تاریخ خبر: کد خبر: 4152

به احمدی‌نژاد گفته بودم رحیمی از جنس شما نیست

نماینده مردم تهران افزود: آخرین اخبار در مورد پرونده مهدی هاشمی این است که همه تلاش دارند تا جلوی حکم وی را بگیرند، وزارت نفت و دانشگاه آزاد اعلام کرده‌اند برخی جرایم برعهده ما است

به احمدی‌نژاد گفته بودم رحیمی از جنس شما نیست

به گزارش قاصدنیوز، حجت الاسلام رسایی صبح امروز در جلسه پرسش و پاسخ با اعضای جامعه اسلامی دانشجویان کشور در دانشکده دندانپزشکی مشهد تصریح کرد: در شرایط فعلی جامعه ما صحبت‌هایی در مورد فساد مطرح می‌شود و این بحث تبدیل به بحث روز شده است. معتقدم در هر نظام و حکومتی مسئله فساد وجود دارد و این یک مسئله طبیعی است. هر جایی که انسان وجود داشته باشد، مسئله فساد هم در کنار آن قرار دارد اما مهم این است در یک نظام، ساختار و سازمان تایید فساد وجود نداشته باشد بلکه اراده مبارزه با فساد موجود باشد.

 

حمید رسایی ادامه داد: اگر وزیری استیضاح شود هم به بدنه جامعه و هم به بدنه مجلس ضربه وارد می‌شود چون این احساس پدید می‌آید که مجلس سعی دارد در کار دولت خدشه وارد کند و این موضوع خود سبب می‌شود دولت چهره مظلومی به خود بگیرد. عملکرد وزیر ارشاد، صنعت، نفت و آموزش و پرورش به گونه‌ای است که در آستانه استیضاح قرار دارند. وزیر ارشاد به دلیل آشنا نبودن با شرایط و عدم اشراف بر این حوزه و تاثیر‌پذیری از خارج سبب وارد آمدن آسیب‌های جدی شده است. در حال حاضر بیشترین احتمال استیضاح برای وزیر ارشاد و وزیر نفت است.

 

- اجازه نمی‌دهیم آقای ظریف از این گودی که در آن قرار دارد خارج شود

رسایی یادآور شد: بعضی از وزرا مانند ظریف را سعی می‌کنیم حمایت کنیم تا بتوانند بر سرکار خود بایستند اما نقدهای خودمان را به آنها داریم. اجازه نمی‌دهیم آقای ظریف از این گودی که در آن قرار دارد خارج شود چون سبب می‌شود بهانه دست دشمن بیاید. ما 10 سال است که در حال مذاکره هستیم ولی تا روی کار آمدن این دولت رهبری تاکید بر این موضوع نداشتند که به مذاکرات خوش‌بین نیستم و این اتفاق در سخنان رهبری در زمانی بود که تیم جدید وارد عمل شد چون دو طرف میز مذاکره کننده را می‌شناختند و رهبری می‌دانند همانطور که در سال 82 تا 84 اتفاق افتاد دوباره دچار توقف و عدم پیشرفت می‌شویم. تغییر ظریف صرفا به آقای روحانی بهانه می‌دهد.

 

-برخی نهادها تلاش دارند جرایم مهدی هاشمی را به گردن بگیرند از جمله دانشگاه آزاد و وزارت نفت

نماینده مردم تهران با اشاره به پرونده مهدی هاشمی گفت: آخرین اخبار در این مورد این است که همه تلاش دارند تا جلوی حکم وی را بگیرند، حتی نهادهایی اعلام کرده‌اند برخی جرایم برعهده ماست، مثلا وزارت نفت و دانشگاه آزاد برخی از جرایم را برعهده گرفته‌اند. مثل سران فتنه که مردم حکم دادند در مورد پرونده مهدی هاشمی هم مردم دارند حکم می‌دهند، اگر دستگاه قضا نتواند در این زمینه حکم را اجرا کند زیر سوال می‌رود.

 

-به احمدی‌نژاد گفته بودم رحیمی از جنس شما نیست

رسایی با اشاره به پرونده محمدرضا رحیمی نیز گفت: احمدی‌نژاد برخی‌جاها اشتباه کرد، من به احمدی‌نژاد گفته بودم رحیمی از جنس شما نیست، اما اینکه بگوییم همه دولت قبل دارای فساد بود نیز درست نیست.

 

نماینده مردم تهران با اشاره به سخنان نوبخت، گفت: ایشان گفته است؛ ما نتوانستیم رئیس دولت قبلی را به عنوان نماد مردمسالاری بپذیریم که این حرف حرف پر رو هاست.

 

آیت‌الله یزدی، مصباح و موحدی کرمانی از چهره‌های شاخص اصولگرایی هستند که وحدت در بین آنها ایجاد می‌شود، اما در این میان افرادی هستند که به اسم اصولگرایی می‌خواهند کارشکنی کنند.

 

رسایی همچنین با اشاره به ارسال جوابیه به روزنامه‌های شرق و ایران گفت: این روزنامه‌ها هنوز جوابیه بنده را چاپ نکرده‌اند و من در این زمینه اقدام قضایی کرده‌ام که نهایتا آنها مجبور خواهند شد این جوابیه را چاپ کنند.

 

- اگر دولت واقعا خیرخواه است با توجه به تذکر چندباره رهبری، تمام توجه خود را به داخل معطوف کند

نماینده مردم تهران با اشاره به مذاکرات هسته‌ای افزود: رهبر معظم انقلاب تاکنون چهار مرتبه تذکر داده‌اند که از توان داخلی استفاده کنید، اگر رهبر معظم انقلاب جلوی این افراد را می‌گرفتند آقایان می‌گفتند رهبری اجازه مذاکره ندادند و اگر اینطور می‌شد کشور پیشرفت می‌کرد، اگر دولت واقعا خیرخواه است با توجه به تذکر چندباره رهبری، تمام توجه خود را به داخل معطوف کنند.

 

-روحانی را باید با خاتمی و هاشمی مقایسه کرد چون راه آنها یکی است

رسایی با اشاره به زمزمه‌های حکمی که به عنوان پنج سال انفصال از خدمت برای او عنوان شده افزود: آقای روحانی چهار میلیارد دلار پول را از صندوق توسعه ملی در جای دیگری هزینه کرد به این امید که پول نفت را به جای آن واریز کند، این تخلف است و با این حساب اگر برای من پنج سال حکم بریده شده آقای روحانی باید تا آخر عمر انفصال از خدمت بماند.  معتقدم باید روحانی را باید با خاتمی و هاشمی مقایسه کرد چون راه آنها با هم یکی است و در یک مسیر حرکت می‌کند و اصولا احمدی‌نژاد را نمی‌توان با آنها مقایسه کرد.

 

منبع: نسیم

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون