تاریخ خبر: کد خبر: 2835

وزیر سابق نیرو در گفتگو با«قاصدنیوز» از یک تجربه تحریمی می گوید/

در یک قدمی خودکفایی، زورگویان عقب نشینی می‌کردند

وزیر سابق نیرو با اشاره به اینکه این روش، روش اقتصاد دنیاست گفت: بدیهی است وقتی کشوری صنعتی را ایجاد کرد به سراغ بازاریابی، تحقیق و توسعه و... خواهد رفت، لذا این کشورهای تحریم کننده با خود می گویند چرا به بازار انحصاری ما کسی دیگر ورود پیدا کند

در یک قدمی خودکفایی، زورگویان عقب نشینی می‌کردند

مهندس مجید نامجو  در حاشیه گردهمایی رزمندگان لشکر6 ویژه پاسداران در مشهد گفتگو با «قاصدنیوز» با اشاره به نادرست بودن سخنان اخیر یکی از مسئولان دولتی درباره توانمندی های کشور و استفاده از تعابیر نادرست در این‌باره افزود: نه این‌گونه نگاه به کشور صحیح است و نه این که فکر کنیم که ما در قله دانش دنیا نشسته ایم و همه باید دانش خود را از ما بگیرند.

 

وزیر سابق نیرو در دولت دهم گفت: باید موقعیت فعلی خودمان را درک کنیم. کشور در حال شکوفایی است و در بسیاری زمینه ها مثل نانوتکنولوژی، هسته ای، بیوتکنولوژی و... سرآمد است و حرف برای گفتن دارد.

 

نامجو با اشاره به صنعت آب و برق که زمینه تخصصی اوست افزود: در این زمینه توانایی انجام هر اقدامی در کشور برای ما فراهم است، اما ذکر این نکته لازم است که بعضی اقدامات برای ما اقتصادی نیست چون اگر بخواهیم خط تولید آن را  راه اندازی کنیم هزینه سنگینی داشته و چون بقیه دنیا آن را از این بازار خرید نمی کنند، فقط هم نیاز خودمان را تامین می کند. ولی هر وقت بخواهند ما را محدود کنند برای شکستن این انحصار ظالمانه به این سمت حرکت خواهیم کرد.

 

وی در ادامه افزود: در گذشته نمونه هایی داشتیم که وقتی صنعتی را از کشور منع کردند و ما به سمت خودکفایی حرکت کردیم به محض اینکه متوجه این شدند که یک گام دیگر به آن صنعت دست پیدا خواهیم کرد، به دنبال ایجاد ارتباط برای عرضه آن به کشور حتی با قیمت ارزان تر می‌شدند.

 

وزیر سابق نیرو با اشاره به اینکه این روش، روش اقتصاد دنیاست گفت: بدیهی است وقتی کشوری صنعتی را ایجاد کرد به سراغ بازاریابی، تحقیق و توسعه و... خواهد رفت، لذا این کشورهای تحریم کننده با خود می گویند چرا به بازار انحصاری ما کسی دیگر ورود پیدا کند و می گویند حالا که می توانند به این صنعت دست پیدا کند خودمان آن صنعت را به آنان می دهیم یا شریک  یا  تحت لیسانس قرار می دهیم. این ظرفیت کشور ماست و در هیچ کشوری دیگر این ظرفیت را نمی توانید ببینید.

 

نامجو در انتها اذعان کرد: کافی است شما در این سی و پنج سال ببینید که آیا تئوری ما می توانیم موفق بوده است یا ما نمی توانیم. ایرانی ها به خودباوری رسیده اند و ان چیزی که ثابت شده و دلیلی ندارد درباره اش قضاوت کنیم.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون