تاریخ خبر: کد خبر: 6041

مرور تاریخی «قاصدنیوز» به بهانه اظهارات توهین آمیز اخیر هاشمی رفسنجانی درباره روستائیان/

هاشمی رفسنجانی: روستای ما عقب افتاده و منزوی بود

فارغ از اینکه روستایی و روستازاده بودن افتخاری بس بزرگ در وانفسای مصرف‌زدگی و تجدد شهرنشینی است، مروری بر یک مصاحبه قدیمی با هاشمی رفسنجانی حاکی از آن دارد که خود او نیز روستازاده بوده و اعتراف کرده است که روستای محل زندگی وی عقب افتاده و منزوی نیز بوده است.

هاشمی رفسنجانی: روستای ما عقب افتاده و منزوی بود

به گزارش «قاصدنیوز»، اکبر هاشمی رفسنجانی در گفتگو با هفته نامه طلوع در اظهاراتی توهین آمیز با هدف حمله به رقیبان خود گفته است "دیروز در کوچه  روستایشان می‌گشتند امروز انقلابی شده اند!"

 

فارغ از اینکه روستایی و روستازاده بودن افتخاری بس بزرگ در وانفسای مصرف‌زدگی و تجدد شهرنشینی است، مروری بر یک مصاحبه قدیمی با هاشمی رفسنجانی حاکی از آن دارد که خود او نیز روستازاده بوده و اعتراف کرده است که روستای محل زندگی وی عقب افتاده و منزوی نیز بوده است.

 

روستا اکبر هاشمی

 

متن این مصاحبه که در 20 بهمن 1387 در ساختمان قدس انجام شده بدین شرح است:

 

* اگر اجازه بفرمایید در آغاز از سال 1313 شروع کنیم. از سالی که شما در روستای نوق ( 60 کیلومتری رفسنجان ) متولد شدید. لطفاً درباره شرایط تولد و موقعیت اجتماعی و سیاسی آن زمان توضیح بفرمایید.

 

آن زمان اوایل قدرت گرفتن رضاخان بود. روستای ما در آن موقع، روستای عقب افتاده و منزوی بود. در سال‌های اول کودکی، چیزی متوجه نمی‌شدم. کم کم که به دوره دبستان رسیدیم، جنگ جهانی داشت شروع می‌شد و شرایط سختی بر مردم می‌گذشت. چیزی شبیه قحطی در روستا وجود داشت و مردم آنجا خیلی در مضیقه بودند. فشارهای مأمورین دولت (ژاندارم‌ها و امثال اینها) مردم را اذیت می‌کرد. حقیقتاً دوران بدی برای مردم بود. البته خانواده‌ها از لحاظ مادی، خیلی نیازمند بودند. ولی وقتی فضای روستا، فضای فقیرانه بود، بر همه سخت می‌گذشت. روستای ما مردم متدینی دارد. خانواده ما فرهنگی بودند و پدرم تحصیلات دینی داشت و به کارهای اسلامی خیلی مأنوس بودند. در مجموع فضای خانواده، فضای سازنده‌ای بود.

 

* چگونه شد که جنابعالی بین فضای قدیم و فضای جدید، حوزه را انتخاب کردید و در آغاز جوانی (14 سالگی) به قم رفتید؟

این کار با تشویق پدرم بود. عموی من روحانی محل و پدرم شخصیت فرهنگی بودند که بیشتر به کار کشاورزی می‌پرداختند. ایشان به کار منبر و حرفه روحانیت نمی‌پرداختند، ولی به شدت علاقمند به روحانیت بودند. در روستا مدرسه نبود و ما به مکتب می‌رفتیم. وقتی بنا شد که برای ادامه تحصیل از روستا خارج شوم، پدرم ترجیح داد که به قم بروم.

کلمات کلیدی

  • hamed 2 4

    سرخی لپاتو. لهجه دهاتیت هنوز مشهوده حاج اقا

    • یه بچه روستایی 0 0

      اولا ایشون روستایی هسن و دهاتی نیسن دوما شما که دهاتی نبودی تا حالا چیکار کردی؟

  • 4 1

    خداییش این اظهارات رو میگن توهین به روستائیان؟

  • روستا زاده 2 5

    غلط کرده که توهین میکنه
    از اون بالاتر
    غلط میکنین که برا طرفداری از همچین آدمی مطلب میذارین

  • گلاره 0 0

    کجاش توهین به روستاییا بود؟

  • 0 1

    برادران عزیز. بنده مخالف سرسخت هاشمی ام. اما از این جمله تیتر شما چه برداشتی میشه؟ کجای این جمله توهین به روستا و روستاییاس؟ خب یه واقعیتی رو قبلا درمورد روستای خودش گفته. ما هم از این جملات در مورد مناطق مختلف بکار میبریم. ایرادش چیه؟ خوب نیست به وادی ژونالیسم زدگی و مچ گیری های غیر اسلامی و غیر منطقی بیفتید. التماس دعا

  • مرتضی 0 0

    بس کنید کجای این جمله توهین به روستایی است چرا با احساسات مردم بازی می کنید؟

  • سید 0 0

    عزیزم توهین توی این مصاحبه قدیمی نیست اینجا اعتراف به روستایی بودن ایشان است می خوای توهین رو ببینی مصاحبه 13 مرداد 94 طبوع صبح رو بخونید

ارسال نظر

تریبون