تاریخ خبر: کد خبر: 4326

نکاتی درباره حمله افراطیون به حجت الاسلام آقاتهرانی

روزگار این روزهای احمدی نژاد روزگار کسی است که خراب کردن مسائل و مشکلات بر سر او کار آسانی است که این امر متاسفانه امروزه عمل بعضی از مسئولین ما شده است؛ البته این سخن در جایی است که جریان اصولگرایی و شخص حضرت آقای آقاتهرانی در بسیاری از مسائل به دولت و شخص احمدی نژاد انتقاد داشته و دارند و همین موجب بوجود آمدن فاصله با او در بین ایشان شده است

نکاتی درباره حمله افراطیون به حجت الاسلام آقاتهرانی

به گزارش قاصدنیوز، حجت الاسلام حسین ابراهیمی در وبلاگ شخصی خود نوشت: چند شب پیش که برنامه شناسنامه را که حضرت حجت الاسلام آقاتهرانی در آن حضور داشتند می دیدم حدس می زدم که یک جریان خاص و معدود که از یک جای خاص تغذیه می شوند! دوبار سر این برنامه و صحبت ها جنجال به راه می اندازند،چون اصولا این افراد قصدشان چیز دیگری است و با هر بهانه ای می خواهند هدف شوم خود را پیش بگیرند.

 

باید مطلب را یک مقدمه آغاز کنم و آن اینکه :

مردی نبود فتاده را پای زدن/گر دست فتاده ای بگیری مردی!

 

یک رویه غیر اخلاقی که در فضای سیاسی ما حتی در بین مدعیان اصولگرایی وجود دارد آن است که وقتی فضای رسانه ای علیه شخصی می شود ،آنها هم سوار این موج می شوند و دیگر هرچه به دهانشان از راست و دروغ می آید علیه آن شخص مطرح می کنند که البته پشت این مواضع افراطی و اغلب غیر واقع اغراض حزبی و گروهی خود را پیگیری می کنند،مانند بلایی که سر جنجال گرین کارت سر همین آقای آقاتهرانی در آوردند که ایشان هم در برنامه مذکور به آن اشاره کرد.

 

این مبحث و رفتار غیر اخلاقی در موضوع احمدی نژاد به شکل دیگری مطرح است ،گیریم که دولت احمدی نژاد ایرادهایی داشته باشد که داشته؛گیریم که شخص احمدی نژاد هم اشکالاتی داشته باشد! به هیچ وجه این برای ما حجت نمی شود که هر اشکالی که امروز در مملکت وجو دارد را پای احمدی نژاد بیندازیم! و دلیل نمی شود که حالا که اشکالاتی در شخصیت احمدی نژاد وجود داشته است هر حرفی به دهنمان آمد در باره او بگوییم! از اینکه او دیکتاتور است! او یکپا رضا خان است! او علیه نظام و شخص ولی فقیه کودتا کرده است! ، این سخنان دلیل بر خروج از حد اخلاق و انصاف در سیاست و افراطی بودن افرادی است که اغلب اتفاقا ادعای اعتدال را یدک می کشند.

 

در اینجا باید اشاره کوتاهی به منشور انصاف در آیات قرآنی کنم که امثال آقا تهرانی که امروز توسط یک عده افراد معلوم الحال مورد حمله قرار می گیرند سعی در عمل به این آیه و دستور طلایی قرآن دارند:

 

 «یا ایها الذین آمنوا کونوا قوامین لله شهداء بالقسط و لایجرمنکم شنان قوم علی الا تعدلوا اعدلوا هو اقرب للتقوی و اتقوالله ان الله خبیر بما تعملون» سوره مائده/آیه8

 

در این آیه نکات ارزشمندی عنوان شده است که به بعضی از آنها بسیار کوتاه اشاره می شود:

خطاب این آیه شریفه به کسانی است که ادعای ایمان و مذهبی‌بودن دارند. اثبات این ادعا به آن است که لوازم این ادعا را در میدان عمل ملتزم باشند.(یا ایها الذین آمنوا)

هرگونه اقدام وحرکت و قیام برای انجام هرکاری باید برای خدا و رضای او باشد، نه آنکه اظهارنظرها، نوشتن‌ها و گفته‌های ما برای حزب و گروه و نزدیکانمان یا در مواردی برای خنک شدن دلمان صورت گیرد که این‌گونه انگیزه‌ها و محرک‌ها، سبب انحراف‌ها و افراط و تفریط‌های بعدی می‌شود.(کونوا قوامین لله)

اظهارنظرها درباره افراد و ارگان‌ها و موضوع‌های سیاسی باید عادلانه و براساس انصاف باشد، نه مانند عده‌ای که تا مخالف خود را از صفحه سیاست و اجتماع حذف و محو نکنند، دست از مقابله برنمی‌دارند؛ مقام معظم رهبری در این باره و با بیان پیام این آیه شریفه می‌فرمایند: «به کسی نباید بیهوده تهمت زد؛ نباید به خاطر یک امر کسی را از همه آن چیزهایی که صلاحیت محسوب می‌شود، نفی کرد. باید منصف بود و با انصاف عمل کرد و حرف زد و... .(شهداء بالقسط)



خداوند متعال برای کسانی که در گروه حق و جمع مؤمنان هستند، دلسوزی و با تأکید بیان می‌کند، مبادا شمایی که هم‌وغم و انگیزه‌تان دینی است، حب و بغض‌هایتان در محیط عمل شما را به افراط و تفریط بکشاند،(لایجرمنّکم)



شدید بودن در برخورد با کفار و دشمنی با دشمنان خدا، خود عدل است، اما در همین مخالفت و دشمنی هم باید رعایت عدالت و حد و مرز تقوا و انصاف صورت بگیرد؛ یعنی همچنان که در میدان نبرد شما حق تعدی به زنان و فرزندان و سالمندان را ندارید و نمی‌توانید بدن دشمن را تکه‌تکه کنید ،حق ندارید در منازعات سیاسی دشمن خود را مثله کنید! (شنان قوم علی الا تعدلوا)



آنچه خداوند متعال در عالم تکوین خلق کرده، همه براساس عدل و نظام احسن است و همچنین عالم تشریع و دستورات دینی آن براساس عدل و حکمت بنا نهاده شده است که پذیرش این عدل، اعتدال را ثمره می‌دهد و از این رو اسلام را دین اعتدال می‌دانند؛ اما برای شناخت اعتدال حقیقی از اعتدال توهمی و غیرواقعی باید ملاکی وجود داشته باشد که این ملاک خط ممتد امامت و ولایت و میزان تطابق ما با این صراط مستقیم است و البته بی‌شک در زمان غیبت، ولایت فقیه شاخص اعتدال و عدالت است.(اعدلوا)

 

روزگار این روزهای احمدی نژاد روزگار کسی است که خراب کردن مسائل و مشکلات بر سر او کار آسانی است که این امر متاسفانه امروزه عمل بعضی از مسئولین ما شده است؛ البته این سخن در جایی است که جریان اصولگرایی و شخص حضرت آقای آقاتهرانی در بسیاری از مسائل به دولت و شخص احمدی نژاد انتقاد داشته و دارند و همین موجب بوجود آمدن فاصله با او در بین ایشان شده است اما مشی اخلاقی امثال ایشان برخلاف بعضی سیاسیون دیگر اجازه نمی دهد که هر احتمالی را به جد در مورد او مطرح کنیم و در مورد او دچار بی انصافی شویم در حالی که آیه قرآن می فرماید حتی در مورد دشمن خود انصاف را رعایت کنید.

 

به عنوان مثال می شود موضوع مهم خانه نشینی احمدی نژاد را اشاره کرد، بسیاری قطعا و جزما می گویند که به هیچ وجه احمدی نژاد مریض نبوده و این کار او هیچ علتی جز لجبازی و در مقابل رهبری عرض اندام کردن نبوده؛در حالی که بسیاری از این آقایان قطعا مانند جناب آقا تهرانی از نزدیک حال احمدی نژاد و حرف این روز های او را ندیده اند که ایشان می گویند دکتر از صحبت زیاد من با احمدی نژاد منع می کرد و در حالی که من با او سر قضیه ولایتمداری اتمام حجت نمودم این عمل او را به طور قطع مانند دیگران نمی توانم تفسیر کنم.

 

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون