تاریخ خبر: کد خبر: 2643

منتقدان تسخیر لانه جاسوسی در جبهه دشمن قرار گرفته‌اند / برخی جز سازش با غرب به مسئله دیگری فکر نمی‌کنند

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی گفت: تسخیر لانه جاسوسی حرکتی انقلابی و ابوذرگونه بود که دنیا را تکان داد و امروز منتقدان این حرکت در جبهه دشمن قرار گرفته‌اند.

منتقدان تسخیر لانه جاسوسی در جبهه دشمن قرار گرفته‌اند / برخی جز سازش با غرب به مسئله دیگری فکر نمی‌کنند

به گزارش قاصدنیوز، حجت‌الاسلام سید حمید روحانی ظهر دیروز در نشست تشریح تسخیر لانه جاسوسی در محل دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: فرزندان امام خمینی (ره) توانستند در روز 13 آبان ماه 1358 لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کنند و تا امروز هم این حرکت در دل تاریخ به عنوان حرکتی انقلابی ماندگار شده است.

 

وی با بیان اینکه تسخیر لانه جاسوسی حرکتی انقلابی بود که توانست دنیا را تکان دهد، افزود: امام راحل اهل تعارف با هیچ‌کس نبودند و توانستند با اهداف انقلابی که داشتند زمینه تسخیر این لانه جاسوسی را از طریق تربیت فرزندان ایران اسلامی فراهم کنند.

 

وی ادامه داد: تسخیر لانه جاسوسی کاری ابوذرگونه بود و این درحالی است که برخی با زیر سئوال بردن این حرکت، ناخواسته در جبهه دشمن قرار گرفته‌اند.

 

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی اظهار کرد: تخسیر لانه جاسوسی ابهت آمریکا را شکست و سبب شد تا جمهوری اسلامی از وابستگی به بیگانگان رهایی یافته و روی پای خویش بایستد.

 

وی بیان کرد: آمریکا در میان کشورهای جهان ورشکسته و بدبخت شده و دارای هیچ اعتبار و ارزشی نیست بنابراین اقدام جمهوری اسلامی در تسخیر لانه جاسوسی اقدامی به جا و درست بود و سب شد تا ملت‌های جهان نفس بکشند.

 

وی ادامه داد: امروز برخی چشم حقیقت‌بینشان کور شده و فکر می‌کنند بدون آمریکا نمی‌توان زندگی کرد به همین علت حرکت امام راحل و تسخیر این لانه را زیر سئوال برده و می‌گویند که باید با مسامحه و تملق، دوستی با آمریکا را مورد توجه قرار داد اما این افراد در اشتباه هستند زیرا امروز نظام اسلامی، آمریکا را به مصیبت و بیچارگی کشانده و تمام کشورهای جهان برای پیشرفت و موفقیت خود از انقلاب اسلامی الگو گرفته‌اند.

 

وی با اعلام اینکه امام خمینی (ره) در مسیر امام حسین (ع) حرکت کرد، افزود: دشمنان انقلاب اسلامی در تمام سال‌های گذشته تلاش خود را به کار گرفتند تا اهداف قیام امام حسین (ع) را سرکوب کرده و اعلام کنند که انقلاب اسلامی نیز به‌زودی نابود می‌شود، اما برخلاف توطئه‌های دشمنان این انقلاب و نظام همواره به پیروزی رسیده است.

 

وی ادامه داد: امام راحل برای تشکیل حکومت به پا نخواست بلکه برای دفاع از اسلام در برابر ررژیم شاهنشاهی ایستاد و در حقیقت در نهضت و انقلاب اسلامی نمونه‌ای از حرکت حسین (ع) به نمایش گذاشته شد.

 

رئیس بنیاد تاریخ و پژوهش ایران معاصر تاکید کرد: انقلاب اسلامی در شرایطی به پیروزی رسید که رژیم تا دندان مسلح پهلوی از پشتیبانی تمام ابرقدرت‌ها برخوردار بود و شرق و غرب این رژیم را مورد حمایت جدی قرار می‌دادند اما با این وجود امام راحل به پاخواست تا از اسلام دفاع کرده و در مسیر امام حسین (ع) حرکت کند.

 

وی افزود: جمهوری اسلامی که با هدف صیانت و دفاع از آرمان‌های اسلام به پیروزی رسید امروز شاهد فعالیت‌ها و حرکت‌های کسانی است که جز سازش با غرب به مسئله دیگری فکر نمی‌کنند و می‌خواهند تا در برابر مکتب عاشورا ایستادگی و مقاومت کنند.

 

*مذاکره با غرب به معنای سازش و تسلیم است

روحانی با اشاره به اینکه همه ما باید در برابر کج‌خیالی‌ها و انحراف‌ها بایستیم، تصریح کرد: مذاکره با غرب به معنای سازش و تسلیم است و جز تحقیر ملت ایران هیچ نتیجه و دستاوردی به دنبال ندارد.

 

رئیس بنیاد تاریخ و پژوهش ایران معاصر تصریح کرد: امروز هیئتی از ایران به صورت مخفیانه به آمریکا رفته و این حرکت نشان می‌دهد که برخی از خط امام و فرهنگ عاشورا جدا شده‌اند و نمی‌دانند که امام راحل برای جنگ قدرت قیام نکرد، بلکه تنها از اسلام دفاع کرد لذا افرادی که راه مذاکره را در پیش گرفته‌اند به مکتب حسین (ع) و عاشورا پشت کرده‌اند.

 

روحانی تاکید کرد: حرکت امام در 13 خرداد 1343، حرکت دانش‌آموزان در 13 آبان 57 و حرکت دانشجویان در 13 آبان 58 به دلیل پیروی از مکتب امام حسین (ع) شکل گرفت و در آن زمان تمام گروه‌های سیاسی که دم از ناسیونالیسم و وطن‌پرستی می‌زدند نتوانستند در برابر کاپیتولاسیون بایستند زیرا می‌دانستند حمله به این موضوع حمله به آمریکاست اما در چنین اوضاعی امام خمینی (ره) در برابر این مسئله ایستاد و تبعید شد و این امر زمینه پیروزی انقلاب و سقوط رژیم شاهنشاهی را فراهم کرد.

 

منبع: فارس

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون