تاریخ خبر: کد خبر: 5456

گزارش «قاصدنیوز» از جشن جمع و‌جور حزب کارگزاران برای سالگرد انتخاب رئیس جمهور در مشهد/

ارائه نسخه تقلبی از انقلاب توسط زیباکلام در مشهد/ جای‌خالی تطبیق 152شعارانتخاباتی باعملکرد2ساله دولت/ رفع حصر کماکان شعار حامیان

وی با اشاره به توضیحات و مصاحبه‌های انجام‌شده توسط امام خمینی درباره اهداف انقلاب در پاریس بیان کرد: شاید شما حرف‌های من را باور نکنید، اما تو را به خدا حرف‌های آقای علم‌الهدی را هم باور نکنید!

ارائه نسخه تقلبی از انقلاب توسط زیباکلام در مشهد/ جای‌خالی تطبیق 152شعارانتخاباتی باعملکرد2ساله دولت/ رفع حصر کماکان شعار حامیان

به گزارش «قاصدنیوز»، جشن سالگرد انتخابات 24خرداد در سالن ابن سینا مشهد با سخنرانی صادق زیباکلام برگزار شد.

 

در ابتدا جلسه، دبیر حزب کارگزاران خراسان رضوی گفت: این حزب به‌عنوان تشکلی قانون‌مند در دوره جدید فعالیت خود با همراهی سایر گروه‌های اصلاح‌طلب و پیروی از مقام معظم رهبری و توصیه‌های مردان صحنه‌ی صداقت و سیاست آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و حجت‌الاسلام خاتمی فعالیت خواهد کرد.

 

او در پایان گفت: باید از همه افرادی که اینجا جمع شده‌اند تا پاسخی به عده‌ای دلواپس نما بدهند تشکر کنم.

 

پس از وی، زیباکلام سخن خود را در این جلسه پیرامون این سؤال آغاز کرد که "آیا 24 خرداد 92 ادامه انقلاب 57 است؟" شروع و در ادامه افزود: ملاک ما برای تعیین شاخص‌های انقلاب مطبوعات، اعلامیه‌ها و سخنرانی‌های امام خمینی است و من شما جوانان را به مطالعه این منابع ارجاع می‌دهم.

 

وی ادامه داد: موضوع این نیست که مثلاً من یک عمو یا پدری دارم که می‌گوید ای کاشت قلم پایم می‌شکست و به راهپیمایی‌های زمان انقلاب نمی‌رفتم، بلکه بحث این است که به‌هرحال یک ملتی یک سری خواسته‌ها داشته است. مهم این است که آن خواسته‌ها چه بودند.

 

زیباکلام گفت: باید باکمال تأسف گفت ادبیاتی که بعد از انقلاب از مسئولین درباره انقلاب گفته‌شده متأسفانه منعکس‌کننده آن خواسته‌های مسئولین در ابتدای انقلاب نیست. هر دهه فجر که می‌گذرد، چه قدر از روایتی که انقلاب می‌دهند چه قدر فاصله گرفته و دورتر شدند. احتمالاً شاید این اتفاق بیفتد که روزی که دهه فجری که در تلویزیون پخش می‌کند، اگر کسی خودش در انقلاب باشد، فکر می‌کند یک انقلاب دیگر است. این چیزها با آنچه سال 57 بود خیلی فاصله دارد شاید روایت دیگری را می‌گوید!

 

او تأکید کرد: شما می‌توانید به مصاحبه‌های امام رجوع کنید برای شناخت انقلاب. در آنجا خودتان ببینید امام چه مدل حکومتی را معرفی می‌کردند.   

 

وی با اشاره به توضیحات و مصاحبه‌های انجام‌شده توسط امام خمینی در پاریس بیان کرد: شاید شما حرف‌های من را باور نکنید، اما تو را به خدا حرف‌های آقای علم‌الهدی را هم باور نکنید!

 

بعد از پایان تشویق و شادی حاضران از این صحبت زیباکلام، او ادامه داد: کسی که دروغ می‌گوید، به نظر من نصف بار گناه را دارد، اما کسی که همه بار گناه را دارد من و شما هستیم که این‌قدر راحت اجازه می‌دهیم به ما دروغ بگویند. این‌قدر راحت می‌گذاریم تاریخ را تحریف کنند. من شمارا توصیه می‌کنم به حرف‌های این آقایان گوش نکنید بلکه با چشم‌های خودتان باور کنید.

 

زیباکلام با تاکید بر اینکه مردم ایران در سال 57 خوب می‌دانستند که چه می‌خواهند، اظهار کرد: ما عقب افتاده نبودیم، مردم ما از انقلاب مشروطه و از 100 سال پیش به دنبال آزادی بودند و بخش عمده‌ای از خواسته‎های ما در انقلاب اسلامی همان خواسته‎های مطرح شده در انقلاب مشروطه بود.

 

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران افزود: برخی اهداف انقلاب را اینگونه می‌شمرند که ما در دهان آمریکا زدیم، غرب در حال سقوط است، اسراییل باید نابود شود و... آیا ما به خاطر این مسائل انقلاب کردیم یا اینکه به منظور حاکمیت قانون و آزادی انقلاب کردیم؟ در همان ماه های نخست انقلاب به تدریج یک گفتمان دیگری به نام استکبار ستیزی آرام آرام روی گردن انقلاب نشست.

 

این استاد دانشگاه در توضیح خواسته‌های تظاهرات کنندگان در انقلاب 57 گفت: خواسته‌های ما در آن زمان این بود؛ آزادی کلیه زندانی‌های سیاسی، لغو شکنجه و کاربرد شکنجه علیه زندانیان سیاسی بود، برپایی دادگاه‌های علنی برای کسانی که به اتهام امنیتی بازداشت می‌شوند، بازگشت کسانی که تبعید بودند – که البته در آن روز حصر نبود، والا قطعاً رفع حصر هم جز خواسته‌های آن زمان می‌شد.

 

وی خواسته دیگر مردم را انتخابات آزاد عنوان کرد و خاطرنشان کرد: یعنی انتخاباتی که نهادی به نام شورای نگهبان تمام نامزدهای اصلاحات را زیر مسلسل قرار ندهد و همه را حذف کند.

 

زیباکلام با تمسخر احراز صلاحیت در شورای نگهبان ادامه داد: بعد بگوید این در فتنه بوده، این از کنار فتنه رد شده است.

 

جشن روحانی

استاد دانشگاه تهران گفت: من سه تا دختردارم. آن‌ها بارها و بارها از من سؤال می‌کنند که بابا حالا که گذشت و ما را بدبخت کردی ولی برای چی انقلاب کردی! من آدرس دادم برید سخنرانی‌های امام در پاریس را بخوانید، شاخ و دم نداشت! انقلاب برای اهداف دموکراتیک بود، ما به خاطر همان دلیلی انقلاب کردیم که مردم مصر در میدان تحریر جمع می‌شدند. بهار عربی برای چه بود؟

 

وی با اشاره به انتخاب شدن خاتمی در دوم خرداد گفت: مرحوم بازرگان می‌گفت ما می‌خواستیم، باران ببارد، اما سیل آمد! در روز شنبه سوم خرداد، دست راستمان به دست چپمان می‌گفت، چه کنیم حالا! وزیر خارجه چه کسی باشد؟ رئیس دانشگاه، استاندار کی باشد؟ تازه با این سؤالات روبه‌رو شدیم! دموکراسی یعنی این‌که نهادی مانند شورای نگهبان نگوید به این‌وآن رأی بده و بقیه هم فاسد هستند نمی‌شود به رأی‌دهی.

 

صادق زیباکلام تصریح کرد: خواسته‌های اصلاحات، همان خواسته‌های انقلاب اسلامی است.

 

وی در ادامه سخنرانی‌اش گفت: علوم انسانی در ایران فوق‌العاده بدبخت و عقب‌مانده است! این‌که علوم انسانی را اسلامی کنیم، بومی کنیم، این‌ها همش لفاظی است!

 

جالب است که حضار بعد این‌که زیباکلام علوم انسانی را بدبخت عنوان کرد، شروع به دست زدن کردند!

 

وی دموکراسی را یکی از شاخصه‌های اصلی دولت روحانی عنوان کرد و در نقد به دولت گذشته گفت: دموکراسی یعنی این‌که هشت سال سیاست هسته‌ای کشور را نابود کند و کسی نتواند صحبتی کند!

 

او در نقد سیاست دکتر سعید جلیلی گفت: نبود دموکراسی است که باعث شد شما نتوانید یک‌بار بپرسید که آقای جلیلی شش سال در مذاکرات چه کرده‌ای؟ ما آقای روحانی را موفق می‌دانیم، چراکه ما به سعید جلیلی جرات نداشتیم چپ نگاه کنیم، اما در این دولت به وزیر خارجه می‌گویند، خائن! این یعنی این‌که رئیس تیم مذاکره‌کننده پاسخ‌گو باشد و بگوید چه کردم و چه نکردم.

 

وی در پایان گفت: بخش دیگری از دموکراسی یعنی این‌که ما در یمن چه داریم می‌کنیم؟ در لبنان چه می‌کنیم؟ ما در سوریه چه می‌کنیم؟ این‌که مطبوعات بتوانند سیاست‌های هسته‌ای را نقد کنند، این بخش دیگری از دموکراسی است.

 

حاشیه‌ها:

  • در ابتدای جلسه کلیپی پخش شد، که در آن فیلم‌ها و عکس‌های هاشمی رفسنجانی، بازرگان، خاتمی به همراه عکس سران فتنه استفاده‌شده بود که با تشویق حاضران همراه شد.
  • در ابتدای ورودی جلسه نشریه متعلق به جبهه آرمان خواهان واقع بین در حال توزیع بود که با تذکر مسئولین تشریفات به سرعت جمع آوری شد.
  • در مابین سخنرانی انواع شعارها در حمایت از سران فتنه و رفع حصر آنان گفته می شد. در بین جلسه یکی از افراد کاغذ یادداشتی را به عده ای داد، تا «شعار یاحسین میر حسین» را سر دهند و به آنان اشاره کرد، با شور و صدای بلندتری شعار دهند.
  • «پیام ما روشنه حصر باید بشکنه »،«خاتمی زنده باد، موسوی پاینده باد» از جمله شعارهای مراسم سالگرد انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهوری بود.
  • در این مراسم، برخی از شخصیت‌های استانی از جمله رییس سازمان جهاد کشاورزی و مدیرکل امور بانوان استانداری خراسان رضوی حضور داشتند.

 

 

 

مرتبط:

152 وعده رئیس جمهور در ایام تبلیغات انتخابات

کلمات کلیدی

  • محمد علی زاده 2 2

    بله
    از پول بیت المال و انقلاب هزینه کردن برای تخریب تمام چهره های بزرگ انقلاب کار سختی نیست.واقعا توهین به آیت اا.. علم الهدی چه معنی داره؟
    صادق زیبا کلام در حد و اندازه ای نیست که بخواهد به پیر و مرشد ما توهین کند و ما ساکت بنشینیم. واقعا حیف ..حیف که آرمان خواهان واقعی امام تنها مانده اند ....
    حیف

  • روحاني 1 4

    جناب زيباكلام حرفهايشان بسيار خنده دار است . آماده مناظره با ايشان هستم .

ارسال نظر

تریبون