تاریخ خبر: کد خبر: 6092

دادستان کل کشور با اشاره به تلاش دستگاه قضا برای حفظ حقوق مردم:

80 درصد پدیده متعلق به یک نفر است

دادستان کل کشور گفت:۸۰درصد پدیده شاندیز متعلق به یک فرد است و٢٠درصدمتعلق به سهام‌داران است. مردم اینجا سپر قرار گرفتند.

80 درصد پدیده متعلق به یک نفر است

به گزارش قاصدنیوز، حجت الاسلام رئیسی در برنامه «نگاه یک» شبکه یک سیما گفت: دادستانی در راستای حفظ سهام مردم تلاش کرد تا حساب‌های شرکت بسته نشود و تولید شرکت متوقف نشود. از لحاظ قانونی امر متقنی است که باید جلوگیری کرد ولی چون تعداد زیادی از مردم سهام دارند، دادستانی مشهد تلاش کرده سهام مردم حفظ بشود و تخلفات مورد برخورد قرار گیرد.

 

وی در پاسخ به این سوال که شرکت پدیده سال‌ها در مقابل چشم مسئولان کار می‌کرده حتی برخی از مسئولان آمده‌اند و کلنگ زده‌اند. چرا در همان زمان با این شرکت برخورد نشد، گفت:عقیده دارم در یک مقطع زمانی که کسی مدیریت داشته، یک ساختمان یا جاده‌ای ساخته شد، بعد از سال‌های مدید معلوم شد در زمان مدیریت او، اغماض و کوتاهی یا قصور شده، حتما باید به سال‌های قبل برگردیم و آن مدیران و مسئولانی که در این رابطه کوتاهی کردند مورد رسیدگی قرار دهیم. آن‌ها باید پاسخگو باشند ولو سال‌ها بگذرد. در خصوص این پرونده(پدیده)نیز این مسئله باید اجرا شود.

 

دادستان کل کشور تصریح کرد: اراضی در اختیار شرکت پدیده بوده یا آن را تصرف کرده است. اگر این اراضی به میزان خریداری شده، قانون نیز به او اجازه تغییر کاربری داده، مشکلی نیست ولی گزارش‌های وزارتخانه‌های مختلف می‌گویند، اراضی تصرف‌شده بدون مجوز تغییر کاربری داده شده و چند برابر به اراضی، اضافه شده و تخلف کرده است.

 

رئیسی خاطرنشان کرد: هم اکنون با نظارت دادستانی مشهد و استانداری و بخش‌هایی از شوراهای عالی کشور مسئله پدیده در حال پیگیری است.

وزیر کشور نیز مسئولیت یافته که به اتفاق مسئولان مربوطه از استان خراسان و بخش‌های دیگری که مسئولیت دارند از جمله سازمان اراضی، جهاد کشاورزی به نحوی که سهام‌داران آسیب نبینند، زمینه‌هایی را فراهم کند تا این شرکت ضمن ادامه کار، تخلفات و مواردی که پرونده دارد مورد پیگیری قرار گیرد. این هیئت در دولت مسئولیت دارد به دادستانی مشهد کمک کند تا ضمن برخورد با تخلفات، از منافع سهام‌داران حمایت کند. 

همچنین دادستان کل کشور گفت: موسسات غیر مجاز مخفیانه کار نمی‌کنند و گاهی تعداد این موسسات از تعداد سوپرمارکت‌های یک خیابان هم بیشتر است و این بیانگر یک آسیب است.

 

منبع: شهرآرا

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون