تاریخ خبر: کد خبر: 5494

سفره افطار 12هزار نفره در حرم رضوی

امسال نیز همچون سال های گذشته با اجرای طرح اکرام رضوی در ایام ماه مبارک رمضان در هر افطار 12هزار روزه دار میهمان ضیافت امام رضا(ع) می شوند.

سفره افطار 12هزار نفره در حرم رضوی

به گزارش قاصدنیوز، معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی ظهر چهارشنبه در نشست خبری در تشریح برنامه های ایام ماه مبارک رمضان در حرم رضوی بیان کرد: یکی از مهم ترین اقدامات آستان قدس رضوی در ایام ماه مبارک رمضان طرح اکرام رضوی است که امسال نیز همچون سال های گذشته این طرح در هر افطار با حضور ۱۲ هزار نفر از روزه داران برگزار می شود.

 

سید جلیل منبتی افزود: توزیع دعوتنامه های طرح ضیافت اکرام رضوی همه روزه به جز روزهای جمعه و روزهای ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان انجام می شود.

 

وی گفت: در سال های گذشته دعوتنامه های طرح اکرام رضوی در ادارات و مساجد سطح شهر توزیع می شد اما با بازنگری که روی این طرح صورت گرفت و به منظور بهره مندی همه شهروندان از این طرح، هر روز یکی از مناطق قرعه کشی و دعوت نامه ها به درب منازل شهروندان تحویل داده می شود که برای هر منزل ۴ کارت دعوت در نظر گرفته شده است.

 

منبتی ابراز کرد: برای نظارت دقیق بر روند توزیع دعوتنامه ها، در تمام مراحل بازرس ویژه با هماهنگی مدیریت محترم بازرسی رسیدگی به شکایات آستان قدس رضوی اعزام خواهد شد.

 

وی محل برگزاری طرح اکرام رضوی را در صحن هدایت حرم مطهر عنوان و تصریح کرد: نظارت دقیق حوزه بهداشت به مراحل طبخ، آماده سازی و انتقال غذا و نیز محل برگزاری مراسم، افزایش صندلی های چرخدار دفاتر تحویل صندلی چرخدار و افزایش صندلی های همراه دفاتر از جمله نکات برجسته طرح اکرام رضوی در ایام ماه مبارک رمضان است.

 

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: طبق سنوات گذشته، محل برگزاری مراسم جهت برادران ضلع شمالی «شیخ حر عاملی» و محل پذیرایی ضلع شرقی صحن مقدس هدایت و محل برگزاری مراسم جهت خواهران ضلع شرقی  شیخ طبرسی و محل پذیرایی ضلع غربی صحن مقدس هدایت خواهد بود.

 

وی با اشاره به اینکه محل برگزاری مراسم با برنامه ریزی و هماهنگی قبلی همه روزه از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه الی ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه بصورت کامل مفروش می شود ادامه داد: ساعت پذیرش مدعوین و ورود آن ها به محل برگزاری مراسم، دو ساعت قبل از اذان تا نیم ساعت بعد از اتمام نماز خواهد بود.

 

منبتی تاکید کرد: نیروهای خدمتگزار در لحظه توزیع افطاری در محل طرح اکرام رضوی از لحظه پخش صوت اذان تا توزیع افطار برای روزه داران حاضر در طرح تنها ۸ دقیقه به طول می انجامد.

 

وی با اشاره به ممنوعیت ورود ظروف غذا توسط مدعوین به محل برگزاری ضیافت افطاری تاکید کرد: هر دعوتنامه مخصوص یک نفر است و لذا روزه داران عزیز باید از آوردن همراهی خودداری کنند تا خدمت رسانی به روزه داران به سرعت و سهولت انجام پذیرد.

 

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: در شب ۲۱ ماه مبارک رمضان طرح اکرام رضوی با حضور مسئولین استانی میزبان ایتام سطح شهر خواهد بود.

 

وی بیان کرد:  در طول ماه مبارک رمضان بسته بندی افطاری مختصری در بین صفوف نمازهای مغرب و عشاء در سراسر حرم مطهر رضوی توزیع خواهد شد.

 

از ارتباط با رسانه ها استقبال می کنیم

منبتی در بخش دیگری از این نشست به توضیح وضعیت آب گرفتگی برخی از بخش های حرم مطهر رضوی در بارندگی شدید اخیر مشهد پرداخت و گفت: حجم بارندگی به قدری شدید بود که امکان خروج آب از آبراه های سطح حرم مطهر وجود نداشت.

 

وی ادامه داد: به دلیل اینکه در برخی از بخش های حرم مطهر رضوی که مفروش است و شستشو کف انجام می شود لذا پرزهای فرش در محل آبراه ها قرار می گیرد و خروج آب بارندگی را با کندی همراه کرده بود که این مسئله را می توان یکی از دلایل آبگرفتگی حرم مطهر رضوی دانست.

 

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی تاکید کرد: مشکلات فنی که باعث آبگرفتگی حرم مطهر رضوی شده بود بررسی و برطرف شد تا دیگر شاهد وقوع چنین اتفاقاتی نباشیم.

 

وی تاکید کرد: به منظور ارایه خدمات بهینه و همچنین انعکاس خدمات به زائران رضوی و مجاوران حرم رضوی ازارتباط مستقیم با رسانه ها استقبال می کنیم.

 

منبع: مهر

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون