تاریخ خبر: کد خبر: 5663

برنامه‌های فرهنگسرای انقلاب در هفته «حقوق بشر آمریکایی»

مدیر فرهنگسرای انقلاب اسلامی درباره برنامه های هفته حقوق بشر گفت: برگزاری مسابقه نقاشی ویژه کودکان با موضوع سقوط هواپیمای ایرانی به دست آمریکایی ها و شهادت 290 ایرانی، پرواز 66 کبوتر در حرم رضوی، نقاشی دیواری از چهار شهید مشهدی این حادثه، از جمله برنامه های فرهنگسرای انقلاب در این هفته است.

برنامه‌های فرهنگسرای انقلاب در هفته «حقوق بشر آمریکایی»

به گزارش قاصدنیوز، حسن سلطانی، مدیر فرهنگسرای انقلاب اسلامی در نشست خبری شب گذشته دهم تیر با موضوع برنامه های هفته حقوق بشر در حاشیه دهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد اظهار کرد: با توجه به سالروز حمله آمریکا به هواپیمای مسافربری با 290 سرنشین که 66 نفر کودک بودند از هفتم تیر تا دوازدهم تیر هفته حقوق بشر نامیده شده است.

 

وی در ادامه با بیان این که هفتم تیر سالروز بمب گذاری حزب جمهوری اسلامی است، خاطر نشان کرد: این روز به عنوان آغازین روز از هفته حقوق بشر است که هفت نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به شهادت رسیدند.

 

سلطانی درادامه با بیان این آمریکا بعد از انجام این کار مدعی شد که اشتباه شده است، بیان داشت: ولی تحقیقات نشان می دهد که این کار با طراحی و برنامه قبلی بوده است و حتی به خاطر این کار به خلبان آمریکایی مدال قهرمانی تقدیم شد.

 

وی افزود: اولین برنامه به مناسبت هفته حقوق بشر از امروز در هفت نقطه شهر مشهد آغاز شد که این برنامه ها شامل برپایی هفت نمایشگاه با موضوع حقوق بشر آمریکایی است که از دهم تیر در مشهد آغاز شده است.

 

مدیر فرهنگسرای انقلاب اسلامی درباره این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه عکس هواپیمای مسافربری ایران در ابعاد 10×3 طراحی شده است که راوی این نمایشگاه توضیحاتی درباره این واقعه می دهد.

 

وی افزود: بخش دیگر نمایشگاه شامل معرفی ماجرای سقوط هواپیمای ایرانی به دست آمریکایی ها به سه زبان انگلیسی، فارسی و عربی است و در بخش دیگر نمایشگاه دست نوشته های مردم به رییس جمهور آمریکا است.

 

سلطانی با بیان این که چهارتن از شهدای این هواپیما مشهدی بودند، اضافه کرد: ساخت کلیپ از زندگی این خانواده ها به کارگردانی نبی دوست و اکران مستندها و نماهنگ های مرتبط با این موضوع در مساجد و پارک هایی که به شهرداری وابسته است از دیگر برنامه های این هفته است.

 

برگزاری یادواره 66 کودک شهید در جریان سقوط هواپیمای ایران

مدیر فرهنگسرای انقلاب اسلامی افزود: اکران فیلم ها و مستندها مربوط به سقوط هواپیمای ایرانی به دست آمریکایی ها در 100 نقطه مشهد برگزار می شود که بعضی از این فیلم ها و مستندها مربوط به جشنواره عمار و بعضی مربوط به جشنواره های دیگر است.

 

وی درادامه از برگزاری یادواره 66 کودک شهید در جریان سقوط هواپیمای ایران خبرداد و گفت: این یادواره روزجمعه در مسجد حجت المهدی بین کامیاب 36 و 38 ساعت 17 بعداز ظهر برگزار می شود که قبل از افطار به مزار شهدا می روند.

 

وی افزود: برگزاری مسابقه نقاشی ویژه کودکان با موضوع سقوط هواپیمای ایرانی به دست آمریکایی ها و شهادت 290 ایرانی، پرواز 66 کبوتر در حرم رضوی، نقاشی دیواری از این حادثه با همکاری هنرمند احمد منسوب در خیابان عبادی از چهار شهید مشهدی در هواپیما از جمله دیگر برنامه های فرهنگسرای انقلاب به مناسبت هفته حقوق بشر است.

 

منبع: رسا

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون