تاریخ خبر: کد خبر: 6573

هادی خامنه‌ای؛ مبلغ انتخاباتی اصلاحات در گذر زمان

هادی خامنه ای این روزها در صدر اخبار انتخاباتی اصلاح طلبان است و مواضع افراطی علیه شورای نگهبان اتخاذ می کند.

هادی خامنه‌ای؛ مبلغ انتخاباتی اصلاحات در گذر زمان

به گزارش قاصدنیوز، یکی از کسانی که این روزها در صدر رسانه های اصلاح طلب قرار می گیرد، هادی خامنه ای است. او به خاطر مواضع تند و افراطی اش درباره شورای نگهبان گزینه مناسبی برای اصلاح طلبان است تا سیاستهای انتخاباتی شان را پیش ببرد.

 

هادی خامنه ای که تا آخرین روزهای منتهی به انتخابات 92، روحانی را اصلاح طلب نمی دانست، این روزها برای اینکه از بدنه اجتماعی که برای دولت متصور است، استفاده کند به تعریف و تمجید از دولت می پردازد تا مگر نگاه انتخاباتی دولت را از جریان راست سنتی، ناطق و لاریجانی به اصلاح طلبان معطوف کند.

 

هادی خامنه ای که در اوج تندروی های سال 88 یا ساکت بوده و یا به آتش فتنه می دمیده این روزها مدعی شده است که آتش زدن تصویر امام(ره) ساختگی بوده و هتک حرمت عاشورا و شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» نیز مورد قبول اصلاحات نیست.

 

وی پس از 6 سال در حالی که گویا مسائل سال 88 را فراموش کرده است می گوید: دبیرکل مجمع نیروهای خط امام در خصوص برخی شعارها که توسط اصلاح‌طلبان در خصوص نه غزه و نه لبنان گفته شده، افزود: برخی در لباس اصلاح‌طلبی و با دیدگاه خود، از سوریه بد گفته‌اند که اشتباه کرده‌اند و امروز به صراحت می‌گوییم که هم غزه و هم لبنان و تاکید می‌کنیم که هر دولتی روی کار بیاید باید به سوریه کمک کند. دبیرکل مجمع نیروهای خط امام گفت: اصلاح‌طلبان نشان‌دار معتقدند که فلسطین و غزه و لبنان و یمن جزو جاهایی هستند که جمهوری اسلامی موظف است از آنها حمایت کند و اگر صلاح می‌داند کمک دفاعی کند. سید هادی خامنه‌ای اضافه کرد: پخش آن مراسم که در آن شعار نه غزه و نه لبنان را می‌دادند و عکس امام خمینی (ره) را پاره کردند، به نظر من ساختگی بود.

 

این در حالی است که مواضع هادی خامنه ای در سال 88 حکایت دیگری است. وی در شرایطی که اصلاح طلبان افراطی نهایت حمله به ارکان نظام را با اغتشاش، شعارهای ساختارشکنانه و اسیب به اموال عمومی پی می گرفتند در دیدار با جوانان اصلاح طلب می گوید: در داخل کشور به اصلاحات حمله می‌کنند و در خارج به انقلاب اسلامی و هر دو از یک ریشه‌اند.»

 

به هر روی هادی خامنه ای که در افتتاح ستادهای انتخاباتی عارف از این شهر به آن شهر می رفت، این روزها مبلغ جریان تضعیف شورای نگهبان و تخریب نظارت استصوابی شده است.

 

او اخیرا گفته است: تاکی زیر بار نظارت استصوابی بودنمان مشخص نیست و باید گفت ما و دوستانمان در مجلس سوم با این نظارت مخالف بودیم و بناداشتیم این موضوع در مجلس مطرح شود و با آن مخالفت کنیم  تابه تصویب نرسد و ولی خبردار شدیم مسئولین وقت، مجلس را دور زدند واین موضوع را در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب  کردند و نظارت استصوابی را حتمی کردند . ما از اول با این گونه نظارت مخالف بوده و هنوزم با آن مخالف هستیم و این تفسیر خاصی از  قانون اساسی است که اعضای شورای نگهبان می گویند ما  نمی توانیم نظارت ساده داشته باشیم و باید در تایید صلاحیت ها دخالت کنیم.

 

وی مجلس نهم را که نتیجه یکی از بالاترین حد نصاب های مشارکت مردم در انتخابات های مجلس است،برامده از رای مردم نمی داند و می گوید: مجلس نهم به دلیل رد صلاحیت گسترده در دوره گذشته برآمده از رای اکثریت مردم نیست.

 

البته وی مجلسی دولتی را مطلوب می داند و خواستار تشکیل مجلسی همراه با دولت می شود.

 

وی که در انتخابات 92 و  در پاسخ به این سؤال که آیا اصلاح طلبان به اجماع بر روی یک کاندیدا می‌رسند، گفته بود: «اصلاحات در این دوره از انتخابات یک کاندیدا دارد، نماینده تمام اصلاح‌طلبان عارف است، خود حسن روحانی نیز بارها گفته که اصلاح‌طلب نیست و مستقل به میدان آمده است.» این روزها در دفاع تمام قد از دولت به دنبال استفاده از ظرفیت دولت برای اصلاح طلبان است.

 

این دفاع تمام قد تا جایی است که روزنامه هاشمی او را به عنوان تصمیم گیر جریان اصلاحات معرفی می کند.

 

هادی خامنه ای درباره دولت می گوید: این دولت در عرصه سیاست خارجی و بین‌المللی دولت از مردان کارآمدی استفاده کرد و تجربه نشان داده است با انتخاب فرد کاردیده و مناسب با وجود همه مشکلات کار پیش می‌رود. وی، با اظهار امیدواری برای موفقیت دولت یازدهم در همه عرصه‌ها، اظهار داشت: ما تا اینجا راضی هستیم و انتخابات آینده در مساله موفقیت دولت بسیار مهم است.

 

هادی خامنه ای که به اتخا مواضع افراطی شهرت دارد، چندی پیش حتی با دانشجویان نیز با عصبانیت رفتار می کند و در مقابل شعارهای دانشجویان برای اعلام برائت از فتنه می گوید: عده ای از به کار بردن واژه «فتنه» برای کسانی که خدمت گذار نظام و مردم بوده اند کاسبی می کنند و این کار آنان جز مخدوش کردن اصول و اندیشه اسلام و انقلاب چیز دیگری را در بر نخواهد داشت. کسانی که شعارهای کودکانه سر می دهند به فکر حیثیت نظام و انقلاب نیستند. نباید اجازه دهیم عده ای این میدان را که بر اساس ارزشهای درست پایه ریزی شده است را به میدان جنگ، شمشیر، نیزه، نفاق و مبارزه تبدیل کنند.

 

نظرات وی در مورد جایگاه روحانیت در حکومت هم قابل تامل است. سید هادی خامنه‌ای، اوایل آذرماه سال 92 در دیدار با جوانان اصلاح‌طلب در مشهد، در پاسخ به پرسشی در مورد جایگاه روحانیت در حکومت، به تشریح تلقی خود در موضوع ولایت فقیه پرداخت و گفت: «حکومت نباید دست قشر خاصی باشد و نه این طور هست. اگر منظور ولایت فقیه است، تفسیر ما از ولایت فقیه فرق می‌کند با چیزی که این‌ها می‌گویند. نظر علما هم در این بحث متفاوت است. حتماً آراء مرحوم آخوند خراسانی در این مورد را دیده‌اید. در حوزه حکومت برخی علما گفته‌اند روحانیت لازم نیست در رأس باشد. استنادشان هم بر این نظر مرحوم آخوند است که حکومت خواه‌ناخواه افت و خیزهایی دارد؛ ظلم، خرابی، دزدی، خیانت، سرقت، امثال این‌ها. اگر روحانیت که به عنوان نمادهای دین شناخته می‌شوند مسئول مستقیم و تام و تمام چنین خرابی‌هایی باشند این در عمل ضررش برای دین بیشتر است تا نفعش و مردم را نسبت به دین بی‌اعتماد و بدبین می‌کند.»

 

هادی خامنه ای البته ادعا کرده است که اصلاح طلبان سر عقل آمده اند. وی معتقد است: اینکه خود ما هم آدم‌های واقع‌بینی شدیم، این خودش پیشرفت است. در مصاحبه با یکی از مجلات چند ماه پیش همین حرف‌ها را صراحتاً گفتم. مدام خبرنگار می‌پرسید آیا این تغییرات در شما هم ایجادشده؟ گفتم بله من هم تغییر کردم، دیگران هم همین طور. گفتم آقا یک کلمه بگویم راحتت کنم، همه ما تغییر کردیم. محترمانه‌تر این است که همه ما سر عقل آمدیم. همین که همه ما فهمیدیم چه باید کرد و چگونه باید گفت و چه چیزی باید خواست، این خودش پیشرفت است. نتیجه‌اش این است که دوستان در این چند سال نشستند و با زحمت در جلسات مختلف گفت‌وگو کردند، بحث کردند و چیزهایی را که نمی‌دانستند، فهمیدند اما این پیشرفت کافی نیست و ما باید دائماً این حرکت را ادامه بدهیم و توقف نکنیم.

 

هادی خامنه ای این روزها در صدر اخبار انتخاباتی اصلاح طلبان است و مواضع افراطی علیه شورای نگهبان اتخاذ می کند.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون