تاریخ خبر: کد خبر: 4101

آمادگی 10هزار بسیجی خوزستان برای حل‌ معضل‌ هوا

۱۰/۰۰۰ نفر از جهادگر بسيجي خوزستان بيانيه اي در خصوص پديده ريزگردها صادر كردند، در اين بيانيه جهادگران بسيجي براي كمك اعلام آمادگي كردند و از دولت نيز خواستند به تكليف خود عمل كند.

به گزارش قاصدنیوز، جهادگر بسيجي خوزستان بيانيه اي در خصوص پديده ريزگردها صادر كردند، متن اين بيانيه به شرح ذيل است:

بسم الله الرحمن الرحيم

با سلام و درود به محضر بنيان گذار كبير انقلاب اسلامي، حضرت امام خميني (ره)و شهداي جان بركف راه حسين (ع) كه به حق با دو بال علم وجهاد مراتب عالم هستي را طي نموده و در پرتو مصباح هدايت به سرمنزل مقصود رسيدند يادشان گرامي و راهشان پر رهرو باد.

متني را كه در ذيل مطالعه مي فرماييد قبل از اينكه نشان از بيانيه را تجلي نمايد، درد دل خالصانه بيش از ۱۰ هزار نفر از جهادگران بسيجي استان خوزستان خطاب به ملت شريف ايران اسلامي و دولت خدمتگزار تدبير و اميد مي باشد؛ دانشجوياني كه خطِشان ، خطِ امام(ره) است و درهر لحظه و هر مكان نداي "أين عمار" رهبر و مقتدايشان حضرت امام خامنه اي (مدظله) لبيك مي گويند و در حفظ ، پاسداشت وعمق بخشي آرمان هاي انقلاب اسلامي از هيچ كوششي دريغ نمي نمايند.

مردم شريف و آزاده ي ايران ...

اگر كسي با چشم دل و گوش جان به خوزستان سفر نمايدقطعا در سراسر اين دشت هنوز صداي پاي بزرگ مرداني كه كوهها در مقابل اراده ي پولادينشان سر تعظيم فرود مي آوردند را خواهد شنيد، هنوز صداي لبيك يا حسين كساني كه عالمي را دگرگون ساختند ، صداي صفير گلوله ها ،صداي زمين خوردن مردان بزرگ در پرتو ادراك ذات خدا به گوش مي رسد و هنوز صداي خرد شدن استخوان هاي كودكان و زنان مظلوم در زير آوارها مي آيد.

اگر با گوش جان، دل به نواي اين سرزمين بسپاريد بدون شك صداي شيون مادري كه جسم بي جان كودك ۶ ماهه اش را در آغوش گرفته و در زير باران گلوله ها بي امان و گريان به اين سو و آن سو مي دود را خواهيد شنيد...

آري اينجا خوزستان است؛اينجا كربلاي ايران است. كربلايي از ايستادگي و صبر، از مقاومت و غيرت ، از ولايت مداري و شجاعت ... و كربلايي از محروميت و مظلوميت.

از خوزستان كه گذر مي كنيد صداهاي دلنوازي نيز به گوش مي رسد صداهايي كه نداي اميد و آباداني و پيشرفت را به كالبد كشورمي نوازد و به پيكر آن جاني تازه مي دهد هر چند كه ممكن است سهم خويش از آن بسيار و بسيار ناچيز باشد.

در اينجا به راحتي مي توان صداي شريان آب بر زمين هاي حاصلخيز و صداي رويش جوانه ها را شنيد صداي چرخش توربين هاي آبي و بادي و گازي به راحتي به گوش مي رسد.صداي كشتي هاي بزرگ تجاري در بندرگاه ها،صداي چكا چاك كلنگ هايي كه به دل كوهها و معادن اين استان مي خورد و بالاخره صداي بالا و پايين آمدن تلمبه هاي مخازن نفتي به راحتي قابل شنيدن است .انگار خداوند از هرنعمت و رحمتي كه در سراسر زمين گسترانده مقداري از آن را براي مجد و سربلندي ملت عزيزايران به خوزستان عنايت فرموده است.

دولتمردان محترم تدبير و اميد ...

در ابتدا ، سخن حضرت امام خميني (ره) را ياد آور مي گرديم كه فرمودند: "مردم، دِين خودشان را به جمهوري اسلامي تاكنون ادا كردند و به تكليف خودشان عمل كردند. مردم به آقاي رئيس جمهور به آن شورا رأي دادند، حالا نوبت آقايان است كه در مقابل اين همه زحمتي كه آن‏ها كشيدند و محبتي كه آن‏ها كردند و فداكاري‏ها كه آن‏ها كردند، حالا نوبت آقايان است... نوبت شماست كه بايد اين دِين را به اين مردمي كه شما را نشاندند به اين مسند، دِين خودتان را عمل بكنيد، ادا كنيد به مردم"

مطمئنا وقتي سخن از تدبير و اميد به ميان مي آيد انتظار مردم مسلمان و متعهد كشورنسبت به موضوع خدمت رساني رنگ و بوي ديگري مي گيرد آن هم مردم خوزستان كه امتحان خود را بارها و بارها درعرصه هاي مختلف سياسي،فرهنگي ، اجتماعي و دفاعي اين كشور بخوبي پس داده اند و مي توان نمونه ي اخير آن را حضور پرشكوه و ميليوني اين عزيزان در يوم الله ۲۲ بهمن ماه و تحت شرايط بسيار بد جوي و تنفسي ناشي از گرد وغبار شديد ،ذكركرد. اما در مورد مسئله مهم و حياتي ريزگردهاي خوزستان؛ قطعا طبق اخبار و اطلاعاتي كه به شما رسيده است مي دانيد مدتي است دراثرعوامل طبيعي و قابل كنترلِ داخلي و بعضاً خارجي، هواي استان دستخوش تغييرات ناخوشايندي گرديده به گونه اي كه زندگي و آسايش را از يك گستره وسيع جغرافيايي و جمعيتي سلب نموده است از طرفي اين مشكل جدي با برگزاري جلسات كلاسيك،اداري ، ويژه ،فوري و ... و يا به خودي خود حل نمي گردد و بدون شك براي مبارزه با اين بلاي طبيعي نياز به يك حركت جهادي و همگاني از طرف مسئولينِ مربوطه ي استاني و كشوري مي باشد.

در اين راستا جهادگر بسيجي عضو گروههاي جهادي اين استان بعنوان بخش كوچكي از حركت عظيم جهادگران كشور با توجه به منويات و دستور صريح مقام معظم رهبري(مدظله) جهت رسيدگيِ فوري به مسئله ريز گردها و از طرفي مشكلات بسيار عديده جسمي ،مالي ورواني كه اين پديده براي مردم خوزستان به ارمغان آورده است به صراحت خواستار پيگيري مجدانه مسئولين تا رفع كامل اين مشكل
مي باشند و همچنين آمادگي كامل خود را جهت مساعدت و كمك به دستگاههاي مربوطه در خصوص اجرايي نمودن تصميمات اخذ شده
اعلام مي دارند.

همچنين از دولت خدمتگزار خواهان است تا در صورت اعلام نيازِ سازمان ها ،هر چه سريعتر امكان حضور جهادگران در عرصه مبارزه با اين بلاي طبيعي را فراهم نمايند.

جهادگران بسيجي استان خوزستان

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون