تاریخ خبر: کد خبر: 1509

وزیر اطلاعات:تفکیک مدیریت فرهنگی و سیاسی در جامعه طبق نظر شیعه موجب فساد می شود

وزیر اطلاعات با بیان اینکه شیعه معتقد است که مدیر فرهنگی و مدیر سیاسی در جامعه باید یکی باشد، طقهنظ گفت: شیعه معتقد است تفکیک این دو موجب فساد در جامعه می شود.

وزیر اطلاعات:تفکیک مدیریت فرهنگی و سیاسی در جامعه طبق نظر شیعه موجب فساد می شود

به گزارش قاصدنیوز، حجت الاسلام محمود علوی پنجشنبه شب در سومین دوره همایش خط امام در حرم رضوی ضمن عرض تسلیت شهادت امام صادق(ع) اظهار کرد: شیعه معتقد است که مدیر فرهنگی و مدیر سیاسی باید یکی باشد و امامت هم مدیریت سیاسی و هم مدیریت فرهنگی را دارد و بر این اساس در مدیریت فرهنگی نیاز به علم و شفاف کردن مفاهیم قرآنی است.

 

وی افزود: در حقیقت نیمی از احادیثی که از  ائمه برای ما باقی مانده از امام صادق (ع) است و تعداد احادیث ایشان از سایر امامان بیش تر است و شاگردانی که تربیت کرده اند افزون تر و دوران امامت وی طولانی تر است.

 

شیعه معتقد است که در جامعه باید وحدت مدیریت وجود داشته باشد

وی با تاکید بر اینکه عهد و پیوند امامت به افراد ظالم نمی رسد؛ افزود: از نظر اسلام یک مدیریت فرهنگی و یک مدیریت سیاسی در جامعه حاکم است و آن مدیریتی که بر مبنای پایبندی بر ارزشها و اخلاق باشد مدیریت فرهنگی است و در حقیقت پیامبران و امامان دارای مدیریت فرهنگی بوده اند.

 

وی افزود: مدیریت سیاسی یعنی اجرای احکام بوسیله قدرت و شیعه معتقد است که در جامعه باید وحدت مدیریت وجود داشته باشد و نمی توان میان مدیریت فرهنگی و مدیریت سیاسی تفکیکی قائل شد؛ همانطور که پیامبر هم مدیر فرهنگی و هم مدیر اجرایی جامعه مسلمانان بودند.

 

حجت الاسلام علوی گفت: شیعه معتقد است که مدیر فرهنگی و مدیر سیاسی باید یکی باشد و امامت هم مدیریت سیاسی و هم مدیریت فرهنگی را دارد و بر این اساس در مدیریت فرهنگی نیاز به علم و شفاف کردن مفاهیم قرآنی است.

 

اسلام تعدد رهبری سیاسی و فرهنگی را نمی پذیرد

وزیر اطلاعات تاکید کرد: شیعیان به وحدت میان مدیریت فرهنگی و سیاسی جامعه اعتقاد دارند اما برادران اهل سنت معتقدند که مدیریت فرهنگی باید از مدیریت سیاسی جدا باشد و این ساختار همواره در میان اهل سنت وجود داشته به طوری که امروز در عربستان سعودی این روال پیش می‌رود و شیعه این را قبول ندارد زیرا تفکیک این دو موجب فساد می شود.

 

وی ادامه داد: در شرایط فعلی برخی می خواهند با تعبیرات متفاوتی از قرآن فتنه ایجاد کرده و باطل را در لباس حق ارائه کنند؛ بنابراین می توان به جرات اعلام کرد که مطابق فرموده پروردگار پیوند امامت در اختیار ظالمان قرار نمی گیرد.

 

وزیر اطلاعات تصریح کرد: در اسلام مدیریت فرهنگی برای اجرای احکام اسلام و فرهنگی است و امام صادق نیز قدرت را وسیله و ابزاری برای اجرای شرع و احکام اسلامی می دانست.

 

وی بیان کرد: اسلام تعدد رهبری سیاسی و فرهنگی را نمی پذیرد و همه اینها باید در یکجا جمع شود ، شیعه ایران  وحدت مدیریت سیاسی و فرهنگی  را از اسلام گرفته اما بقیه به دنبال تجزیه این دو هستند.

 

حجت الاسلام  علوی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کودتای 28 مرداد و مشروطه عنوان کرد: در این  دو واقعه علما و روحانیون مردم را جمع کردند و سبب  شدند تا آنان به صورت فراگیری  نهضت مشروطیت بپیوندند و در این مسیر مدیریت فرهنگی نهضت در دست آیت الله کاشانی و مدیریت سیاسی صحنه را دکتر مصدق بر عهده داشت.

 

و ی یادآور شد: در ملی شدن صنعت نفت آیت‌الله بهبهانی پرچم را در دست گرفته بود و مدیریت فرهنگی آن برعهده آیت‌الله کاشانی و مدیریت سیاسی در دست دکتر مصدق بود؛ اما در آن زمان در حق آیت‌الله کاشانی به حدی بی‌مهری شد که سال‌ها با انگلیس جنگیده بود، کار به جایی رسید که دولت مصدق سقوط کرد چرا که وحدت مدیریت نبود

.

وی عنوان کرد: مطابق فرموده امام راحل ولایت فقیه به عنوان مدیر فرهنگی جامعه باید قدرت سیاسی را و ولایت بر همه امور  را در دست داشته باشد و حضرت امام (ره) اعلام کردند هر کسی می خواهد می تواند با نهضت انقلاب همراه باشد اما این امر  به شکلی بود که ایشان اجازه باز کردن زاویه جدید را به هیچ کس ندادند.

 

از فراز و نشیب های تاریخ درس عبرت بگریم

وی تصریح کرد: امام در شرایطی فعالیت کرد که میان مصدق و کاشانی اختلاف وجود داشت طوری که آنهایی که آتش تنور مبارزه را گرم می کردند بازاریان بودند و یک ضلع دیگر آن دانشگاهیان که در آن موقعیت زمانی دانشگاهیان به فرمان یک مرجع به میدان نمی آمدند و می گفتند مبارزه باید علمی باشد و کسی که می خواهد مبارزه کند باید سوسیالیست باشد.

 

وزیر اطلاعات گفت: امام معتقد بود که انقلاب اسلامی در برابر همه فتنه ها و توطئه ها می تواند خود را حفظ کند و این همان نقطه ای است که امام فرمود "پشتیبان ولایت فقیه باشید تا نظام آسیب نبیند"و امام خطاب به روحانیون نیز گفتند امروز به داد اسلام برسید و با این فریاد حوزه‌های علمیه را بسیج کردند و اینگونه بود که رژیم پهلوی نابود شد

.

حجت الاسلام علوی افزود: بنابراین اگر امروز از کودتای 28 مرداد و مشروطه حرف می زنیم به این دلیل است که از فراز و نشیبهای تاریخ درس عبرت بگریم تا از لغزش ها مصون باشیم.

 

و ی ادامه داد: اگر بخواهیم این انقلاب و نظام را حفظ کنیم باید ببینیم که چه کسی باعث شکست نهضت ملی شدن صنعت نفت و انقلاب مشروطه شد؛ زیرا همه این اعمال باعث می شود تا حادثه ها و اتفاقات ناگوار در انقلاب تکرار نشود.

 

وزیر اطلاعات ادامه داد: امروز باید اصل ولایت فقیه را حفظ کنیم زیرا هرچه که داریم به برکت این ولایت است؛ در ایران فقط یک پرچم در اهتزاز است و آن پرچم ولایت و رهبری است.

 

من سرباز نظام هستم

وی دربخش دیگری از سخنانش در زمینه پذیرش وزارتخانه اطلاعات گفت: وقتی این وزارتخانه را به من پیشنهاد دادند من قبول نمی کردم اما زمانی که وارد  این عرصه شدم گرایش های سیاسی را کنار گذاشته و گفتم من سرباز نظام هستم.

 

منبع: خبرگزاری مهر

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون