تاریخ خبر: کد خبر: 6053

گردهمایی اصحاب رسانه خراسان رضوی برگزار شد

خانه مطبوعات خراسان رضوی با برپایی جشن همدلی به مناسبت روز خبرنگار این مناسبت فرهنگی را با حضور اصحاب رسانه استان و خانواده هایشان گرامی داشت و از فعالان این حوزه طی مراسمی تقدیر کرد.

گردهمایی اصحاب رسانه خراسان رضوی برگزار شد

به گزارش قاصدنیوز، در مراسم جشنی که شامگاه پنجشنبه با حضور معاون توسعه و مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون سیاسی وزیر کشور و همچنین استاندار و سایر مسئولان استان برگزار شد اصحاب رسانه خراسان رضوی به دعوت خانه مطبوعات در جشن همدلی به گرد هم آمدند تا یاد و خاطر شهدای خبرنگار و عرصه اطلاع رسانی به ویژه محمود صارمی را گرامی بدارند و دل های خود را با یکدیگر گره بزنند.

 

مشکلات معنوی و مادی خبرنگاران حمایت می شود

معاون توسعه، مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه پنجشنبه در ضیافت خانه مطبوعات خراسان رضوی که در محل «باغ ملک» برگزار شد بیان کرد: تلاش خبرنگاران در عرصه اطلاع رسانی و در راستای اعتلای کشور و دفاع از ارزش های فرهنگی قابل ستایش و توجه است و لذا با پاداش مادی قابل جبران نیست.

 

علی اصغر کاراندیش با بیان اینکه شغل خبرنگاری خارج از دایره زمان و مکان است افزود: خبرنگاری جزو مشاغل سخت و پر استرسی است که خبرنگاران را وا می دارد تا در طول تمامی ۲۴ ساعت شبانه روز برای خدمت به کشور و فعالیت در عرصه اطلاع رسانی در تلاش باشند.

 

وی افزود: طبق برنامه وزارت ارشاد اسلامی در صورتیکه هر یک از خبرنگاران و یا اهالی فرهنگ و هنر دچار مشکلات و یا حوادث خاص احتمالی شوند به طور ویژه مورد حمایت معنوی و مادی قرار خواهند گرفت و از آنها حمایت می شود.

 

کاراندیش افزود: در همین راستا آثار فاخر هنرمندان و نویسندگان نیز از حمایت جدی وزارت ارشاد اسلامی برخوردار خواهد بود.

 

کاراندیش با اشاره به اینکه همراهی خانواده های خبرنگاران نیز در این عرصه قابل تقدیر است ادامه داد: در همین راستا حمایت معنوی و مادی از خبرنگاران در دستور کار قرار دارد.

 

معاون توسعه، مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم جشن خبرنگار همچنین حمایت از خانه های مطبوعات را وظیفه وزارت ارشاد اسلامی عنوان کرد و گفت: در همین رابطه برنامه ریزی منسجمی برای کمک به خانه های مطبوعات در دستور کار قرار دارد.

 

امکانات خانه مطبوعات خراسان رضوی در حد بحران است

در این مراسم همچنین رییس هیئت مدیره خانه مطبوعات خراسان رضوی ضمن تبریک به مناسبت روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطر شهید محمود صارمی در مراسم روز خبرنگار بیان کرد: متاسفانه خانه مطبوعات استان در بحران امکانات قرار داشته و نیازمند توجه ویژه در این زمینه است.

 

محمد سعید احدیان همچنین با بیان اینکه خانه مطبوعات استان تلاش کرده تا تمامی فعالان رسانه ای را در زیر سقف فرهنگی این خانه به گرد هم دعوت کند ادامه داد:خانه مطبوعات خانه ای برای حضور همه فرهیختگان و اصحاب قلم است و لذا نباید انتظار داشت و یا تصور کرد که عده ای در این خانه عهده دار وظایف بوده و یا سهامدار این خانه هستند.

 

وی تاکید کرد: در این راستا باید تمامی افراد با اتحاد و همدلی کمک کنند تا خانه مطبوعات خراسان رضوی در استانی که به قطب دوم رسانه ای کشورشهرت دارد جایگاه واقعی خود را بازیابد.

 

احدیان با تشریح برنامه ها و اقدامات در دستور کار این خانه در جمع اصحاب رسانه بیان کرد: خانه مطبوعات طی نشست ها و جلسات تخصصی که در راستای واکاوی و بررسی مشکلات اصحاب رسانه داشته است تاکنون تصمیمات و اقدامات قابل توجهی را در زمینه های رفاهی ومعنوی به سرانجام رسانده و یا در اولویت دارد.

 

وی با بیان اینکه تمامی تلاش هیئت مدیره خانه مطبوعات استان در راستای اعتبار افزایی و تبیین جایگاه رسانه در استان است افزود: در راستای تیجاد هم افزایی برپایی نمایشگاه مطبوعات شرق کشور در دستور کار قرار دارد.

 

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم جشن همدلی به میزبانی خانه مطبوعات خراسان رضوی شامگاه پنجشنبه با ضیافت شام و همچنین تقدیر از خبرنگاران و فعالان رسانه ای با اهدای لوح یادبود و هدیه همراه بود.

 

در این مراسم همچنین با حضور معاون توسعه، مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالان پیشکسوت رسانه طی مراسمی تقدیر بعمل آمد.

 

منبع: مهر

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون