تاریخ خبر: کد خبر: 1538

عده‌ای در کشور به دنبال تطهیر اقدامات نژادپرستانه آمریکا هستند

به گزارش قاصدنیوز دکتر فؤاد ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در حاشیه اجلاس سالانه اساتید بسیجی که در سالن صدا و سیمای خراسان رضوی برگزار شد اظهار کرد: نژادپرستی در آمریکا موضوع جدیدی نیست و به قبل از تاسیس این کشور باز می‌گردد، زمانی که برده‌دارهای اروپایی ساکن آمریکا شده بودند جمعیت زیادی از سیاهپوستان آفریقایی را دزدیده و برای کار اجباری به این کشور مهاجرت دادند.

 

کارشناس مسائل سیاسی افزود: مورخان آمریکایی گفته‌اند که نیمی از افرادی که از آفریقا به آمریکا مهاجرت داده شدند به دلیل اینکه با آنها همانند حیوان برخورد شده بود در راه کشته شدند.

 

استاد دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران تصریح کرد: بعد از اتمام دوره برده‌داری جنگ داخلی آمریکا را شاهد هستیم که در این دوران وضعیت برده‌ها بدتر نیز شد، بعد از دوران برده‌داری این افراد باید حقوقی را دریافت می‌کردند اما این حقوق آنقدر پایین بود که مجبور می‌شدند برای تامین مایحتاج اولیه خود قرض کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: تا دهه 50 و 60 این قضیه ادامه می‌یابد تا اینکه سیاهپوستان متوجه می‌شوند با گفت‌وگو با دولت آمریکا نمی‌توانند به حقوق خود دست یابند در نتیجه به سمت تظاهرات برای دستیابی به حقوق اجتماعی خود حرکت می‌کنند.

 

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: نتیجه این تظاهرات این می‌شود که برخی قوانین نژادپرستانه در آمریکا روی کاغذ اصلاح می‌شود اما در عمل اتفاق خاصی نمی‌افتد.

 

ایزدی بیان کرد: درحال حاضر 40 درصد زندانیان آمریکا سیاهپوست هستند و این در صورتی است که 12 درصد جمعیت این کشور را سیاهپوستان تشکیل می‌دهند.

 

وی با اشاره به اینکه آمریکا ادعای حقوق بشر می‌کند اما رفتار نژادپرستانه دارد، گفت: آمریکا در ادبیات خود تناقض دارد واین امر جای تعجب ندارد، تعجب در این است که عده‌ای متاسفانه در درون کشور این تناقضات را نمی‌بینند و می‌خواهند این سابقه فاجعه‌آمیز را تطهیر کنند.

 

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون