند را دنبال کردیم بیشتر تحقیر شدیم متاسفانه تحقیری که طی این دو ساله بر ما تحمیل شده است در این ۳۶ سال پس از انقلاب مشاهده نشده است.

 

  • در این دوره گذرنامه ایرانی بی ارزش شد، 64دانشجوی ایرانی را از یکی از کشورهای اروپایی بیرون راندند. به معلمین ایرانی غل و زنجیر بسته شد. به دو تن از زائرین ایرانی در بیت الله الحرام بی‌حرمتی شد و کار به جایی رسید که پس از کشته شدن صدها زائر ایرانی در منا به وزیر بهداشت ایران اجازه ورود به عربستان را ندادند، تا اینکه رهبر انقلاب اتمام حجت کردند حال آیا آمریکا با گذشته خود تفاوت کرده است؟

 

  • ما نباید اجازه دهیم کسانی رای بیاورند که نه به امام و انقلاب و نه به اسلام اعتقاد ندارند. امام معتقد بود سیاست جزو اسلام است و معنا ندارد که روحانیت از سیاست کنار برود، چنانچه مشاهده می کنید امام در دوره ای از روحانیت تقاضا کردند در امور اجرایی دخالت نکنند به این دلیل بود که ایشان معتقد بودند باید کار را به اهلش سپرد؛ اما هنگامی که مشاهده کردند آنانی که امید ایشان در مملکت داری بودند به مردم خدمت نکردند و در راستای خدمت به آمریکا برآمدند زمینه را برای به دست گرفتن امور توسط روحانیت فراهم کردند.

 

  • چنانچه می‌خواهیم بگوییم این نظام نه، باید بگوییم طرح ما برای جایگزینی این نظام چیست و چه میزان مردم آن را قبول دارند، امام تا سال ۵۶ به صورت مستقیم وارد صحنه نشدند و هنگامی که مشاهده کردند مردم ایشان را قبول دارند و درصددند که نظامی را جایگزین حکومت شاه کنند وارد صحنه شدند. نمی توان تا کوچکترین ظلمی پیش آمد راه بیفتیم و تظاهرات کنیم بلکه باید حرکتی مدبرانه در پیش گیریم.

 

  • برخی درصددند که اندیشه امام را تحریف کنند؛ زیرا می‌دانند چنانچه اصل انقلاب رعایت شود این افراد هیچ قدرتی نخواهند داشت. این جریان احساس می‌کند توان فکر و اندیشه اش با جریان انقلابی سازگار نیست و دوام آن به گونه ای است که باید بسیجی‌ها در صحنه نباشند بنابراین تنها رفاه طلبی و عیش و نوش می‌تواند موجبات حاکم شدن آن ها را فراهم کند.

 

  • وی در پاسخ به این پرسش که آیا دولت احمدی نژاد در خط امام حرکت می کرد؟ بیان داشت: کلیه این دولت ها نه تدبیر اقتصادی داشتند و نه می‌توانستند به مردم خدمت کنند اصولا توجه به جریانات اصولگرایی، اصلاح طلبی مملکت ما را فلج کرده است. احمدی نژاد حداقل در سیاست خارجی عنصر قوی و استوار و بسیار خونسرد بود؛ اما ذلت پذیری رئیس جمهور فعلی ننگ بار است، ملتی که روزگاری شهید و خون داده تا سربلند و با عزت زندگی کند حال کارش به جایی رسیده که می گویند اگر می خواهیم اب بخوریم باید زیر سایه آمریکا باشد.

 

  • سیاست خارجی ما برای مردم نان و آب نمی‌شود هر دولتی که روی کار می آید باید به فکر اقتصاد داخلی و سیاست داخلی باشد هاشمی، رئیس دولت اصلاحات، احمدی نژاد و دولت فعلی متاسفانه رویه ای را دنبال کردند که اقتصاد مردم سامان نگرفت. امروز مملکت از نظر اقتصادی سامان ندارد و کنترلی بر اقتصاد کشور نمی شود.

 

  • از زمانی که روحانی انتخاب شده قیمت ها چندین برابر شده اند و مدام عنوان می‌کنند که تورم را به صفر رساندیم. چنانچه نتوانیم برای کشور تدبیر داشته باشیم و در مسیر رفع مشکلات مردم بکوشیم مشکلات کشور رفع نخواهند شد.

 

  • یکی از ویژگی های نهضت امام(ره) را رشد فکری مردم است. امام از همان ابتدا فرمودند چنانچه می‌خواهیم اسلام از اضمحلال نجات یابد باید پهلوی را کنار بگذاریم و در این مسیر قدرتی داریم که از بمب قوی تر است و این قدرت مردم هستند که ابتدا باید در مسیر رشد فکری و اندیشه ای آنان بکوشیم.

 

  • امام خمینی(ره) پیشنهاد کردند در مسیر افزایش رشد فکری مردم ابتدا تلگرام های اعتراض آمیز علما به شاه به چاپ برسد و در اختیار مردم قرار گیرد در مرحله دوم مراجع به میان مردم بیایند و سخنرانی کنند و در نهایت خطبا را فرا خواندند و به آنان گفتند میان مردم سخنرانی کنند و بگویند چه خطراتی اسلام را تهدید می‌کند.  با قطع دست آمریکا از این کشور نهضت امام تحقق یافت. دانشجویانی که لانه جاسوسی را تسخیر کردند اندیشه امام را می‌شناختند و با توجه به این که در مسیر امام بودند امام (ره) تسخیر لانه جاسوسی را تایید کردند.

 

  • وی در ادامه در پاسخ به سوالی  مبنی بر این که چرا عده‌ای امام پیشین را قبول دارند اما امام حاضر را انکار می‌کنند و چطور می‌شود که یک عده که یار دیرینه امام بودند  حالا تغییر موضع می‌دهند، گفت: این سوال شما مرا یاد سخنرانی امام خمینی(ره) در سال 49 علیه جشن‌های 2500 ساله پهلوی انداخت که ایشان گفتند برخی امام زاده مرده تکریم می‌کنند اما از امام زنده وحشت دارند. کسانی که راه امام(ره) و اندیشه‌های او را با منافع نفسانی خود مغایر می‌بینند تلاش می‌کنند به نحوی اندیشه‌های امام را کنار بگذارند، عده‌ای فکر می‌کنند فتواها و اندیشه‌های امام را پس از رحلت ایشان باید به موزه برد.

 

  • دانشجو نباید در مقابل مسائل کشور بی تفاوت باشد؛ بلکه باید همواره مطالبه گری را مد نظر داشته باشد.

 

برگرفته از : خبرگزاری دانشجو و خبرگزاری ایسنا

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون