تاریخ خبر: کد خبر: 8042

ویژه برنامه‌های لحظه تحویل سال در مشهد و استان خراسان رضوی

همزمان با فرارسیدن سال جدید، برنامه های لحظه تحویل سال شمسی در استان خراسان رضوی بدین شرح می باشد.

ویژه برنامه‌های لحظه تحویل سال در مشهد و استان خراسان رضوی

به گزارش «قاصدنیوز»، همزمان با فرارسیدن سال جدید، برنامه های لحظه تحویل سال شمسی در استان خراسان رضوی بدین شرح می باشد:

 

 

ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی:

  • این مراسم یکشنبه یکم فروردین ماه، همزمان با اقامه نماز جماعت صبح در اماکن متبرکه رضوی تا لحظه تحویل سال یعنی ساعت 8:12  در حرم ثامن الحجج برگزار می شود که شامل قرائت قرآن، همخوانی قرآنی، زیارت امین الله، قرائت دعای عهد، دعای توسل، مدیحه سرایی، مناجات خوانی، شعرخوانی و اجرای سرود است. سعید طوسی، علی خوش چهره، احمد واعظی، علی ملائکه، قاسم رفعتی، محسن فرهمند آزاد و مصطفی صابر خراسانی مداحان و ذاکران اهل بیت این ویژه برنامه هستند.

 

  • بیان معارف با محوریت «سبک زندگی» از سوی حجج اسلام والمسلمین محسن قرائتی و کاظم راشد یزدی و اجرای همخوانی دعای «یا مقلّب القلوب و الابصار» از سوی گروه خدام بارگاه رضوی از دیگر بخش های این مراسم است.

 

 

  • مراسم تحویل سال حرم رضوی، گروه سرود خادمان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) با محوریت ذاکر اهل بیت(ع) حاج احمد واعظی و دعای یا مقلب‌القلوب به اجرای برنامه می‌پردازند.
  • پایان بخش این مراسم نوای دلنشین نقاره زنی و اعلان آغاز سال 1395 و پس از آن پخش پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب (دامت برکاته) به صورت یکپارچه از طریق سیستم صوت و تصویر در اماکن متبرکه رضوی است.

     

  • مراسم ویژه تحویل سال در حرم ثامن الحجج امسال برای نخستین بار به صورت ویژه از شبکه قرآن سیما پخش می شود و شبکه های رادیویی استانی سراسر کشور نیز در ارتباط ‌های جداگانه به انعکاس ویژه برنامه لحظه تحویل سال حرم مطهر رضوی می پردازند

     

 

 

ویژه برنامه‌ تحویل سال در جوار شهدا:

  • این مراسم در بهشت رضا(علیه السلام) با حضور خانواده شهدای دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مدافع حرم در محل حسینیه شهدای بهشت رضا(ع) برگزار می‌شود.

 

ویژه برنامه‌ تحویل سال در بقاع متبرکه استان:

  • مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ضمن اعلام طرح آماده سازی بقاع متبرکه و امامزادگان از 28 اسفند تا پایان 14 فروردین گفت: مراسم تحویل سال در 90بقعه متبرکه انجام خواهد شد و در کنار آن برنامه‌های فرهنگی نیز انجام می شود. مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی اضافه کرد: برگزاری خیمه‌های معرفت در 31 بقعه برپا خواهد شد و مبلغین به صورت چهره به چهره به تبلیغ مسائل دینی و پاسخگویی به سوالات مردم را خواهیم داشت.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون