تاریخ خبر: کد خبر: 3976

مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در مشهدمقدس:

تشکیل نیروی قدس ابتکار رهبر معظم انقلاب بود/ داعش یک جریان اعتقادی است/ کرانه باختری باید به مقاومت رو بیاورد

باید ابتدا داعش را خلع سلاح فکری و اعتقادی کرد. در مبارزه با این جریان، نخستین وظیفه بر عهده علمای اسلام و به ویژه علمای اهل تسنن است که داعش را فتنه ای در دامان اسلام می دانند؛ چرا که آن ها برای فتوای علمای شیعه بهانه دارند اما برای فتوای علمای اهل تسنن بهانه ای ندارند.

به گزارش«قاصدنیوز»، سردار ایرج مسجدی، مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شب گذشته و همایش «جهاد ادامه دارد» که به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قنیطره در محل تالار ابن سینا مشهدمقدس برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت.

سردار ایرج مسجدی

اهم سخنان ایشان بدین شرح است:

 

تشکیل سپاه قدس ابتکار رهبر معظم انقلاب بود

  • نیروی قدس وظیفه پشتیبانی از سازمان‌های آزادی بخش و انقلابی و دولت‌های معارض با دشمنان اسلام را دارد و همان وظیفه ای که سپاه در داخل کشور برای ایجاد توان بازدارندگی و سازماندهی دارد، نیروی قدس در فضای برون مرزی انجام می دهد و تشکیل شدن این نیرو یکی از تصمیمات مدبرانه رهبری عزیز و فرزانه انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای است.

 

  • با ورود سردار سلیمانی به فرماندهی این نیرو قدرت خوبی یافت و بنای کار بر این نبود که در یک خط آشکار تبلیغاتی مطرح بشود و مسبب این تبلیغات هم خود مجاهدین انقلابی خارج از کشور ها هستند که در عراق و لبنان و... شاهد تأثیرگذاری این نیرو هستند.

 

 

سردار ایرج مسجدی

داعش یک جریان اعتقادی است/ نخستین وظیفه در مبارزه با آنها بر عهده علمای اسلام است

 

  • داعش قبل از این که یک مجموعه نظامی باشد، یک جریان فکری و اعتقادی است که یک بازوی نظامی دارد و از این رو جنگ با آن بسیار سخت است و دلیل جذب نیرو از دیگر کشورها برای داعش نیز همین است. فکر می کنند که رسول خدا در بهشت منتظر است تا آنان کمربند انتحاری خود را منفجر کنند تا آنان را در آغوش بگیرد. لذا باید ابتدا داعش را خلع سلاح فکری و اعتقادی کرد. در مبارزه با این جریان، نخستین وظیفه بر عهده علمای اسلام و به ویژه علمای اهل تسنن است که داعش را فتنه ای در دامان اسلام می دانند؛ چرا که آن ها برای فتوای علمای شیعه بهانه دارند اما برای فتوای علمای اهل تسنن بهانه ای ندارند.

 

  • سقوط بغداد و رسیدن به مرزهای جمهوری اسلامی، از بین بردن همه مظاهر مذهبی و انهدام آن ها و استقرار خلافت و دولت اسلامی و امتداد آن تا ایران سه هدف اصلی داعش اعلام شد که در ابتدای امر با تصرف استان‌های غربی عراق تا حدودی موفقیت داشتند و تا فرودگاه بغداد نیز پیشروی کردند اما فتوای حضرت آیت الله سیستانی و ورود نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عراق، جلوی پیشروی آن ها را گرفت. داعش تا نزدیکی سامرا و از محور شمالی تا اربیل و کرکوک نیز پیش آمد و موج نگرانی بزرگی نیز به علت هراس از تخریب قبور حرم کاظمین و کربلا در بین مردم رخ داد. شرایط در آن کشور بسیار بد شده بود و زمانی که رهبران عراقی را ملاقات می کردیم بسیار نگران بودند و از طرفی هم مردم برای سر بریده نشدن، منازل خود را ترک می کردند و پا به فرار می گذاشتند.

 

  • در ملاقاتی که با آقایان مالکی، بارزانی و طالبانی داشتیم به آنان امید داده و گفتیم به سرعت نیروهای مردمی را جذب و آنان را سازماندهی کنید که در این زمان پیام آیت الله سیستانی نیز باعث شد تا جوانان فوج فوج به ارتش بپیوندند طوری که حتی عراق برای سیر کردن شکم آنان به مشکل برخورد.

 

  • نقش فرماندهان سپاه بدر در این پیروزی ها مهم بود. فرماندهان سپاه بدر که در زمان جنگ ایران بیش از هزار شهید را تقدیم کردند با کمک سردار سلیمانی و دیگر نیروهای قدس مردم را سازماندهی و آموزش های اولیه را به آنان دادند و لشکری قوی برای رویارویی در برابر داعش تشکیل شد که به لطف خداوند به پیروزی هم رسیدند. امروز داعش به پشت رودخانه دجله رسیده است و مرزهای جمهوری اسلامی و همچنین عتبات عالیات را هیچ گونه خطری تهدید نمی کند.

 

  • آزادی موصل در گروی پای کار آمدن جوانان مبارز و معتقد اهل سنت است که متاسفانه تا به حال این اتفاق رخ نداده است. جریان اهل سنت، عشایر، روسای قبایل و همچنین شیوخ عرب باید باهم بسیج شوند و این استان را به کمک ارتش عراق پاکسازی کنند. داعش در تصرف موصل از بسیاری ابزار آلات جنگی استفاده کرد اما آنها تاکنون نتوانستند هواپیمایی را در اختیار بگیرند.

 

  • امروز داعش بسیار ضعیف شده و جبهه عراق به سرعت در حال پیشروی هستند، داعش فقط در سه نقطه و استان عراق تحرک دارد البته در بعضی مناطق دیگر نیز انفجارهایی را گاهی انجام می دهد.

 

  • باید به مبارزه خودعمق استراتژیک بدهیم و باید دشمن را تا آنجایی که می توانیم دور کنیم زیرا در غیر اینصورت می بایست اجازه می دادیم داعش به مرز های آذربایجان غربی و کرمانشاه می رسید و سپس نیروهای مان را اعزام می کردیم. اگر امروز شهید الله دادی و مدافعان حرم در جبهه سوریه و عراق به شهادت نمی رسیدند امروز باید در مرز های جمهوری اسلامی با داعش می جنگیدیم.

 

همایش جهاد ادامه دارد در مشهد

حزب الله یک سازمان عاقل سیاسی و نظامی است

  • حزب الله یک سازمان عاقل سیاسی و نظامی است. استراتژی حزب الله، استراتژی تدافعی و بازدارنده است و نمی خواهد عملیات تهاجمی علیه رژیم صهیونیستی انجام دهد اما در جایی که اسرائیل تعرض کند حتما پاسخ مناسبی می دهد و این اقدام نیز به عنوان پاسخ نهایی حزب الله نیست.  این سازمان با احساسات و عجله تصمیم نمی گیرد.

 

  • صهیونیست ها سید حسن نصرالله را  «سید الصادق» می نامند  و در جنگ ۳۳ روزه ایشان اعلام کرد که اگر جنگ ادامه پیدا کند موشک های حزب الله ابتدا حیفا را خواهد زد و سپس تل آویو را با خاک یکسان می کند. امروز حزب الله با کمک ایران به این توانمندی رسیده است که از خود در برابر اسرائیل دفاع کند هرچند که توانایی از بین بردن این رژیم را در علمیات های آفندی ندارد اما به جرات می توان گفت توان بازدارندگی و پشیمان کردن دشمن از تهاجم را در هر منازعه ای پیدا کرده است.

 

  • رژیم صهیونیستی تا پیش از شکل گیری حزب الله لبنان در تمامی عملیات ها و جنگ ها پیروز شده بود و بخش های عظیمی از کشور ها در این جنگ ها به دست رژیم صهیونیستی افتاده بود اما پس از تشکیل حزب الله در هیچ کدام از جنگ ها پیروز نشده و با تلفات و بالا بردن دست تسلیم، به آمریکا و اروپا و سازمان ملل برای پایان جنگ متوسل شده است.

 

  • شهید جهاد مغنیه دقیقا راه حزب الله، سید حسن نصرالله و شهدا را در پیش گرفت. در کشورهایی که با آن ها سروکار داریم به ویژه در لبنان، نسل جدید و جوان امثال شهید جهاد مغنیه، انقلابی تر و با انگیزه تر و ولایتمدار تر از نسل های گذشته خود وارد میدان شده اند.

 

  •  وقتی خبر شهادت «جهاد» را به مادرش دادند ایشان از سید حسن نصرالله سوال کرد که آیا فرزند من هم جزو شهدا محسوب می شود؟ وقتی جواب مثبت شنیدند بسیار خوشحال شدند و خداوند را شکر کردند.

 

ما عاشق مبارزه با صهیونیست ها هستیم

کرانه باختری باید به مقاومت رو بیاورد/ راه پیروزی مذاکره سیاسی نیست

  • جنگ ما به خاطر جمهوری اسلامی است، باید اسرائیل را در مرزهای خود محدود کنیم تا جرات نکند حرف از حمله موشکی به ایران بزند، باید قدرت خود را در کرانه باختری و غزه تثبیت کنیم تا اسرائیل فکر جولان در مرزهای جمهوری اسلامی را نکند.

 

  • کرانه باختری باید به مقاومت رو بیاورد، سازمان آزادی بخش فلسطین باید بداند راه رسیدن به پیروزی مذاکرات سیاسی نیست و فقط مقاومت و قدرت است یعنی همان کاری که حزب الله و حماس انجام می دهد.

 

 

  • امروزه خیلی از جوانان به نزد ما آمده و در خواست دارند تا سفره شهادت باز است اجازه دهیم که آنان نیز بروند و بجنگند، این اشتیاق در کشور خودمان هم وجود دارد.

 

ماجرای نگرانی بشار اسد از وضعیت سوریه / می‌خواستند کمربند مقاومت را پاره کنند

  •  هرگز اجازه نخواهیم داد دست خبیث و کثیف داعش به عتبات عالیات برسد. بشار اسد از وضعی که پیش آمده بود بسیار ابراز نگرانی می کرد، به بشار اسد گفتیم طی تجربه ای که از جنگ ۸ ساله خودمان داریم تنها راه پیروزی کمک گرفتن از نیروهای مردمی است و زمانی که فراخوان اعلام شد موج عظیمی از جوانان برای پیوستن به ارتش اعلام آمادگی کردند.

 

  • در تحولات کشور سوریه دنیا از تمام جهات در مقابل دولت بشار قرار گرفت تا کمربند مقاومت یعنی حلقه وصل عراق، سوریه، لبنان و ایران را پاره کند، ابتدا آن ها خوب هم پیش رفتند اما هنگامی که سپاه و حزب الله پا پیش گذاشتند و نیروهای افغانی و عراقی به سمت آن ها هجوم بردند دشمن مجبور به عقب نشینی شد.

 

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون