تاریخ خبر: کد خبر: 4217

بانوی محیط زیست در میتینگ‌های سیاسی؛ غیبت در محل ماموریت اصلی

دانشجویان دانشگاه شریف در این برنامه با برخی اقدامات اعتراضی نشان دادند نگرانی بیشتری نسبت به رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست درباره وضعیت هموطنان خود در مناطق آلوده به گرد و غبار دارند. تعدادی از دانشجویان دانشگاه شریف در این نشست به منظور حمایت از مردم خوزستان با قرار دادن ماسک بر صورت خود در جلسه حاضر شده و با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضمون "اهواز هوا ندارد"، "هوای پاکم آرزوست" و "اهواز نفس نمی‌کشد" سعی کردند تا وظیفه اصلی او را یادآور شوند.

به گزارش قاصدنیوز به نقل از رجا، درحالی که رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با تاخیری ده روزه خود را به هوای بحرانی  خوزستان رساند و  علت این تاخیر نیز لغو برنامه سفر به علت تشدید گرد و غبار اعلام شده بود، در عوض این روزها شاهد حضور وی در میتینگ‎های سیاسی همچون حضور در جشن های افتتاحیه تشکل های دانشجویی هستیم.

 

به گزارش رجانیوز در شرایطی که این روزها به علت ادامه دار شدن مساله ریزگردها در جنوب کشو، انتقادات مردم شهرهای بحران زده از جمله خوزستان از سازمان حفاظت از محیط زیست افزایش یافته است، معصومه ابتکار به عنوان رئیس این سازمان ترجیح داد پاسخ این انتقادات را با شرکت در یک میتینگ سیاسی و سخنرانی درباره حصر سران فتنه بدهد.
 
معصومه ابتکار امروز برای شرکت در مراسم افتتاحیه انجمن اسلامی تعطیل شده دانشگاه شریف، در این دانشگاه حاضر شد اما در شرایطی که انتظار می‎رفت، در سخنانش توضیحاتی حداقلی در باره برنامه های آتی سازمان حفاظت از محیط زیست برای رفع مشکلات زیست محیطی جاری از جمله بحران گرد و غبار استان خوزستان ارائه کند، ترجیح داد به  موضوعات سیاسی روز و تبیین مواضع سیاسی جریان سیاسی متبوعش بپردازد.
 
ابتکار در نشست افتتاح انجمن اسلامی دانشگاه شریف که در سال ۸۸ به علت ایفای نقش ویژه در فتنه توقیف شده بود، گفت: 
«دولت تلاش خود را برای رفع تمام حصرها و ایجاد فضای بازسیاسی می‌کند ولی این در اختیار روحانی نیست و قوای مختلف باید همکاری کنند».
 
این در حالی است که رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در سخنان خود از شیوه فعالیت های دانشجویی در دانشگاه و حتی درباره شیوع افراطی‌گری و لزوم ترویج تفکر رحمانی اسلام در مقابل تفکر داعشی نیز سخن گفت، اما در مقابل اصلی ترین سوال مربوط به خود به حداقل جواب بسنده کرد و اظهار داشت:
« ما در کشور با نوعی خشکسالی مواجه هستیم که باید بتوانیم آن را مدیریت کنیم و قرار هم نیست در زمینه ریزگرد‌ها و خشکسالی وعده الکی بدهیم. زیرا حل این مسائل نیاز به مدیریت بلندمدت دارد که تاب آوری و مقاومت مردم در این مسیر ضروری است.»
 
اما در مقابل، دانشجویان دانشگاه شریف در این برنامه با برخی اقدامات اعتراضی نشان دادند نگرانی بیشتری نسبت به رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست درباره وضعیت هموطنان خود در مناطق آلوده به گرد و غبار دارند. 
 
 
تعدادی از دانشجویان دانشگاه شریف در این نشست به منظور حمایت از مردم خوزستان با قرار دادن ماسک بر صورت خود در جلسه حاضر شده و با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضمون "اهواز هوا ندارد"، "هوای پاکم آرزوست" و "اهواز نفس نمی‌کشد" سعی کردند تا وظیفه اصلی او را یادآور شوند.
 
اما این رفتار سوال برانگیز ابتکار، اعتراضاتی را در سطح فعالین سیاسی و نمایندگان مجلس به دنبال داشت، چنانکه عیسی دارایی نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی در گفتگویی با اشاره به حضور معصومه ابتکار در این نشست و استمرار وضعیت نابسامان در خوزستان و اهواز، گفت:  واقعاً ما از مردم خجالت می‌کشیم که بگوییم خانم ابتکار مشکلات محیط زیست از جمله ریزگردها، طوفان شن در سیستان و آلودگی هوا در بخش‌های مختلف کشور را رها کرده و در سمت معاون رئیس‌جمهور فعالیت سیاسی انجام می‌دهد.
 
وی با بیان اینکه ابتکار به جای اینکه سازمان محیط زیست را به سازمان سیاسی تبدیل کند، بهتر است از این سازمان استعفا داده و فعالیت سیاسی خود را ادامه دهد، گفت: واقعاً این گناه بزرگی است که فردی یک پست مهم و حساسی چون سازمان محیط زیست را اشغال کند و به جای پرداختن به امور تخصصی، سیاسی کاری کند.
 
نماینده مردم اندیمشک در مجلس فعالیت سیاسی ابتکار را دهن کجی به مردم خوزستان دانست و گفت: هر فرد و مسئولی که در پست خود، سیاسی‌کاری کند، قطعا به مردم دهن کجی کرده؛ امیدواریم خانم ابتکار برای احترام به مردم هم که شده استعفا دهد و فعالیت سیاسی خود را دنبال کند، چرا که ما با فعالیت سیاسی ایشان مشکلی نداریم. مشکل‌مان این است که کار سیاسی و باندی وظیفه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیست.»
 
این در حالی است که تاثیر موضع‌گیری‌های انفعالی، سیاست‌زده و غیرمنطقی مسئولان سازمان محیط زیست، علاوه بر ادامه دار شدن مشکلات مردم خوزستان موجب شده است که به شهر های دیگری مانند بندرعباس و بیرجند نیز سرایت کند و باید منتظر ماند و دید ادامه تفکرات سیاسی در سازمان محیط زیست کی و چه زمانی مشکلات مردم را رفع میکند.
 
 
 
 
 
 
 
 

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون