تاریخ خبر: کد خبر: 3351

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد در پی حضور فائزه هاشمی در این دانشگاه

باتوجه اظهارات وکیل خانم فائزه هاشمی مبنی بر ممنوعیت فعالیت‌های سیاسی-فرهنگی-و اجتماعی وی مطابق رای دادگاه به مدت پنج سال و دو سال حبس تعلیقی، جریانی که مدعی قانون مداری است چگونه وی را برای این سخنرانی به دانشگاه دعوت می‌کنند ؟

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد در پی  حضور فائزه هاشمی در این دانشگاه

به گزارش قاصد نیوز، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد مشهد، در خصوص حضور فائزه هاشمی در دانشگاه آزاد مشهد بیانیه ای صادر کرد

 

در متن بیانیه تحلیلی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد آمده است:

 

باید در دانشگاه سیاست باشد؛ منتها معنای سیاسی شدن دانشگاه یا حضور سیاست در دانشگاه را نباید اشتباه کرد. معنایش این نیست که دانشگاه بشود یک جائی برای اینکه جریانهای سیاسی، گروههای سیاسی، عناصر سیاسی برای اغراض سیاسی بیایند از این استفاده کنند؛ این نباید باشد؛ این را باید مانع شد .    

مقام معظم رهبری 13/11/1388

 

به دنبال حاشیه‌های پیش آمده در مورد لغو سخنرانی مورخه سه شنبه 18 آذر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهدو دروغ پردازی‌ها و شانتاژ رسانه‌ای برخی جریان‌های سیاسی معاند و رسانه‌های ضد انقلاب در این خصوص لازم می‌دانیم جهت تنویر افکار عمومی وافشاگری در خصوص ماهیت جنجال‌های اخیر نکاتی را به اطلاع عموم مردم شهید پرور و دانشجویان انقلابی متعهد و با بصیرت دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد برسانیم.

 

1- با وجود هشدارهای مشفقانه بسیاری از دلسوزان حاضر در بدنه دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد و نیز مدیران استان در خصوص عدم دعوت از چهره‌های افراطی و محکومین فتنه برای سخنرانی در این واحد با کمال تاسف برخی ازجریانات سیاسی تندرو و نفوذی درمجموعه دانشگاه آزاد اسلامی که درحوادث پس از فتنه 88 نیز به ایفای نقش مخرب پرداخته بودند با اصرار به برگزاری این برنامه، زمینه ساز حواشی پس ازآن را فراهم کردند. این اقدامات سیاسی و هدایت شده برای به آشوب کشیدن فضای دانشگاه درحالی بود که پیش از آن بارها بسیج دانشجویی و بسیاری از دلسوزان نسبت به عدم برگزاری این برنامه هشدار داده؛ اما متاسفانه با لجاجت این جریان خاص مواجه شده بودند، حال باید پرسید که به راستی چرا این احزاب و جریان های سیاسی خاص می‌خواهند از فضای دانشگاهی برای پیشبرد اهداف سیاسی و باندی خود بهره برده و سو استفاده نمایند.

 

2- باتوجه اظهارات وکیل خانم فائزه هاشمی مبنی بر ممنوعیت فعالیت‌های سیاسی-فرهنگی-و اجتماعی وی مطابق رای دادگاه به مدت پنج سال و دو سال حبس تعلیقی، جریانی که مدعی قانون مداری است چگونه وی را برای این سخنرانی به دانشگاه دعوت می‌کنند و با کمال تعجب خانم فائزه هاشمی نیز با قانون شکنی مجدد و دهن کجی آشکار به رای دادگاه قصد سخنرانی و شرکت در برنامه داشتند، وی طی مصاحبه با یکی از خبرگزاری ها موضوع سخنرانی خود را با محوریت مجلس شورای اسلامی آینده و تلاش جهت رقم زدن مجلسی همراه با جریان سیاسی مطبوع خود اعلام نموده است.

 

حال با عنایت به محکومیت و موضوع انتخابی وی جهت سخنرانی و از طرفی عدم دعوت وی از طرف تشکل‌های قانونی دانشگاه سوال اساسی افکار عمومی این است که چه اشخاص و جریاناتی سعی در حضور این فرد در دانشگاه داشته است ؟ شخصیت و سوابق سوء نامبرده چه سنخیتی با روز دانشجو که این روز نماد استکبار ستیزی است دارد؟ آیا دانشگاه آزاد اسلامی من بعد از این در راستای منافع این جریان سیاسی باید قربانی شود ؟ آیا دانشگاه آزاد مدافع منافع شخص و جریان خاصی است؟

 

همچنین با وجود سوابق سوء و مواضع افراطی وی چگونه است جریانی نامعلوم به قصد برهم زدن آرامش و نظم عمومی کشور از ایشان به عنوان مهره ای سوخته برای سخنرانی در بسیاری از شهرها به صورت کاملا سازماندهی شده دعوت و برای وی برنامه ریزی می کند جالب آنکه حتی سرکار خانم هاشمی درچند مصاحبه خود به صراحت از هماهنگی با برخی نهادها و جریانات برای حضور و برگزاری سخنرانی خود سخن به میان می‌آورد.

 

3- با وجود آنکه از چندروز قبل برای همه مشخص بود حضور خانم هاشمی باعث تنش و ایجاد تشنج در دانشگاه خواهد شد و این نگرانی ها به صورت مکتوب به تمامی دستگاه‌های مربوطه ی استان از جمله استانداری و رییس دانشگاه رسانده شده بود متاسفانه تحت تاثیر جریان افراطی معلوم الحال که این روزها به دنبال احیای فتنه در دانشگاه‌های ماست، با فضاسازی و ایجاد مواضعی دو پهلو، این هشدار نادیده گرفته شد شواهد حاکی از آن است که مسئولین مربوطه با علم به تنش این سخنرانی را برنامه ریزی نمودند ،حتی یکی از مسئولین ارشد کشور در بدو ورود به مشهد طی مصاحبه با خبرگزاری‌ها اعلام نمود "قبل از برگزاری این جلسه به خانم هاشمی فضای دانشگاه و استان اطلاع‌رسانی شده بود " .

 

4- باکمال تاسف با سازماندهی قبلی صورت گرفته افرادی غیر دانشجو و وابسته به این جریان ازساعت‌ها قبل وارد دانشکده و  آمفی تئاتر دانشکده حقوق شده و سعی بر برگزاری یک سخنرانی فرمایشی و از پیش تعیین شده داشتند که در بین آنان برخی از عناصر تندرو و افراطی جریان معلوم الحال مذکور قصدتحریک احساسات دانشجویان و سوء استفاده و ایجاد تنش و برخورد فیزیکی را داشته، که خوشبختانه بابصیرت وهوشیاری و سعه صدر، دانشجویان مومن وانقلابی ناکام ماند. این فضا در حالی پیش آمد که حتی از ورود دانشجویان و اساتید دانشکده جهت حضور در کلاس ها جلوگیری به عمل آمده بود.

 

5- نکته قابل توجه آنکه درتناقضی آشکار مجری برنامه با صراحت اعلام می کند که خانم هاشمی سخنران ما نیستند و تنها ناصر آملی برای سخرانی دعوت شدهاند؛ اما آقای ناصرآملی در پشت تریبون اعلام کرد قرار بوده است در این برنامه بنده به همراه خانم هاشمی در قالب میزگرد سخنرانی کنیم. همچنین در تبلیغات برنامه در طی روزهای قبل از برنامه صرفا سخنرانی آقای ناصرآملی اعلام گردیده بود . سوال اینجاست که دلیل این تناقض‌ها چیست ؟ آیا مسئولین برگزاری برنامه بنا داشتند از حضور دانشجویان جهت استماع اجباری سخنان خانم هاشمی استفاده ابزاری نمایند ؟ 

 

6- لازم به ذکر است بیان داریم در مورخه مذکور هیچ گونه تجمع هدفمند در جلوی دانشگاه صورت نگرفته است؛ بلکه به علت آنکه از ورود دانشجویان این دانشکده ممانعت صورت می‌گرفت شاهد اجتماع دانشجویان برای ورود به دانشکده بودیم که در این صحنه نیز بسیج دانشجویی دانشگاه نقش مثبت وموثری در جهت آرام سازی و ایجاد نظم و امنیت ایفا نموده است.

 

 سوال: با عنایت به اینکه دانشکده حقوق و علوم سیاسی یکی از دانشکده‌های پرجمعیت و روز و ساعت برگزاری این برنامه هم جزو ساعات پرتردد می‌باشد علت انتقال برنامه که طبق تبلیغات گذشته دانشکده مهندسی بوده به دانشکده حقوق چیست ؟ لذا در افکار عمومی عموم دانشجویان مطالبه جدی وجود دارد تا این بعد از قضیه نیز توسط مسئولین مربوطه پاسخ داده شود. آیا جریان مذکور عمدا و با پیش بینی شکل گیری اجتماع دانشجویان، راحت تر به اهداف خود می‌رسیدند؟

 

7- به نظر می‌رسد برخی جریانات مدعی حمایت از دولت یازدهم با اتخاذ رویکردی رادیکال و تندروی در فضای دانشگاه ضمن ترویج دروغ و شانتاژ رسانه‌ای به دنبال حاشیه سازی برای دولت و نظام اسلامی هستند. لذا از تمامی مسئولین دولت محترم درخواست داریم که ضمن دوری جستن از این غوغاسالاری‌ها وهتک حرمت‌ها ضمن وفاداری تمام قد به منویات مقام معظم رهبری به فاصله گذاری خود از این جریانات به ویژه فتنه 88 بپردازد.

 

8- با وجود آنکه چند سال اخیر دانشگاه آزاد اسلامی با مشکل کاهش دانشجو و نیز برخی مشکلات مالی مواجه است و شاهد افزایش حدود 25 درصدی شهریه‌ها و فشار مالی بر دانشجویان هستیم، متاسفانه این مجموعه به جای مدیریت منابع و امکانات در راستای رشد و تعالی علمی و فرهنگی دانشگاه و امکانات رفاهی مطلوب برای دانشجویان، در جهت حمایت از برخی جریانات سیاسی معلوم الحال و افراطی هزینه می‌شود.

 

9- جنبش دانشجویی براین باور است که دانشجو باید سیاسی باشد و نسبت به موضوعات سیاسی و اجتماعی جامعه خود بتواند در چارچوب قانون به اظهارنظر بپردازد؛ اما این مهم به آن معنی نیست که دانشگاه به محلی برای احزاب و گروه های سیاسی تبدیل شود و این جریان شکل گرفته که بیم می‌رود دانشگاه را به نفع جریانات حزبی افراطی و فرصت طلب مصادره نماید، چرا که مدتی است با لغو سخنرانی‌های جریان ارزشی و انقلابی و دادن تریبون یه طرفه به جریان فتنه در دانشگاه های کشور اهداف شوم سیاسی خود را دنبال می‌کند.

 

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با اعلام انزجار از این واقعه که باعث خدشه به حیثیت دانشگاه و دانشجو گردیده است با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو بخصوص سه شهید اسوه جنبش دانشجویی شهیدان بزرگ نیا ،شریعت رضوی وقندچی که منادی مبارزه با کژیها و استکبار و ظلم و جور بودند، ضمن دعوت عموم دانشجویان به مشارکت فعالانه در برنامه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و علمی در راستای رقم زدن آینده ای روشن برای کشور عزیزمان ایران در چهارچوب مطالبات و منویات مقام معظم رهبری، هوشیاری مضاعف دانشجویان عزیز را یادآوری می‌کند تا مبادا ایادی استکبار و جریانات سیاسی معاند با چشم طمع به دانشجو و دانشگاه دل ببندد.

 

همچنین در خصوص برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی آمادگی خود را اعلام داشته و از تمامی فعالان سیاسی و دانشجویی دعوت می‌کند تا جهت مناظرات سیاسی و اجتماعی در دانشگاه آمادگی خود را اعلام نموده تا برنامه ریزی لازم در این خصوص صورت پذیرد.

 

در پایان خطاب به عموم دانشجویان و اساتید بیان می‌داریم جنبش دانشجویان انقلابی و متعهد این حرکات را یک بازی سیاسی صرف برای ایجاد فضا سازی در راستای مطامع حزبی و انتخابات مجلس و دور کردن اذهان دانشجویان آگاه از مسایل اصلی کشور می داند و اعلام می‌داریم از اهداف والای خود در راستای تحقق دانشگاه اسلامی و پیشرو در تولید علم و فناوری که پیروی بیانات و مطالبات مقام معظم رهبری است، کوتاه نخواهیم آمد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون