تاریخ خبر: کد خبر: 8991

مراسم یادبود عارفِ بی‌نشان مرحوم سید احمد کربلائی در مشهد برگزار می‌شود

مرحوم کربلائی در میان راه یافتگان عالم قدس به خصوصیت گمنامی مشهور می باشند تا آنجا شاید علت بی نشانی مزار ایشان در صحن حرم علوی نیز ناشی از عدم تمایل قلبی ایشان به شهرت بیان می نمایند.

مراسم یادبود عارفِ بی‌نشان مرحوم سید احمد کربلائی در مشهد برگزار می‌شود

به گزارش«قاصدنیوز»، دبیر علمی همایش یادبود صدوپنجمین سالگرد رحلت عارف‌بالله مرحوم سیداحمدکربلائی پیرامون برگزاری این برنامه گفت: عموم اولیاء الهی و شیعیان خالص امیرالمومنین علیه‌السلام به دلیل مقامات توحیدی فوق العاده و اتصال به چشمه های جوشان معرفت فهم عادی انسانی راه به شناخت کامل نداشته و از این رو تمامی عارفان حقیقی در این دنیا با غربتی خاص قرین می باشند.

 

حجت الاسلام محمدحسن وکیلی افزود: مرحوم سید احمد کربلائی مبرّزترین شاگرد عرفانی و سلوکی مرحوم آخوند ملاحسینقلی همدانی و استاد عرفانی مرحوم سید علی آقای قاضی رضوان الله تعالی علیهما بوده اند. ایشان علاوه بر مقام بسیار بلند و عالی در مراتب تقوی و عبودیت، در علوم اسلامی نیز مجتهدی مسلّم بوده و بارها در معرض مرجعیّت تقلید در عصر خویش قرار گرفته بودند.

 

وی خاطر نشان کرد: مرحوم کربلائی از آنجا که به طور کلی بنا بر کتمان داشته و از مواضع شهرت و حتی امامت جماعت نیز اجتناب می نمودند و شناخت مراتب ایمانی و توحیدی ایشان مربوط به اخص شاگردان سلوکی‌شان بوده در میان راه یافتگان عالم قدس به خصوصیت گمنامی مشهور می باشند تا آنجا شاید علت بی نشانی مزار ایشان در صحن حرم علوی نیز ناشی از عدم تمایل قلبی ایشان به شهرت بیان می نمایند.

 

این استاد درس خارج حوزه علمیه مشهد همچنین گفت: از آنجا که اثر جامعی برای شناخت مرحوم کربلائی و پیگیری زوایای مختلف حیات شخصی علمی و عرفانی ایشان در دسترس نبوده اقدام به تهیه ویژه نامه‌ای جهت بزرگداشت ایشان گردید که با دیدی کاربردی و رویکردی اجتهادی زنرگی این عالم ربانی را به مخاطبان و مشتاقان راه قرب الهی بشناساند.

 

قابل ذکر است در این همایش یادبود، آیت الله شیخ حسین عشاقی درباره مبانی عرفانی مرحوم سید احمد آقای کربلائی، حجت الاسلام و المسلمین شیخ علی امینی نژاد ذیل عنوان فنا هدف نهایی سلوک در مکتب عرفانی نجف و استاد حجت الاسلام و المسلمین شیخ محمدحسن وکیلی در مورد حیات علمی و سلوکی مرحوم به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

 

یادآور می شود این برنامه روز شنبه ۷ مرداد مصادف با ۵ ذی‌القعده، ساعت ۱۷در مسجد حوض لقمان در حاشیه میدان شهدا مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون