تاریخ خبر: کد خبر: 6730

از بامداد آخرین روز تحصن «غیرت؛ رد برجام» مقابل مجلس شورای اسلامی؛

«یک بیست» با فشار دادستانی تهران مسدود شد

این برخورد را می‌توان نمونه دیگری از ناتوانی و خالی بودن دست حامیان برجام از استدلال به منظور کسب رضایت افکار عمومی درباره این توافق دانست که منجر به برخوردهای خشن و تلاش برای ایجاد خفقان و بریدن صدای منتقدین شده است که نمونه‌های فراوان دیگری نیز داشته است.

به گزارش قاصدنیوز، از نیمه شب شنبه 11 مهرماه، همزمان با افزایش فشارها برای جمع آوری تحصن «غیرت؛ رد برجام» مقابل مجلس شورای اسلامی، پایگاه اینترنتی «یک بیست» (مرجع جامع حراست از دستاوردهای هسته‌ای) که به عنوان رسانه‌ی منبع پوشش دهنده‌ی خبری این تحصن اقدام به انتشار اخبار، تصاویر و فیلم‌های این تحصن می‌کرد، از دسترس خارج شد و تا کنون نیز خارج از دسترس باقی مانده است.

 

 با پیگیری‌های صورت گرفته توسط مسئولین سایت از شرکت خدمات دهنده هاستینگ، مشخص گردید که با فشار دادستانی تهران، آی پی این سایت مسدود و این پایگاه بدون هرگونه اعلام قبلی، هشدار یا حکم رسمی متعمداً از دسترس خارج شده است. با پیگیری های بعدی مشخص شد این اقدام بدون اطلاع کارگروه مصادیق مجرمانه‌ی فضای مجازی دادستانی کل کشور، و تأیید این کارگروه و به صورت غیرقانونی صورت پذیرفته است.

 

گفتنی است تحصن اعتراضی طلاب، دانشجویان، جانبازان، خانواده شهدا و مردم که با مطالبه رد برجام توسط مجلس از روز دوشنبه 6 مهر مقابل مجلس شورای اسلامی آغاز شده بود، با افزایش روز به روز تعداد شرکت‌کنندگان و حضور چهره‌های شاخص فرهنگی سیاسی هنری کشور، و موج پیوستن گروه‌های مختلف تهرانی شهرستانی از روز شنبه در حال تبدیل به حرکتی ملی و فراگیر در اعتراض به برجام و سیاست خارجی ذلت‌بار بود. در حالی که بسیاری از رسانه‌ها و صدا و سیما به کلی اخبار این تحصن را سانسور می‌کردند، افراد و گروه‌های مختلف به مرور با اطلاع یافتن به این جمع اضافه می‌شدند. تا جایی که ظهر روز ششم تحصن، جمعیتی بالغ بر 1500 نفر در مقابل مجلس حاضر بودند و با توجه به اعلام حرکت جمعیت از شهرستان‌های مختلف و گسترش اخبار لحظه به لحظه‌ی تحصن در سایت «یک بیست» (www.1-20.ir) و شبکه‌های اجتماعی (به ویژه کانال تحصن در تلگرام (+) و نیز صفحه تحصن در اینستاگرام (+)) و دیگر رسانه‌های مردمی و محلی و نیز با توجه به حمایت شخصیت‌های مختلف و برنامه‌ریزی‌های بعدی، این تحصن به سمت تجمعی چندین هزار نفره برای روز یکشنبه حرکت می‌کرد. به نظر می‌رسد هراس از شکل‌گیری این موج گسترده، دلیل فشارهای شدید برای جمع‌کردن تحصن و نیز مسدود کردن رسانه‌های اصلی آن جریان بوده است.

 

 این برخورد را می‌توان نمونه دیگری از ناتوانی و خالی بودن دست حامیان برجام از استدلال به منظور کسب رضایت افکار عمومی درباره این توافق دانست که منجر به برخوردهای خشن و تلاش برای ایجاد خفقان و بریدن صدای منتقدین شده است که نمونه‌های فراوان دیگری نیز داشته است. برخورد بسیار خشن با طلاب متحصن در قم، دادگاهی کردن منتقدین و توقیف پی در پی رسانه‌های مستقل که منتقد برجام هستند و... قطعات دیگر این پازل هستند که به خوبی اوضاع ضعیف و شکننده این رویه را نزد افکار عمومی و عصبانیت حامیان برجام از این وضعیت را نشان می‌دهد.

 

لازم به ذکر است پایگاه اینترنتی «یک بیست» در 20 فروردین 1393 (همزمان با روز ملی فناوری هسته‌ای) با هدف انعکاس فعالیت‌ها، تولیدات و محصولات گروه‌های دانشجویی و مردمی که در زمینه حراست از دستاوردهای هسته‌ای، نقد وادادگی در برابر دشمنان، و گفتمان سازی جهت تقویت روحیه مقاومت فعالیت می‌کنند، آغاز به کار کرد. ایجاد مرجعی جامع از انواع محتواها و محصولات مورد نیاز افراد و تشکل های فعال در عرصه‌ی روشنگری پیرامون توافقنامه هسته ای، تسهیل و ارتقاء کمّی و کیفی فعالیت های دلسوزان استقلال کشور در سراسر ایران اسلامی​​، کمک به جریان سازی قوی‌ترسراسری برای جلوگیری از توافقی مضر برای کشور، و ایجاد مرکزی برای تجمیع و بایگانی فعالیت های خودجوش فرزندان این مرز و بوم برای آیندگان و ثبت رویدادهای این برهه در تاریخ، از اهداف راه اندازی این پایگاه اینترنتی بوده است. همچنین این پایگاه اینترنتی ضمن تولید مطالب تحلیلی و کارشناسی لازم در حوزه‌های مختلف مرتبط با توافق هسته‌ای، تحریم‌ها، و استکبارستیزی، با رصد و انتشار روزانه‌ی مطالب مرتبط، پایگاهی را برای مشاهده‌ی آخرین اخبار و تحلیل‌ها و محصولات جریان منتقد سیاست خارجی منفعلانه فراهم کرده بود.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون