تاریخ خبر: کد خبر: 6110

از ابتدای امسال تاکنون؛

100واحد اقامتی غیرمجاز در مشهد پلمب شد

وجود واحدهای غیر مجاز اقامتی در دومین کلانشهر مذهبی جهان آفت رقابت در صنعت گردشگری است از این رو در سال جاری نسبت به پلمپ یکصد واحد آن ها اقدام شده است.

به گزارش قاصدنیوز، رییس اتحادیه هتل آپارتمان داران مشهد در نشست خبری که ظهر امروز در هتل ویستا این شهر برگزار شد گفت: از ابتدای امسال تاکنون پلمپ یکصد مورد واحدهای غیر مجاز اقامتی صورت پذیرفته است و مابقی نیز برای اقدام معرفی شده اند.

 

وی در ادامه به برخی از مشکلات موجود بر سر راه افزایش کیفیت خدمات رسانی به زائران اشاره کرد و گفت: باید معضلات مشکلات مشهد را ریشه یابی کرد.

 

مهدی آجیلیان افزود: یکی از مشکلاتی که نقشی عمده در کیفیت خدمات دهی ما دارد نامعلوم بودن زمان ورود و خروج زایر است. اعلام دیر هنگام آمار زایر و مسافر نیز بر مشکلات خدمات دهی دامن می زند.

 

وی افزود: به رغم کمبودهای موجود بسیاری از مشکلاتی که زایران برای رفع آن به ما مراجعه می کنند در محل و فوری برطرف می شود که البته این سرعت عمل ناشی از زمان کوتاه ماندگاری زایر در شهر مشهد است.

 

رییس اتحادیه هتل آپارتمان داران مشهد بر لزوم بازنگری فرهنگ سفر در کشور و به ویژه شهر مقدس مشهد تاکید کرد و سپس گفت: با سرشکن کردن آمار زایر و مسافر در تمام طول سال و برنامه ریزی برای مکان اقامت، زیارت و بازدیدها می توان از امکانات موجود بهره وری بهینه کرد و درصد کیفیت خدمات را افزایش داد.

 

وی ادامه داد: طبق آخرین آماری که از میراث فرهنگی در دسترس است در افزایشی قابل توجه حدود ۸۰درصد زایر و مسافر سواری شخصی را برای مسافرت انتخاب می کنند این در حالی است که رقم خدمات و اسکان نسبت به گذشته افزایش یافته است.

 

آجیلیان برای توسعه رویکرد خدمات مسافر محور پیشنهاد کرد: فرهنگ مسافرت گروهی کاروانی رواج یابد.

 

وی این امر را مایه گسترش بعد عارفانه سفر توصیف کرد و افزود: سفرهای ارزان قیمت حاصل ترویج مسافرت های گروهی و کاروانی است.

 

آجیلیان سفرهای زیارتی عتبات عالیات را الگویی مناسب برای بهره مندی از برکات سفر گروهی دانست.

 

رییس اتحادیه هتل آپارتمان داران مشهد در خصوص اقدامات دستگاه های مربوطه برای تحقق این پیشنهاد تصریح کرد: استانداری خراسان رضوی در صدد برآمده و در کارگروه مبدا به مبدا با کمک سازمان حج و زیارت برای تحقق این پیشنهاد گام هایی امید بخش برداشته است.

 

وی گفت: در راستای این طرح مسافر با هماهنگی و دعوت قبلی به مشهد وارد خواهد شد و با برنامه های فرهنگی، بسته های مذهبی و زیارتی او را در آمد و رفت سفر همراهی می کنیم.

 

آجیلیان اهتمام و نقش رسانه ها را در عینی شدن این اقدامات موثر ارزیابی کرد و افزود: با اجرایی شدن طرح مبدا به مبدا شاهد جمع شدن واحدهای غیر رسمی اقامتی در مشهد خواهیم بود.

 

اقامتگاه های غیر مجاز چالش پیش رو

وی وجود اقامتگاه های غیر مجاز در مشهد را چالشی سهمگین پیش روی متولیان امر خواند و با تاسف اظهار کرد: ارایه خدمات نامرغوب و به مراتب کمتر با بهایی پایین تر سبب جذب مسافران و زایرانی است که کم در آمدند و بدون هیچ اعلام قبلی به نهادهای ذیربط وارد مشهد می شوند.

 

وی بهای اعلامی از سوی واحدهای غیر مجاز اقامتی را در مقایسه با خدمات هتل آپارتمان های مشهد ناچیز خواند و گفت: واحدهای غیر مجاز بر خلاف هتل آپارتمان های مجاز در تامین امنیت جانی و مالی مسافران بسیار ضعیف عمل می کنند که این امر متاسفانه از دید مسافر پنهان مانده است.

 

آجیلیان آمار هتل آپارتمان های مشهد را 310 واحد اعلام کرد و گفت: در ایام پیک مسافر 70 در صد این واحدها اشغال می شود و در ایام غیر پیک هم 30 درصد که با توجه به این رقم کمبودی در این خصوص تا کنون مشاهده نشده است.

 

رییس هتل آپارتمان داران مشهد در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص برخی از حوادث اخیر که در هتل آپارتمان ها روی داده است اذعان کرد: برخی از حوادث اخیر در سوئیت آپارتمان ها رخ داده است که متاسفانه برخی از این واحدها برای جذب مسافر عنوان خدمات خود را در قالب هتل آپارتمان اعلام می کنند.

 

وی اظهار کرد: عنوان سوئیت آپارتمان در عناوینی تعریف شده از سوی سازمان گردشگری وجود ندارد.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون