تاریخ خبر: کد خبر: 4332

مجموع فساد رحیمی و مرتضوی به اندازه یک پرونده استات اویل هم نیست

نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: مجموع فساد رحیمی و مرتضوی به اندازه یک پرونده استات اویل هم نیست‌.

مجموع فساد رحیمی و مرتضوی به اندازه یک پرونده استات اویل هم نیست

به گزارش قاصدنیوز، سید امیر حسین قاضی‌زاده ظهر امروز در نشست مطبوعاتی خود در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر انتساب پرونده رحیمی و فسادهای مالی به اصولگرایان اظهار کرد: ما در مبارزه با فساد مشکلات زیادی داریم که از جمله آنها عدم قاطعیت در برخورد با فساد است، وقتی فساد کشف شد نباید در برخورد با آن تعارف شود، البته لازم به ذکر بوده که در برخی فسادها نیز شاهد هیاهوی سیاسی هم نظیر پرونده رحیمی بوده‌ایم که امر صحیحی نیست.

 

وی افزود: رویکرد اخیر قوه قضائیه در پرونده رحیمی ما را امیدوار کرد که قوه قضائیه بدون توجه به اسم‌ها و عناوین به شکل منصفانه و قاطعانه با فساد برخورد می‌کند.

 

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی با تاکید بر اینکه پرونده رحیمی مایه سرافرازی اصولگرایان بوده، تاکید کرد: پرونده رحیمی مایه سرافرازی اصولگرایان بوده نه مایه سرشکستگی چرا که همین اصولگرایان ثابت کردند که منشا اعتراض به رحیمی اصولگرایان بوده‌اند، در مورد مرتضوی و سایرین نیز همین طور بوده و اصولگرایان در مبارزه با فساد همواره پیشقدم بوده‌اند، کدام اصلاح‌طلب در مورد کدام خطا اعتراض کرد؟

 

قاضی‌زاده با بیان اینکه اصولگرایان با کسانی که عامدانه خطا می‌کنند هیچ اخوتی و پیوندی ندارد، گفت: اگر قرار باشد دو طرف لیست بلند بالای فساد به هم بدهند، ما هم می‌توانیم لیست بلند بالایی از فساد آقایان اصلاحات که انجام شده و هم‌اکنون هم در حال انجام است را ارائه دهیم.

 

وی یادآور شد: به صراحت می‌توان گفت، مجموع فساد، تخلفات و کارهایی که رحیمی و مرتضوی کرده‌اند به اندازه یک پرونده استات اویل هم نیست.

 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: پول جا‌به‌جا شده در پرونده استات اویل را ما ثابت نکردیم، دادگاه نروژی ثابت کرده، رشوه دهنده در نروژ محکوم شده و به زندان رفته، پرونده استات اویل و فساد این پرونده را طرف نروژی ثابت کرده که البته ای دوستان ما در مجلس ششم هم از این دست کارها زیاد می‌کردند.

 

قاضی‌زاده تصریح کرد: در مورد پرونده مهدی هاشمی نیز نمایندگان دو بار به قوه قضائیه مکاتبه کرده و خواستار برخورد قاطع با مهدی هاشمی بدون هراس از فشارها شده‌اند، پرونده مهدی هاشمی آزمون سخت برای قوه قضائیه بوده که دستگاه قضا با توجه به وظیفه شرعی و قانونی خود حتما سرافراز از این پرونده بیرون می‌آید.

 

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر حضور و کاندیداتوری وی در مجلس دهم اظهار کرد: هنوز صحبت در این مورد زود بوده، امیدوارم چهره‌های اصلح، برجسته و خوب به مجلس بعدی بیایند و نیاز به حضور بنده فراهم نشوند، فعالیت در این حوزه واجب کفایی است و عینی نبوده و وقتی پنج نفر گزینه خوب و اصلح در حوزه مشهد باشد دلیلی بر آمدن نیست.

 

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون