تاریخ خبر: کد خبر: 2577

بیانیه بسیج دانشگاه پیام نور درباره اسیدپاشی

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام‌نور مشهد ضمن اظهار همدردی با قربانیان حرکت ضد انسانی اسید پاشی در اصفهان از نیروی انتظامی و قوه قضائیه به جدّ در خواست می‌کند هر چه سریعتر عاملین این عمل وحشیانه را شناسایی و اشدّ مجازات را برای تشویش کنندگان امنیت و آرامش مردم تعیین کنند.

بیانیه بسیج دانشگاه پیام نور درباره اسیدپاشی

به گزارش قاصدنیوز، در متن بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور مشهد در واکنش به شایعات ایجاد شده مبنی بر اتهام به نیروهای ارزشی انقلاب در جنایت اسید پاشی اصفهان تاکید کرد: بعد از گذشت 35 سال از حرکت انقلابی مردم ایران در سرنگونی رژیم پهلوی، این کشور بارها شاهد فتنه‌ها و جنایت‌های دردناکی بوده است که با هدف تضعیف اتحاد مردم و ناتوان انگاشتن حکومت اسلامی در برقراری امنیت طرح ریزی شده‌اند.

 

این مردم 35 سال است که هر آنچه دلسوزی حسرت کشیدگان حکومت را بوده به عینه دیده است. دلسوزی‌هایی که گاه بوی ترور می‌داد و گاه بوی تشکیل و تجهیز گروه‌های افراطی به ظاهر اسلامی!

 

این روزها چندین سوال در اذهان عمومی مطرح است که پاسخش، جواب بسیاری از تهمت‌هاست. اتهاماتی که بسیاری از آن دامن نیروهای انقلابی ما را لکه‌دار می‌کند؛ سوال اینجاست:

 

1)   آیا نیروهای انقلابی در جبهه فرهنگی مقوله حجاب و امر به معروف و نهی از منکر آنچنان ناتوان و ضعیف‌اند که نیاز به چنین اقدام سخیف و به دور از شرع و قانون و انسانیتی باشد؟

 

2)      آیا اسلام که دین رأفت و مهربانی است برای انجام این زیباترین تعامل اجتماعی چنین اعمالی را نیاز می‌داند؟

 

3)   آیا برای انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر سلسله مراتب اجرایی و نقشه راه و حدودی مشخص نیست که کسانی جرأت کنند به این واجب فراموش شده تهمتی این چنین تنفر انگیز و مشمئز کننده روا دارند؟

 

4)   آیا رسانه‌هایی که امروز دایه دار حقوق بشر و دفاع از آرامش و امنیت ملت ایران شده‌اند در روزهایی که خانواده‌های شهدای هسته‌ای و مردم ایران داغ‌دار فرزندان و عزیزان خود بوده‌اند این چنین بر طبل انسانیت و دفاع کوبیدند؟

 

5)   آیا زمانی که شاهد هتک حرمت به ولایت فقیه در روزهای آشوبی سال 88 بودیم و باز هم زمانی که دختران و زنان ما زینب وار با وجود تمام بی احترامی‌ها از چادرشان به عنوان نمادی از حجاب زهرایی دفاع کردند کسی بندهای حقوق بشر و آزادی فردی را شمرد؟

 

6)      آیا لحظاتی که علی خلیلی آخرین نفس‌های خود را در بستری از زجر و درد می‌کشید کسی یاد مظلومیت جوانان انقلابی ما بود؟

 

کجایند کسانی که ادعای روشنفکری و دفاع از حقوق به ظاهر بر باد رفته ما را سر می‌دهند تا مادر شهید علی خلیلی زجرها و اشک‌های دو ساله‌اش را کنار بستر فرزندش روایت کند.

 

کجایند آن مدعیان که گلوله‌های تن نوجوان سیاه پوست آمریکایی را بشمارند و پاسخ این سوال را به جامعه بین‌المللی اعلام کنند که این نوجوان به کدام جرم این چنین وحشیانه به قتل رسید.

 

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور مشهد ضمن اظهار همدردی با خانواده‌ها و قربانیان این حرکت ضد انسانی در اصفهان از تمامی دستگاه‌های قضایی و اجرایی می‌خواهد در کوتاهترین زمان ممکن وظیفه قانونی خود را انجام دهند، در این بین توجه به نکات ذیل ضروری است:

 

اگر مسئولین اجرایی کشور در سال‌هایی که با هدف انجام فریضه امر به معروف و نهی ازمنکر برخوردهای پیشگیرانه شدیدی انجام می‌دادند همزمان به جنبه‌های فرهنگی این مقوله نیز توجه می‌کردند، امروز ما شاهد این تهمت‌ها و قضاوت‌های غیر منصفانه برای زیباترین تعامل اجتماعی نبودیم.

 

اگر مجلس شورای اسلامی در تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر سرعت عمل و هوشیاری بیشتری به کار می‌برد و وظیفه ارگان‌های مختلف اعم از دولت تا مردم را بر طبق قانون تعریف می‌کرد امروز کسانی با ناآگاهی و گاهاً با غرض انگشت اتهام عاملین این فعل حرام را به سمت دلواپسان فرهنگ بلند نمی‌کردند.

 

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام‌نور مشهد از نیروی انتظامی و قوه قضائیه به جدّ در خواست می‌کند در سریعترین زمان ممکن برای شناسایی عامل یا عاملین این عمل وحشیانه و بیمار گونه اقدام کنند و اشدّ مجازات را برای تشویش کنندگان امنیت و آرامش مردم تعیین کنند.

 

در پایان از ملت حق جوی ایران در خواست می‌کند که همچون همیشه با بصیرت و آگاهی نقشه‌های شوم مخالفین نظام جمهوری اسلامی، که این جنایت را دستخوش رسیدن به اهداف پلید خود کرده‌اند، رسوا کنند.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون