تاریخ خبر: کد خبر: 6547

وصیت آیت‌الله خزعلی که عملی نشد+عکس

دکتر کبری خزعلی افزود :ایشان تاکید داشتند راضی نیستم فرزندم ( مهدی) در تشییع جنازه من و یا بر سر قبر من حضور پیدا کند.

به گزارش قاصدنیوز، دکتر کبری خزعلی در گفتگو با هفته نامه آدینه تهران ضمن بیان این نکته تاکید کرد: "راه ولایت برای ایشان اصیل ترین و مهم ترین راه بود و آیت الله خزعلی ذوب در ولایت بودند. پدرم بیش از همه نگران مظلومیت رهبر معظم انقلاب بود. ایشان هر کجا احساس تکلیف می کردند تا آخر مقاومت می کردند . حتی ایشان در خصوص فرزندشان کوچک ترین مسامحه ای نکردند. از فرزندشان خواستند یا برگردد و توبه کند و یا از ایشان جدا بشود. "
 
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت : "ایشان برای ولایت همه هستی خود را گذاشت. ایشان هر جا انحرافی در عمل دیگران می دیدند سعی داشتند با آموزش قرآن، نهج البلاغه و روایات ، راه را نشان دهند .همچنین آیت الله خزعلی تا زمانی که توان داشتند در مقابل هر کجروی از خط ولایت موضع می گرفتند و ایستادگی می کردند. ایشان نظرش این بود که ما باید برای مقام ولایت راه باز کنیم. راه ولایت برای ایشان اصیل ترین ومهم ترین راه بود."
 
 
مهدی خزعلی
دکتر خزعلی افزود :"ایشان تاکید داشتند راضی نیستم فرزندم ( مهدی ) در تشییع جنازه من و یا بر سر قبر من حضور پیدا کند. حتی در وصیت نامه اول شان تصریح کرده بودند که من می دانم فرزندم به خاطر مشکلات اقتصادی به این وضع افتاده است و وصیت کرده بودند همین منزلی که دارند بفروشند و به اندازه حق خود ایشان به او بدهند تا ضررهایش را پرداخت کند و از این وضعیت نجات پیدا کند ولی در این اواخر پدر وقتی که دیدند وضعیت تغییر کرده و او حاضر نیست عوض شود، وصیت نامه را تغییر دادند و تصریح کردند راضی نیستند هیچ کمکی به او بشود."
 
 
صبیه مرحوم آیت الله خزعلی در پایان تاکید کرد : ایشان در وصیت شان سفارش جدی به پایبندی به ولایت و توجه به قرآن و نماز اول وقت کرده بودند و از ما خواسته بودند حتما اگر یک جزء نشد یک چهارم جزء را در روز بخوانیم و به نماز شب هم توجه بکنیم. ان‌شاءالله این وصیت برای همه ما سازنده باشد و ما را از خواب غفلت بیدار کند. "
 
 
در همین حال در مراسم تشییع و تدفین آیت الله خزعلی فرزند مطرود او یعنی مهدی حاضر بود که متاسفانه وصیت آیت الله در این‌باره عملی نشد.
 
مهدی خزعلی

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون