تاریخ خبر: کد خبر: 6604

میری سرپرست خانه هنرمندان مشهد شد

وحید جلیلی معاون فرهنگی اجتماعی شهردار مشهد در حکمی سید محمد جواد میری را به عنوان سرپرست مدیریت هنری معاونت فرهنگی و اجتماعی منصوب کرد.

میری سرپرست خانه هنرمندان مشهد شد

به گزارش «قاصدنیوز»، همزمان با سالروز پیام امام خمینی‌(ره) به هنرمندان، وحید جلیلی معاون فرهنگی اجتماعی شهردار مشهد در حکمی سید محمد جواد میری را به عنوان سرپرست مدیریت هنری معاونت فرهنگی و اجتماعی منصوب کرد.

 

 متن حکم به این شرح است:

 برادر گرامی جناب آقای محمد جواد میری

سلام علیکم؛

با تشکر از زحمات جناب آقای مهندس عرفان به موجب این ابلاغ مسئولیت سرپرستی مدیریت هنری معاونت فرهنگی-اجتماعی شهرداری مشهد بر عهده ی جنابعالی قرار می گیرد. امید است با مجموعه صلاحیت ها و سوابق فرهنگی و هنری که در شما سراغ دارم توان خود را برای بهینه سازی فرآیندها و اقدامات این مدیریت به کار گیرید.

هنر در خراسان بزرگ همواره ذیل حکمت و فرهنگ و در خدمت هویت و آیین بوده است. رهبر هنر پرور و فرزانه انقلاب اسلامی نیز مبتنی بر همین مبانی دینی و تاریخی سرچشمه ها و آرمان های مطلوب را به تفصیل بازگفته و تبیین کرده اند.

هنر «مشهد» به مثابه پایتخت معنوی کشور و قطب فرهنگی جهان اسلام و یکی از مبادی اصلی انقلاب پرشکوه اسلامی باید نقش پیشرو و خلاق در نیل به جایگاه ایده آل و نسبت درست هنر با جامعه و فرهنگ و سیاست و اقتصاد اسلامی را ایفا کند.

 

مرزبندی عملی با غرب زدگی و تحجر؛ از لوازم چنین آرزویی است. هنر مردمی و انقلابی ضمن التزام به معیارهای زیبایی شناختی متضمن آرمان های الهی و انسانی است.

 

شایان ذکر است زمینه سازی برای استفاده از همه ظرفیت های هنر و قابلیت های هنرمندان در رشته های گوناگون و تسهیل برخورداری آحاد جامعه از مواهب هنری از ماموریت های نهاد اجتماعی شهرداری است.

 

امید است با نیت خالصانه و عزم مجاهدانه در طول دوره مسئولیت شما، مدیریت هنری گام های بلندی را به سوی این آرمان متعالی تجربه کند.

 

 وحید جلیلی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد

 

در سوابق سید محمدجواد میری که کارشناسی ارشد فلسفه و کلام اسلامی از دانشگاه امام صادق(ع) را دارد، عضویت در هیئت تحریریه چهارم مجله سوره، عضو هیئت تحریریه مجله راه،سردبیر دوهفته نامه آینده سازان، سردبیر ماهنامه خراسان فرهنگی، مدیر سابق دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی مشهد، نویسنده کتاب هایی همچون به یادم باش (داستانک های سیره رضوی)- آن مرد (داستانک های سیره علوی)- ضربه دوازدهم (روایتی از قیام گوهرشاد مشهد)- داستان راستان در 80 دقیقه (از مجموعه کتاب دانشجویی) ، دیده می شود.

 

وی به عنوان مدرس نویسندگی و روزنامه نگاری چندین دوره آموزشی را برگزار کرده است. میری همچنین مدیریت برگزاری دوره های متعدد هنری و رسانه ای را بر عهده و در برخی از فعالیت های هنری شهر مشهد به عنوان مشاور حاضر و ناظر بوده است.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون