تاریخ خبر: کد خبر: 5583

برخی دولتی‌ها برای«توافق به هر قیمتی» به تیم‌مذاکره‌کننده فشار می‌آورند

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: با این مصوبه مجلس بار دیگر از تیم مذاکره کننده پشتیبانی و آنان را مورد حمایت خود قرار داد این اقدام مجلس یک حرکت تقویت کننده بود که تیم مذاکره کننده ما باید از آن استقبال کنند.

برخی دولتی‌ها برای«توافق به هر قیمتی» به تیم‌مذاکره‌کننده فشار می‌آورند

به گزارش قاصدنیوز، سعدالله زارعی در گفتگو با «خبرگزاری دانشجو»، با اشاره به تصویب طرح دستاوردهای هسته‌ای در مجلس، گفت: مجلس به عنوان رکن مهم در نظام‌جمهوری‌اسلامی و یک قوه مسئول در برابر رخداد و تحولات استراتژیک کشور نمی‌تواند از موضوع مهمی مانند پرونده هسته‌ای برکنار بوده و نقشی ایفا نکند.

 

وی تصریح کرد: کما اینکه شاهدیم طرف مقابل در بحث پرونده هسته‌ای و مذاکرات از مجلس و مصوباتش به عنوان اهرم فشار استفاده کرده و در گفتگوهایش مورد توجه قرار می‌گیرد.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه بر این اساس مجلس با تاخیر چند ساله وارد موضوع هسته‌ای کشورمان شد، اظهار داشت: با مصوبه دیروز مجلس نشان داد که نسبت به پرونده هسته‌ای کشورمان حساسیت داشته و در تلاش است ظرفیت خود را برای مدیریت بهتر و پشتوانه قوی به صحنه بیاورد.

 

وی افزود: با این مصوبه مجلس بار دیگر از تیم مذاکره کننده پشتیبانی و آنان را مورد حمایت خود قرار داد این اقدام مجلس یک حرکت تقویت کننده بود که تیم مذاکره کننده ما باید از آن استقبال کنند.

 

زارعی با بیان اینکه براساس اخبار منتشر شده ظریف مصوبه مجلس را کمک کننده ارزیابی کرده است تاکید کرد: اگرچه در دولت جریاناتی هستند که بر تیم هسته‌ای فشار برای انجام هر گونه توافق بیاورد و لذا  شاهد بودیم که برخورد خوبی هم با این مصوبه نداشتند. همچنین دیدیم نماینده دولت در اعتراض به مصوبه مجلس صحن را ترک و سخنگوی دولت از این طرح حمایت کرد.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون