تاریخ خبر: کد خبر: 2694

ضرب و شتم وحشیانه عزاداران حسینی در کشمیر + تصاویر

درگیری زمانی آغاز شد که پلیس قصد داشت دسته عزاداری عزاداران حسینی در "سرینگر"، پایتخت منطقه کشمیر تحت کنترل هند، را متوقف کند.

به گزارش قاصدنیوز، پلیس و شبه نظامیان در منطقه کشمیر تحت کنترل هند در هشتمین روز محرم با باتوم و گاز اشک آور به دسته عزاداری شیعیان و محبان اهل‌بیت(ع) یورش برده و آن‌ها را متفرق کردند.

 

درگیری زمانی آغاز شد که پلیس قصد داشت دسته عزاداری عزاداران حسینی در "سرینگر"، پایتخت منطقه کشمیر تحت کنترل هند، را متوقف کند.

 

در این درگیری دستکم بیش از ده نفر را بازداشت شدند و درباره تلفات احتمالی این درگیری گزارشی منتشر نشده است.

 

مقام‌های مسئول با هدف ممانعت از تجمعات مذهبی به مناسبت محرم و از بیم تبدیل شدن این مراسم به اعتراض‌های ضد هند، در سرینگر، مقرارت منع آمد و شد شبانه اعلام کردند.

 

همچنین به منظور جلوگیری از برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در سراسر  منع آمد و شد اعمال شده است.

 

این درگیری در حالی روی داد که بسیاری از گروه‌های مذهبی و سیاسی اعمال مقرارت منع آمد و شد را در این منطقه مانعی در روند برگزاری مراسم عزاداری دانسته و آن را محکوم کردند.

 

تجمع‌های بزرگ از ۱۹۸۹ و آغاز شورش مسلحانه با هدف استقلال از هند یا پیوستن به پاکستان در کشمیر ممنوع شده است. کشمیر در بیش از ۶۰ سال گذشته کانون اصلی اختلاف بین هند و پاکستان بوده است. هر دو کشور بر سر این منطقه ادعای حاکمیت دارند اما هر یک بر بخش‌هایی از آن حکومت می‌کنند.

 

شیعیان هند که حدود ‎ ۱۰درصد جمعیت نزدیک به دویست میلیونی مسلمانان این کشور را تشکیل می‌دهند، در ماههای محرم و صفر و به ویژه در دهه اول محرم با شور و اشتیاق فراوان، همچون دیگر شیعیان جهان، ولی با رنگ و بویی کمابیش هندی مراسم عزاداری سالار شهیدان را برگزار می‌کنند.

 

 
منبع: ابنا

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون