تاریخ خبر: کد خبر: 5857

فراخوان جشنواره شعر و موسیقی پیروزی مذاکره!

بازی کامپیوتری "مذاکره" می‌آید. معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش می‌گوید: این وزارتخانه از تمام کسانی که بتوانند با محوریت "مذاکره برد – برد" یک بازی در اشل‌های جهانی طراحی کنند، حمایت می‌کند. ذوق زدگی‌ها از نتیجه مذاکرات هسته‌ای حالا آنقدر بالا گرفته که مسئولان می‌خواهند نه تنها جوانان ایرانی که جوانان دنیا هم وارد مذاکره شوند اما آیا "مذاکره" مشکل جوانان ما است؟

فراخوان جشنواره شعر و موسیقی پیروزی مذاکره!

به گزارش قاصدنیوز، محمدرضا رستمی که پیش از این در قالب مشاور در وزارت ورزش مشغول فعالیت بود و البته در زمان اصلاحات هم فعالیت‌هایی را در سازمان ملی جوانان آن زمان داشت، حالا یک ماهی هست که بر کرسی معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تکیه زده است و پس از گذشت این مدت، امروز در یک نشست خبری از تصمیمات جدید برای جوانان در این وزارتخانه گفت.

 

این مسئول وزارت ورزش در این نشست با اشاره به اهمیت توافق هسته ای گفت: توافق هسته ای باعث شکسته شدن حصر بین المللی جوانان شد و امروز این ماییم که باید از این فضای ایجاد شده استفاده کنیم و برنامه‌ریزی شود و باید برای ورود جامعه جوان ایرانی به جامعه بین المللی پس از توافق، آموزش های لازم داده شود.

 

رستمی این اتفاق را بزرگترین هدیه دولت به جوانان دانست و بیان کرد: خارج شدن از حصر بین المللی حاصل از توافق وین بزرگترین هدیه به جوانان بود که باید از این فرصت ها بهره برد.

 

البته رستمی از چند طرح این وزارتخانه در رابطه با موضوع "جوانان و مذاکره هم صجبت کرد اما از همه طرح‌ها و برنامه‌هایی که اعلام شد، دو برنامه این وزارتخانه هم جالب و هم قابل تامل بود. بازی مذاکره و شعر و موسیقی پیروزی مذاکره!

 

· بازی مذاکره

رستمی معاون وزیر ورزش و جوانان می‌گوید: مذاکرات هسته‌ای و توانمندی تیم هسته‌ای ایران در پیگیری حقوق ملت ایران و رفع تحریم‌ها آنقدر مهم بوده است که باید این توانمندی به همه جوانان کشور و دنیا نیز منتقل شود.

 

وی ادامه داد: بازی مذاکره در سطوح بازی دستی، کامپیوتری و موبایلی طراحی و قرار است در کشور توزیع شود اما هرکسی که بتواند این بازی را با استانداردهای جهانی تولید کند، مورد حمایت قرار می‌گیرد.

 

رستمی در توجیه این نظر البته تصریح می‌کند: ما می‌خواهیم هنر مذاکره و رسیدن به یک نتیجه برد – برد را بین جوانان ایران و دنیا عرضه کنیم.

 

اگرچه موضوع مذاکرات و نتیجه آن بسیار مهم است ولی آیا واقعا تنها مشکل جوانان این است که بازی مذاکره‌ای داشته باشند؟ این موارد البته در حالی است که معاون ساماندهی جوانان وزارت ورزش می‌گوید: در حوزه آسیب‌های اجتماعی نمی‌خواهند ورود کنند و بیشتر به دنبال کار ایجابی هستند تا دیگر جوانان به سراغ مسائلی چون اعتیاد و خلاف نروند.

 

البته موضوع جوانان و مذاکرات تنها به بحث بازی ختم نمی‌شود و معاون وزیر ورزش از مسابقه دیگری هم با موضوع مذاکره خبر داده است.

 

· موسیقی و شعر مذاکره

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش همچنین گفته است که قرار است مسابقه‌ای با عنوان "شعر و موسیقی پیروزی مذاکره" برگزار شود و از همه جوانان در سراسر کشور دعوت کرده است تا آثار خود را برای این جشنواره ارسال کنند.

 

رستمی علاوه بر این گفت: همچنین معاونت از اپلیکیشن های موبایلی، فیلم ها و سریال های 60 و 90 ثانیه ای، و شعر و موسیقی که در این زمینه ساخته شود حمایت می کند و جوانان می توانند آثار ساخته شده خود را از طریق ایمیل یا آدرس پستی به معاونت ارسال کنند.

 

اگرچه زمان شروع و پایانی برای این فراخوان اعلام نشده است اما حواشی داستان نشان می‌دهد که ظاهرا مسئولان امر در نظر دارند تا پایان این جشنواره همزمان با آغاز توافق هسته‌ای در یکی دو ماه آینده باشد و در این فرصت باقی مانده آثاری از سراسر کشور جمع‌آوری و داوری شود و در نهایت هم شاید اثر برتر در مراسم جشن هسته‌ای اعلام شود.

 

پیش‌بینی شعر و موسیقی پیروزی مذاکره در حالی است که جمع‌بندی مذاکرات هنوز در نهادهای قانونی کشور انجام نشده و طرف غربی هم اقدام موثری را در اجرای توافق انجام نداده است و با این اوصافی که معلوم نیست این جمع بندی "تصویب می‌شود" یا "تصویب نمی‌شود"، چگونه قرار است جشنواره پیروزی مذاکرات از سوی مسئولان وزارت ورزش برگزار شود.

 

· کل سهم جوانان از بودجه یک وزارتخانه

از موضوع جوانان و مذاکرات که بگذریم، نکته جالب توجه دیگر در صحبت‌های امروز رستمی، موضوع بودجه بخش جوانان وزارت ورزش و جوانان بود. آنگونه که رستمی اعلام کرد: «کل بودجه بخش جوانان در این وزارتخانه چیزی حدود 8 میلیارد تومان است. » البته وی معتقد است که این بودجه برای امور جاری جوانان نیست و برنامه‌های حوزه جوانان باید توسط دستگاه‌های اجرایی پیگیری و محقق شود. اما با همه این احوال و در حالی که بودجه بخش جوان تنها 8 میلیارد تومان است آیا بازهم هزینه برای ساخت بازی مذاکره یا شعر و موسیقی مذاکره بازهم اولویت دارد؟

 
منبع: فردا نیوز

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون